Často kladené dotazy (FAQ)

Otázka: Dobrá, mám instalačku. Nemůžu jí spustit anebo jsou problémy s instalací. Jsem si jistý, že jsem všechno udělal správně. Co ted?
Odpověď: Může se to stát kvůli řadě důvodů:
  • chybějící/nesprávně tooltypy
    Některé patche nefungují správně (nebo vůbec), pokud nenastavíte správně tooltypy pro váš systém. Přečtěte si dokumentaci, abyste zjistili seznam tooltypu. Tooltypy, které mohou pomoci, jsou například NoCache, NoVBRMove, NoAutoVec, PAL/NTSC, NoMMU.
  • readme soubor, přiložený v instalačce
    Často vysvětluje specifické problémy, klávesy nebo tooltypy, které musí být nastaveny
  • špatná verze WHDLoad
    Většina instalaček potřebuje poslední verzi WHDLoad a nepoběží se starší verzí. Staré dobré pravidlo je mít nainstalovanou aktuální verzi.
  • vaše konfigurace je nekompatibilní
    Obzvláště procesory 68040/060 nebo některé turbokarty/ostatní hardware způsobují problémy. Pokuste se vypnout všechen dodatečný hardware a spustit instalačku znovu.
  • nepodporovaná verze
    Většina komerčních her byla prodávána ve více verzích (za plnou cenu/dotisk v budget edici/vydaní no coverdisku, odděleně NTSC/PAL verze). Instalačka může samozřejmě fungovat, jen pokud byla napsána pro konkrétní verzi hry. Jestli máte jinou verzi té samé hry, nebude fungovat. V tom prípadě, jediné řešení je kontaktovat autora instalačky a požádat ho o podporu vaší verze. Ve většině případů vám autor pomůže a upraví i vaší verzi během pár dnů.
  • stará verze instalačky
    Když se po vydání instalačky zjistí a opraví další chyby, vychází na WHDLoad webu nová verze patche. Vždy si stáhněte poslední verzi instalačky. Prosím, pochopte, že na Aminetu nejsou všechny updaty a většina patchu tam ani nevychází.
  • objevili jste chybu
    I když jsou před vydáním všechny patche testovány, může uniknout chybička. Jestli si myslíte, že jste jednu takovou objevili, napište detailní zprávu o vašem problému autorovi instalačky. K tomu můžete použít bug report formulář na stránce. Informujte o chybě co nejdetailněji, protože pokud nevíme o chybách mnoho, nemůžeme je opravit. Pozor: jediné správné místo pro problémy a hlášení chyb je bug report formulář nebo e-mail autorovi a ne comp.sys.amiga.games, protože tam nechodí většina našich lidí.
Otázka: Mám hru, ale nenašel jsem pro ni installer.
Odpověď: Sepište seznam vašich přání. Můžete dodat i hry, které už mají svoji HD instalaci (zkopírovatelné soubory anebo standartně dodávaný installer script), ale mají problémy (žádný quit a třeba degradování). Pamatujte na to, že většina z nás je schopna upravit nanejvýš 25 her za rok (i když existují vyjímeční maniaci ;) Uveďte i prioritu jednotlivých přání a zkuste zjistit, které hru už mají svou instalaci.
Otázka: Je možné použít WHDLoad na nainstalování dema/hry, která používá operační systém?
Odpověď: V podstatě to možné není. Autor patche musí pokrýt všechny přístupy k OS. To znamená buď všechna volání OS zablokovat nebo je adekvátně emulovat (pomoci KickEmu a OSEmu je to v současnosti většinou snadné)
Otázka: Pokud WHDLoad používá MMU (a volba NoMMU/S není zapnuta a na 68030 je nastaven tooltype MMU/S, vidím drobne chyby v grafice anebo v hudbě (treba Beast2). Chyba?
Odpověď: To se stává během nahrávání. Je to kvůli tomu, že WHDLoad musí vypnout přerušení během nahrávání na krátkou dobu, pokud běží s MMU. Tohle chování se nedá změnit.
Otázka: Když použiju NTSC tooltype, WHDLoad ukáže Guru hlášení.
Odpověď: V MCP 1.30 ve ScreenManager je chyba, se kterou se WHDLoad pri volání OpenScreenTags seká. Vypněte v MCP ScreenManager.
Otázka: Spuštěné hry běží rychleji než je normální (hudba zní divně) a chybí spodní část obrazovky. Zkoušel jsem PAL i NTSC tooltypy ale nic nepomohlo.
Odpověď: Jestli používáte Voodoo monitor drive, vypněte "FakeNativeModes" v tooltypech monitor driveru.
Otázka: Některé hry mi přestaly fungovat/chodit spravně poté, co v nové verzi updatu autor umožnil hře využívat i expansion memory - fast RAM (napr. Fantastic Dizzy, Alien Bash). NOCACHE nepomáhá.
Odpověď: Zkuste použít tooltype ExpChip, který přinutí slave používat pouze ChipRAM.
Uživatel se ptá: Myslím, že je správné požadovat za WHDLoad shareware poplatek, ale přijde mi to nefér, protože staré WHDLoad slavy fungují bez registrace a nezobrazují requester.
Teď jsem ale našel dlouho očekávanou instalačku pro Shadowlands. Nainstaloval jsem ji z originálu pomocí instalačky, ale bez registrované verze není možné ukládat pozice. Ani tady není volba ukládat na disketu. A když uvážím, že 30 marek přidaných k ceně, abych si mohl pořádně zahrát se vším všudy, pak se ptám, proč jsem si vůbec kupoval originál, i když byl levný!
Dobře, kdybych měl dalši originály, pro které je třeba se registrovat, aby fungovaly 100%, asi by bylo nutné se registrovat. Ale jen za jednu hru?
Harry odpovidá: Cena za práci na instalačce nemůže být vypočítána korektně - kdyby to bylo založené na počtu hodin, které autor strávil prací na patchi, pak by poplatek za WHDLoad mohl být 150-200 DM.
Pracuji na hře běžně okolo 15 hodin (je pravda, že radši upravuju komplikované a lstivé hry) a často i víc. Například jsem strávil 40 hodin prací na Unrealu a pořád ještě není dokončena. Přidejte testování a hraní hry pro zjištění případných komplikací. A někdy je těžké hru doupravit, i když jsem se s ní otravoval dost dlouho (prikladem byl Masterblazer a dopsaní ukládání highscore).
Pokud bych bral 20 DM za hodinu (coz je v Německu dost nízká cena za tento druh práce), tak bych za instalačku chtěl 300DM krát 35 mých dodělaných instalaček. To dělá zhruba 10000DM. Nemluvě o tom, že bych si místo dělání instalaček mohl vydělávat mnohem větší peníze v počítačovém průmyslu. (bráno na počátku 1999)
Nejde mi o peníze, protože třeba moje starší instalačky většinou fungují s nejnižší možnou verzí, ale nestěžujte si, když instalačka opravdu potřebuje novější verzi WHDLoad. Prostě chápejte registrační poplatek jako odměnu za už dokončené instalačky.