Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Athanor 2 - The Legend of the Birdmen

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Athanor 2 - The Legend of the Birdmen

    Pořídil jsem si novou point-n-click adventuru na Amigu, která vyšla pouze v krabičce (důvod níže) a která pochází od jednoho z bývalých členů tvůrčího týmu Cryo. Cryo na Amigu udělalo jen tři hry – kromě zběsilé logické Extase to bylo KGB a především Dune. Kdo Dune někdy hrál, dá mi asi za pravdu, že je to hra velice výrazná a dost odlišná od klasického pojetí point-n-click. Hrajeme jí z vlastního pohledu a hlavní důraz je kladen na interakci s postavami. Athanor 2 je Duně stylem trochu podobný, další podobná hra je asi Maupiti Island.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: athanor_2_-_legend_of_the_birdmen_01.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 28,5 KB ID: 152971

    Athanor 2 je pokračování hry Athanor, která vyšla před pár lety na osmibity. Hlavní hrdina se pohybuje v prostředí cca v 17. století a prochází dobrodružstvím, jehož podstata od začátku není úplně zřejmá. Celé je to o tom, že se někdo ztratil a z nějakého důvodu je potřeba ho najít. Veškeré obrazovky jsou statické, nejsou tu žádné akční pasáže a v podstatě ani žádné animace. Ovládá se myší, některé části jdou hrát alternativně i klávesami. Jak hrou postupně procházíte, odkrývají se vám různé nápovědy a několikrát narazíte na puzzly. Ty jsou dvojího druhu – některé se dají vyřešit logickou úvahou, případně klikací šikovností, ale pak jsou tu ještě takové, které vyřešíte jen fyzickou interakcí s předměty, které jsou součástí krabičky originálního balení. Jsou tu čtyři věci v obálce – dvě známky z pálené hlíny, lahvička s pískem a kovová figurka chobotnice. Pak je tu ještě pytlíček s kovovým klíčkem a dvě kartičky s hádankami. Tyhle všechny předměty pro hraní nějakým způsobem musíte použít, jinak se nedostanete dál. Prozradím, že ke slovu přijdou třeba i kuchyňské váhy! Spoustu dalších důležitých informací obsahuje manuál, bez něj je velmi těžké přijít třeba na podstatu a ovládání některých puzzlů. Tolik k tomu, proč hru nejde koupit jako download.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: athanor_2_-_legend_of_the_birdmen_04.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 12,6 KB ID: 152972

    Co se týká provedení – grafika je jedním slovem krásná. Je nakreslená tužkou, pak naskenovaná a na Amize dobarvovaná (s použitím grafického tabletu). Hudba je taky celkem povedená, je tu několik hudebních motivů pro různé lokace. Trochu podivně působí hodně dlouhá pauza, když hudba dohraje a má se opakovat. To pak je klidně několik minut ticho. Zvuků je tu jen pár. No ale abych jen nechválil... opravdu hrozný je způsob prozkoumávání obrazovky, nechvalně známý jako pixelhunt. V jednotlivých lokacích nejsou klikatelné předměty nijak zvýrazněné, jsou prostě součástí obrazu a neprojeví se ani po najetí myší. Musíte prostě klikat a klikat a klikat po celé obrazovce a čekat, kdy se vám při nějakém kliku napíše něco nového. To je sice oldschool, ale na facku. Několikrát jsem musel autora hry žádat o radu, protože jsem už prostě nevěděl, co jsem mohl přehlédnout. Athanor 2 jsem dohrál odhadem asi za šest hodin čistého času.

    Hovno

    ​Hovno

    Zážitek ze hry byl takový zvláštní, skoro bych řekl poetický. Interakce s fyzickými předměty bylo něco, co jsem doteď nezažil a myslím, že pokud ze hry někdo bude opravdu nadšený, bude to Dave DeSade, který má originální přístup v oblibě. Athanor 2 jde bezproblémově nainstalovat na harddisk a stojí nemalých 39 Eur, je v tom ovšem i poštovné se sledováním v rámci EU.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: Athanor_2_box.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 180,6 KB ID: 152974


    Stránka autorů: http://www.safargames.fr/
    Naposledy upravil Predseda; 18.11.2021, 19:03:30.

    • sailor
      #10
      sailor komentoval
      Editace komentáře
      Asi to zkusím. S tím napsáním. A kdyby to byl problém, tak bych Vás někoho ochotného požádala o převod na .adf.
      Ale nechám si to až po Ježíšku.

    • Predseda
      #11
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Převod na ADF je to nejmenší, diskety jsou DOSové.

    • Predseda
      #12
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Dneska autor pustil jednu zajímavou informaci: když hru dohrajete, tak stisknutím F5 v závěrečném outru se začne přehrávat outro hudba z ST verze, která je odlišná. Prý jim zbylo místo na disku
    Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

Nejnovější články

Sbalit

  • Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
    Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



    V tomto článku se podíváme jak to...
    09.04.2024, 10:18:55

Nové komentáře v článcích

Sbalit

  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    @stano
    promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu
    16.04.2024, 18:31:46
  • Stano
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil Stano
    Ďakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
    15.04.2024, 10:25:38
  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    no, hlučnost....
    oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.

    TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
    Takže to může v obou případech být 0 dB(A).

    Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...
    15.04.2024, 08:37:33
  • pavlor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil pavlor
    Tower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
    14.04.2024, 08:01:54
  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Samozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
    U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
    Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:

    Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....
    13.04.2024, 15:59:46
  • pavlor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil pavlor
    Upřímně řečeno, neveřím, že by A1222 porazila SAM460 v rychlosti 3D her (jako Quake, nebo Jedi Knight 2). Ty údajné výhody SPE FPU se zatím nikdy neodrazily v application benchmarcích (pod Linuxem). Ale klidně se nechám příjemně překvapit dalšími testy.
    12.04.2024, 17:09:25
  • sailor
    Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
    Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



    V tomto článku se podíváme jak to...
    09.04.2024, 10:18:55
  • ghh
    Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
    vytvořil ghh
    Oba disky mám na jednom kabelu (1) na interním IDE, CD mám na druhým. Ještě jsem asi nezkusil dát disky jak píšeš. Dřív mi to fungovalo v pohodě, ale už jsem zapoměl jak to bylo zapojený
    Způsob bootu mám vyřešen dobře, tam chyba není.
    09.04.2024, 01:23:11
  • sailor
    Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
    vytvořil sailor
    @ghh
    oba disky máš zapojeny v interním ide?
    Obecně ( i když by to mělo být dle normy jedno ) je lepší dávat hdd jako master a cd jako slave, tj. třeba:
    1.IDE master = AmigaOS, slave=CD
    2.IDE master = MorphOS

    to že není disk vidět v OF je pitomé, to nevím jak opravit. Zkus dát v open firmware probe-all, jestli se pak neobjeví.

    na bootovací menu používáš bootscript?
    - prioritu nastav vyšší u AmigaOS
    - v parametrech...
    08.04.2024, 08:59:11
  • ghh
    Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
    vytvořil ghh
    Článek se mi taky líbí. Je tam opět všechno
    V PegII mám dva disky jeden Aos a druhý Mos. Občas mi jeden z nich nenaběhne (není vidět v OF).
    Jak máte nastavený boot flag a prioritu u disku(ů), nebo master-slave?
    07.04.2024, 16:20:50

Populární tagy v článcích

Sbalit

a1200 (6) akce (16) amiga (18) apple (7) artway (5) cybergraphx (5) demoscena (9) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (5) hardware (16) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) pfs3 (8) příprava disku (4) resetkání (5) srazy (12) terrible fire (4) winuae (10) zip (7)
Zpracovávám...
X