Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Reamiga A3660

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Reamiga A3660

    Reamiga – A3660
    Další z počinů Johna „Chucky“ Hertella je 68060/68040 turbokarta pro amigy 3000 a 4000, která je vylepšením původní karty A3640 od Commodore. Celé to začalo tím, že Chucky vytvořil návod v excelu na opravy původních karet A3640, které trpí na sežrání prokovů od vyteklých kondenzátorů. Překreslil celou původní pcb A3640 a po čase ji též upravil přidáním redukce z 68040 na 68060. A to už vznikla karta A3660. Výhoda je, že se dá použít 90% součástek z původní karty a jen se přesunou na nové pcb. Dále se dají rovnou vyměnit GALy za poslední revizi z A3640 a přidat hack na odstranění 2 waitstates , který lehce zrychlí přístup do pamětí.
    Dokumentace a postupy od Johna jsou zde https://wordpress.hertell.nu/?p=537 a zde http://www.reamiga.info/



    Pár postřehů ke stavbě
    Je to docela nenáročná karta na výrobu, která nevyžaduje žádné nastavení, tak kdo trochu umí pájet smd, určitě si ji zvládne postavit. Já samo před stavbou na youtube zkouknul několik videí, jak to lidé dělají, ale spíš než inspiraci jsem tak trochu zíral na to, jakou lidé na sobě páchají torturu tím, že při těchto projektech používají tenoučké hroty do pájky, které se spíš hodí na opravu telefonú, než na takovéto pájení. Chápu, každý má nějaký oblíbený styl. Tak já vám tak trochu podstrčím ten svůj, který je o dost rychlejší, výsledné spoje jsou kvalitně zapájené. Ale berte to jen jako tip.

    SMD odpory a kondenzátory – cinová pasta s fluxem a horký vzduch

    Veškeré IO a patice cpu a KEL- šikmý hrot nasadím, přidávám cín a jedu celou řadu najednou. Tento hrot je určený na pájení PCL součástek přímo na desku a má tu parádní vlastnost, že přebytečný cín jakoby odsává.
    Patice pro GAL – velký kulatý seřízlý, přejedu celou stranu najednou, přebytečný cín opět zůstane na hrotu.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_1.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 143,8 KB ID: 148435




    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_2.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 74,6 KB ID: 148436




    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_3.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 117,7 KB ID: 148437




    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_4.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 100,0 KB ID: 148438




    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_5.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 163,6 KB ID: 148439




    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_6.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 123,3 KB ID: 148440




    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_7.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 149,0 KB ID: 148441




    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_8.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 142,8 KB ID: 148442




    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_9.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 120,9 KB ID: 148443




    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_10.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 87,4 KB ID: 148444


    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: A3660_11.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 37,2 KB ID: 148445



    Ještě proběhl upgrade CPU z 68040 na 68060 (doosazení 3,3V regulátoru, přehození jumperu na 060 a ještě jsem přidal kondenzátor na regulátor (zlepšení stability)
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: 68060_1.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 210,5 KB ID: 148677



    Provoz full 68060 vyžaduje buď upravený kickstart 3.1, nebo použití kickstartu 3.1.4 - plná podpora 68060 cpu
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: 68060_3.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 72,9 KB ID: 148678



    A na závěr sysinfo, výkonově to není vůbec špatné
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: 68060_2.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 189,9 KB ID: 148679

    Naposledy upravil drake; 04.04.2021, 11:27:38.
      Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

    Nejnovější články

    Sbalit

    • Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Cyberian
      Poznámka: Všechny GIFy v článku lze rozkliknout pro větší zobrazení. Doporučuji to udělat, zejména u porovnávacích animací – rozdíly v detailech (např. u metody Shannonovy entropie) mohou být na zmenšenině zkreslené nebo rozmazané. Teprve ve větším náhledu vynikne ostrost a jemnost těchto metod. A právě to je důkaz, jak citlivě fungují. Konec konců ve hře budou na celé obrazovce.



      První kroky do lesa


      Amiga mi nedala nic zadarmo. Ale když jí dáš
      ...
      06.06.2025, 15:25:01

    Nové komentáře v článcích

    Sbalit

    • Lasice
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Lasice
      Les je úpně nádhernej, krásnej...už se do něj chci vydat, tak držím palec do další tvorby
      09.06.2025, 15:04:47
    • rok
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil rok
      nadhera.
      09.06.2025, 15:04:34
    • Commodorista
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Commodorista
      Parádní článek, velmi netradičně pojatý. Díky.
      09.06.2025, 14:43:52
    • uunek
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil uunek
      To je misty az poeticke .
      09.06.2025, 11:55:05
    • sailor
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil sailor
      Krásný článek. I kdyby to zůstalo jen u těchto obrázků, stálo by to za to. A na trpaslíky se těším.
      09.06.2025, 09:11:45
    • Predseda
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Predseda
      Já ti do toho odborného elaborátu nechci úplně moc kecat, práci to muselo dát velkou, ale jedna základní věc za mě: ten obrázek, co sis vybral jako pozadí, není pro paralax úplně vhodnej. Když ho budeš posouvat, vznikne ti tam sinusový efekt, protože je uprostřed kopeček a po stranách údolí. To není úplně nejšťastnější, paralaxní pozadí by mělo být pokud možno v rovině. Efekt se bude projevovat tím víc, čím rychleji to budeš posouvat.
      09.06.2025, 07:58:34
    • TherioN
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil TherioN
      To je naprosto vymakaný článok, ďakujem !
      09.06.2025, 07:29:40
    • SampL
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil SampL
      Teda klobouk dolů, pěkná práce!
      09.06.2025, 07:27:04
    • Cyberian
      Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Cyberian
      Poznámka: Všechny GIFy v článku lze rozkliknout pro větší zobrazení. Doporučuji to udělat, zejména u porovnávacích animací – rozdíly v detailech (např. u metody Shannonovy entropie) mohou být na zmenšenině zkreslené nebo rozmazané. Teprve ve větším náhledu vynikne ostrost a jemnost těchto metod. A právě to je důkaz, jak citlivě fungují. Konec konců ve hře budou na celé obrazovce.



      První kroky do lesa


      Amiga mi nedala nic zadarmo. Ale když jí dáš
      ...
      06.06.2025, 15:25:01
    • Freddy
      Odpověděl na Jak vytvořit vlastní WHDLoad hru
      vytvořil Freddy
      Taky jsem si naivne myslel, ze to bude tak easy, no koukal jsem na dokumentaci k WHDload a skoncil u druheho radku.
      "K tvoření nových slave / instalaček:
      doporučená je 68030+ s MMU k využití všech možností WHDLoad (namakaná mašina je vždycky dobrý výběr pro výrobu software )
      znalost strojového kódu, assembleru, hardware Amigy...
      assembler (optimalizovatelný)
      nějaké další programy se taky hodí (hexaeditor, disassembler...
      19.04.2025, 10:57:17

    Populární tagy v článcích

    Sbalit

    a1200 (8) akce (20) amiga (24) apple (7) artway (7) cybergraphx (5) demoscena (11) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (6) hardware (21) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) pfs3 (8) resetkání (5) srazy (14) staraskola (5) vrané (5) winuae (10) zip (7)
    Zpracovávám...
    X