Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Jak funguje ve hrách hudba a zároveň zvukové efekty?

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #16
    @Defor: když je to dobře okomentované, tak si to asi někde zazálohuji, ale teď se k tomu nedostanu. Za mně jsem rád za ty 4 kanály, co mám a teď bych rád již něco jednoduchého vypustil ven. MOD co převedu do mýho formátu mám již vybraný. 4 kanály, 10 nástrojů, 5 patternů.
    Amiga - PMD 85

    Komentovat


      #17
      @Defor: můžu pomocí registrů mixovat kanály 1 až 4 mezi sebou, nebo se to musí dělat softvérově?
      Amiga - PMD 85

      Komentovat


        #18
        Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
        @Defor: můžu pomocí registrů mixovat kanály 1 až 4 mezi sebou, nebo se to musí dělat softvérově?
        Nejsem si jistý, jestli úplně rozumím tvé otázce. Registry myslíš hw custom registry Amigy (adresy $dff000+)?
        Pokud ano, a mluvíš o audio systému Amigy, tak hardware samozřejmě pro uživatele vždy mixuje dva kanály dohromady (předpokládám že se tak děje v DAC obvodu), čímž vzniká levý a pravý analogový audio kanál. Podobně jako grafický systém je celý audio systém založen na DMA kanálech (tedy ony 4 audio kanály), které má na starosti Agnus, která předepsanou rychlostí (sampling frequency) krmí Paulu daty (sample data). Je to obvyklý postup, ale ne jediný. Stejně jako u bitplanes nebo sprites i tady je k dispozici datový registr Pauly: AUDxDAT. Vzorky tak může klidně dodávat CPU (nebo něco jiného, třeba copper). Ale předpokládám, že tohle všechno víš.
        Amiga neumí mixovat kanály mezi sebou libovolně, ale jen v těch předepsaných dvojicích do výsledného levého a pravého analogového signálu (1+2=pravý. 0+3=levý). Jakékoliv jiné mixování (a třeba i více "kanálů") už musí dělat CPU. Ono by to tedy šlo dělat i blitterem. Ale blitter má obvykle práce dost s grafickými věcmi, tak se k tomu asi moc nepoužívá.

        Komentovat


          #19
          @Defor: jo, to mne zajímalo jak je to s tím levým a pravým, jestli jdou mixovat mezi sebou, jen jestli jsem něco u těch registrů nepřehlédl. OK, díky za ujištění 🙂. Mně tam mátlo i to, že emulace mi přimíchává levý do pravého a obráceně a to v nižší hlasitosti než je ta původní, tedy třeba levý kanál a hlasitost v levém kanálu. Může tam být více důvodu od nastavení emulace po to SW mixování. Ale takhle mi to teď stačí vědět jak si mi odpověděl.
          Amiga - PMD 85

          Komentovat


            #20
            Když se vrátím k efektům ve hře, pokud by se jednalo o velice krátké zvuky ve hře, nějaká střelba, nebo třeba chůze, lze tyhle zvuky zahrát s jakýmkoliv nástrojem v pořadí efekt+nástroj po sobě tak rychle, že si sluchově hráč neuvědomí, že ty zvuky jsou hrané po sobě, hráč je bude slyšet současně. Je to taky jedna z možností, jak dostat další zvukové efekty do hry.
            Amiga - PMD 85

            Komentovat

            Zpracovávám...
            X