Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Kapesní Amiga mod player

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Kapesní Amiga mod player

    Ahoj, jak víte tak občas se věnuji hudbě a tak mne napadlo si postavit takový sranda projekt: Kapesní přehrávač modulů 👀
    Zatím to umí přehrávat jen maličký enigma mod z miniaturní vnitřní paměti. Zesilovač tam není a tak je hlasitost mezi slabou a silnou.
    Mám tam již ale připojenou SD kartu, kterou jsem odpájel z Sdrive k Atari 😋 Číst z SD karty už umím jen ne dohromady s přehrávačem. To teprve přijde.
    V plánu, jak je vidět na fotce je v přípravě OLED displej. Moc bych si přál, aby to umělo vypisovat 4 kanály, kde poběží noty jako text. Podobně jako to umí Hippo player.
    Na videu je ukázka toho jak to vypadá i zvuku co to vydává. Občas v tom loupe, snad pomůže změna bufferu
    Naposledy upravil Cyberian; 19.09.2020, 13:58:09.
    Amiga 1200 Infinitiv tower, TF1260@50MHz, OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
    Projects: The Lost Forest, still in progress

    #2
    Supr práce, marně přemýšlím jak by se to dalo použít i s Amigou. Nějaký vicekanal je nižší level. Na to by musela být napsana hudba. Něco jako 4 kanály Amiga a 4 kanály tvůj prehravac. Plnohodnotná zvuková karta komunikující již s nějakým playerem, pokud takovouhle funkci player má level nejvyšší Ono ale ty vícekanálové hudby z toho co jsem zatím slysel by většinou zvladlo zahrát i jen klasický počet kanálů, tedy 4 a ještě by byla vyšší kvalita hrajícího samplu.
    Amiga - PMD 85

    Komentovat


      #3
      Ono jinak pukání ve zvuku v rámci MODu nejde úplně odstranit. Ne za cenu práce s velice krátkými časy hraní samotného samplu. To by řešila až práce více kanálů než jsou 4, kde je větší prostor pro to ztumit sampl, protože ho nebudeš muset střídat s jiným samplem ve stejném kanalu a čas nehrání žádného zvuku nebude tak dlouhy. Tedy sampl v jednom kanálů ztlumis i na déle a v tenhle čas nebudeš vyblokovan pro to začít hrát sampl třeba v 5.kanalu. Ale když ten 5.kanal k dispozici mít nebudeš, vyblokovan budeš. Tam si budeš moci vybrat, jestli budeš mít ve zvuku puknutí, nebo zbytečně dlouhé ticho. Já si to puknutí v mé hudební rutině odstraním, ale jen proto, že je můj formát přesně uzpůsoben mé hudební rutine a časování mé rutiny. Pokud by si můj hudební formát zahrál jinou hudební rutinou, měla by ta rutina jiné vlastnosti a puknutí ve zvuku by mohlo nastat. Samozřejmě se můžu plést, já jen z mých postřehů při práci se zvukem. Taky se pořád učím.
      Amiga - PMD 85

      Komentovat


        #4
        Jé, teď jsem si vlastně uvědomil, že je to přepínání zvuků. Ono takhle, ta rutina pro zpracování MOD souboru je free kód ze Stella playeru. No a co se týká toho zpracování zvuku. Studoval jsem část knihy kde se zabývají syntézou zvuku a tam kousek na začátku zmiňovali, že náběh zvuku nesmí nikdy být okamžitý, jinak to způsobí lupnutí. Já si na tom uvědomil, že to vůbec není triviální věc, když se mixuje zvuk, tak všechy vstupy a změny hodnot musejí být takto ošetřeny a stačí málo. Kdybych dokázal vložit do toho kódu při střídání samplů třeba 1-4 ms interpolaci k předchozí hodnotě, která je patrně prudký schod nahoru či dolu, tak bych to lupnutí pak nemusel mít.

        Add zvuková karta pro Amigu:
        To mne napadlo hned, jak jsem dostal nápad s přehrávačem. Něco ve stylu "jooooo, postavíš si vlastní Delfínu, když už je nedělají". Bohužel takové HW znalosti nemám.
        Amiga 1200 Infinitiv tower, TF1260@50MHz, OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
        Projects: The Lost Forest, still in progress

        Komentovat


          #5
          Něco podobného dělal před pár lety Mr.Holub a měl to na Kompech a myslím že i na Bytefestu. Obal byl ze starého walkmana.

          A taky by Tě mohl zajímat SIDBox

          "Zítra začína PředPrasepárty." (DaMi, 5. duben 2024)

          Komentovat


            #6
            Nevím nakolik más přístup k nastavení práce se samplem. Standardní postup je sampl ztlumit přes HW register a začít hrát nový tón, nebo jiný nástroj, nicméně někdy je takový postup ne zrovna nejlepší a pomůže, když HW ztlumení samplu neprovedes a rovnou zahraješ nový tón, nebo nastroj. Hlavně v případě, kdy velice rychle prepinas v hraní skladby. Já takhle řeším taky jeden přechod. Posuneš tím místo střetu 2 amplitud na možný menší skok mezi nimi.
            Amiga - PMD 85

            Komentovat


              #7
              Ono by ze startu stačilo zachytit signál pro spuštění hraní tvého playeru. Mohl bys zahrát 8 kanálů. 4 Amiga, 4 player. Musel by si mít jen extrémně přesně časování schopné hrát stejnou rychlostí jako Amiga. A 2 MODy. V každém část skladby. Není to idealni řešení ale jako sranda dobrý . Třeba na to aby PGho skladba přes mou rutinu neměla osekané nektere sample se potřebuje minimálně 5 kanálů. Ale já mám svůj vlastní hudební formát.
              Amiga - PMD 85

              Komentovat


                #8
                ​ Ehm, tenhle projekt jsem před párdny vytáhl z police a oživil ho
                Povedlo se mi oživit displej 128x64 pixelů a po dvoudenním zápolení už umím přečíst seznam souborů z SD karty.
                ​​
                Amiga 1200 Infinitiv tower, TF1260@50MHz, OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
                Projects: The Lost Forest, still in progress

                Komentovat

                Zpracovávám...
                X