Bratři a Sestry, AMIGISTI!
Rozšířil jsem vaše řady a po mnoha letech se vrátil k naší společné lásce a pořídil si jak AMIGU 500, tak A1200, po které jsem kdysi toužil, ale jak všichni víme PC nám to nakonec všechno podělalo...
K mé "nové" A1200 (WB 3.1, deska rev. 1.D.4) jsem si od JENSE (Indivision) koupil kartu AGA MK3. Instaloval potřebný software ke kartě a aktualizaci s ovladači pro moderní LCD.
Po připojení této karty vše běželo OK, po pár minutách, ale začal být nestabilní obraz a za pár vteřin systém opakovaně zkolaboval s nápisem buď SOFTWARE FAILURE…error…, nebo GURU 80000004, 80000008.
Zkoušel jsem postupně odpojovat AMIGU od všech přídavných zařízení (přídavná paměť, CF karta) a hledat možnou příčinu. Ukázalo se, že problém vždy nastane jen s připojenou AGA MK3, která způsobuje onu nestabilitu a zhroucení systému. Napadlo mě provést i celkový test systému s AMIGA TEST KITEM. Jakmile byla AMIGA testovaná s připojenou AGA MK3, vždy se během testu a úseku kontroly paměti počítače objevila chyba viz. přiložené foto. Pokud jsem provedl test jen AMIGY samotné běžel zcela bez problému a byl OK i s variantou jiných připojených zařízení – přídavná RAM, CF disk.
Psal jsem si tedy několik týdnu s výrobcem a dodavatelem karty JENSEM, který nakonec doporučil zaslat mu kartu zpět na kontrolu. Karta byla v záruce. Po více než pěti měsících a mých urgencích mi odepsal, že karta je údajně v pořádku a že mám vyzkoušet toto:
„we tried to reproduce the fault, but can't. This is likely a problem in
your A1200 board. The only thing I'd try is to play with the CCK
pullup/down settings and the CCK Capacitor setting.“
Úplně tedy nevím, o jakých nastaveních se zde zmiňuje? Kde bych je měl provést a pokud tím myslí pomocí software pro AGA MK3, tak mě přijde divné, že by tohle řešilo problém, který se projevoval chybou v AMIGA TEST KITU u paměti a vždy jen při zapojené AGA MK3 a opakovanými kolapsy GURU, nebo SOFTWARE FAILURE?
Díky za jakoukoliv radu a nápad! Nerad bych platil JENSOVI zase další poštovné za zpět mě vrácenou kartu + poplatek, který si navíc dodatečně naúčtoval za test karty, která byla v záruce. Po mnoha měsících čekání nechci zpět hardware, který není 100% a já abych dále sám jen experimentoval s nějakými nastaveními, která ani nemusí fungovat...
Ale třeba se mýlím a JENS má pravdu.
Díky.


Rozšířil jsem vaše řady a po mnoha letech se vrátil k naší společné lásce a pořídil si jak AMIGU 500, tak A1200, po které jsem kdysi toužil, ale jak všichni víme PC nám to nakonec všechno podělalo...

K mé "nové" A1200 (WB 3.1, deska rev. 1.D.4) jsem si od JENSE (Indivision) koupil kartu AGA MK3. Instaloval potřebný software ke kartě a aktualizaci s ovladači pro moderní LCD.
Po připojení této karty vše běželo OK, po pár minutách, ale začal být nestabilní obraz a za pár vteřin systém opakovaně zkolaboval s nápisem buď SOFTWARE FAILURE…error…, nebo GURU 80000004, 80000008.
Zkoušel jsem postupně odpojovat AMIGU od všech přídavných zařízení (přídavná paměť, CF karta) a hledat možnou příčinu. Ukázalo se, že problém vždy nastane jen s připojenou AGA MK3, která způsobuje onu nestabilitu a zhroucení systému. Napadlo mě provést i celkový test systému s AMIGA TEST KITEM. Jakmile byla AMIGA testovaná s připojenou AGA MK3, vždy se během testu a úseku kontroly paměti počítače objevila chyba viz. přiložené foto. Pokud jsem provedl test jen AMIGY samotné běžel zcela bez problému a byl OK i s variantou jiných připojených zařízení – přídavná RAM, CF disk.
Psal jsem si tedy několik týdnu s výrobcem a dodavatelem karty JENSEM, který nakonec doporučil zaslat mu kartu zpět na kontrolu. Karta byla v záruce. Po více než pěti měsících a mých urgencích mi odepsal, že karta je údajně v pořádku a že mám vyzkoušet toto:
„we tried to reproduce the fault, but can't. This is likely a problem in
your A1200 board. The only thing I'd try is to play with the CCK
pullup/down settings and the CCK Capacitor setting.“
Úplně tedy nevím, o jakých nastaveních se zde zmiňuje? Kde bych je měl provést a pokud tím myslí pomocí software pro AGA MK3, tak mě přijde divné, že by tohle řešilo problém, který se projevoval chybou v AMIGA TEST KITU u paměti a vždy jen při zapojené AGA MK3 a opakovanými kolapsy GURU, nebo SOFTWARE FAILURE?
Díky za jakoukoliv radu a nápad! Nerad bych platil JENSOVI zase další poštovné za zpět mě vrácenou kartu + poplatek, který si navíc dodatečně naúčtoval za test karty, která byla v záruce. Po mnoha měsících čekání nechci zpět hardware, který není 100% a já abych dále sám jen experimentoval s nějakými nastaveními, která ani nemusí fungovat...
Ale třeba se mýlím a JENS má pravdu.

Díky.
Komentovat