Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

WinUAE ukazat mysi

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    WinUAE ukazat mysi

    Trochu jsem si hral s WinUAE. Inspirovala me k tomu linuxova distribuce pro EEE PC s integrovanym FSUAE, ktera ma fakt vyladenou grafiku. V beznem "PAL" rozliseni je obraz moc hezky i kdyz nesedi body 1:1 (uz zhruba vim jak na to) a hlavne pekne jezdi ukazatel mysi. Toho se mi nepodarilo ve WinUAE docilit. Ukazatel jezdi neprijemne trhane a je trochu problem se na neco trefit.

    Neni to jen nahodna vec na jednom pocitaci s jednim nastavenim, docela jsem s tim experimentoval vsude mozne, ale je to stale totozne. Vlastne je to vec co mi vadi uz historicky, ale povazoval jsem to za nejakou vlastnost, jenze jsem ted videl ze to jde lip.

    Neni to nijak fatalni a mozna to ignorujete (pokud myslite ze vam ukazatel jezdi skvele, tak spis ne), ale presto se ptam, jestli jste s tim nekdo take neexperimentoval, nebo pro to neni ve WinUAE nejake nastaveni co jsem nenasel.

    Na internetu tech diskusi par je, pise v nich i Wilen, ale moc jasne se ktomu nevyjadril. I Predseda psal (https://www.lemonamiga.com/forum/viewtopic.php?t=1050), ze mu jezdi ukazatel paradne, ale me se to moc nezda, je to uz docela vousata informace.

    #2
    To by mohlo být tou komplexností emulace ve WinUAE. Jednoduše obsáhlý kód. WinUAE je slušná zátěž na procesor.
    Amiga - PMD 85

    Komentovat


      #3
      O akú distribúciu ide, prosím? (Mám ASUS Eee PC 1005HA.) Neposlušná myš je USB alebo PS/2?

      Komentovat


        #4
        Autorem citovaného textu je Stano Přejít na původní příspěvek
        O akú distribúciu ide, prosím? (Mám ASUS Eee PC 1005HA.) Neposlušná myš je USB alebo PS/2?
        Asi nejaka varianta Amilatoru, proste neco z netu, ale o to mi vubec nejde, ja chci, aby mi pekne fungovalala mys ve WinUAE, normalni USB mys, PS/2 snad uz dneska nikdo nepouziva. V tom FSUAE je ta mysl mnohem lepsi.

        Komentovat


          #5
          Tak je to už 17 let co jsem to tam psal, ale podle všeho jsem měl problém s emulací myši v A1200.
          "Venku leje. Naimpregnuju si hlavu pivem." (Červ, 2023)

          Komentovat


            #6
            Nevim ci to, ale me se to Linuxove FS-UEA zda v urcitem ohledu lepsi. V jinem ohledu je to matrixove peklo textoveho konfiguraku, cast nastaveni lze udelat pres graficky FS-UAE Launcher, ale zdaleka tady neni vsechno, da se to, ale pro tenhle pripad je vizualni klikatko lepsi.

            I ve vychozim stavu je celkove graficke zobrazeni (mapovani pixeloveho rastru na notebookove LCD) a plynulost ukazatele mysi proste mnohem lepsi. Stejnou vec se mi nepodarilo ve WinUEA dosahnout.

            Komentovat


              #7
              No, ve WinUAE které teď používám (4.1.0, staré čtyři roky) s konfigurací A1200 mi myš jezdí normálně.
              Naposledy upravil Predseda; 10.02.2022, 18:56:17.
              "Venku leje. Naimpregnuju si hlavu pivem." (Červ, 2023)

              Komentovat


                #8
                Z toho prvního příspěvku mi to není jasné: WinUAE pouštíš (pochopitelně) ve Windows a FS-UAE v Linuxu? Takže bohužel nesrovnáváš chování myši v emulátorech pod stejným systémem? Není problém ve Windows a v tom, jak se tam zjišťuje pohyb myši? Není u tebe problém ve Windows? Chová se pohyb myši rozdílně (je lepší) v FS-UAE pod Windows? Toni Wilen v tom starém příspěvku zmiňuje odlišnosti v různých způsobech čtení pohybu myši (asi Win32 API messages versus DirectX API, ale možná je to už zastaralé), a že se ve WinUAE dá volit. Dodám, že používám starší verzi 4.4.0 a nepociťuji u pohybu myši problém.

                Komentovat


                  #9
                  Sice mi jezdi mys ve FS-UEA plynulejsi, ale zjistil jsem, ze to FS-UAE mi beha velmi pomalu. Na stejnem pocitaci je to snad 100x pomalejsi nez WinUEA. Zadnym nastavenim ohledne JIT a spousty dalsich veci se mi s tim nepodarilo absolutne hnout. Na netu jsem se docetl, ze FS-UAE snad pomalejsi je, ale o tolik?

                  Je to mozne, ze je to FS-UEA skutecne tak moc pomale? Me to ukazuje v sysinfu rychlost jen 5 MIPS, neco jako v sysinfu uvedena A3000 68030/25.

                  Komentovat


                    #10
                    Nevím na jakém počítači FS-UAE pouštíš, ale 5 MIPS v sysinfu je hodně málo.
                    I pomalý Sam440ep-flex 733 MHz má v FS-UAE 13 MIPS.
                    AmigaOS3: Amiga 1200
                    AmigaOS4: Micro A1-C, AmigaOne XE, Pegasos II, Sam440ep, Sam440ep-flex, AmigaOneX1000
                    MorphOS: Efika 5200b, Pegasos I, Pegasos II, Powerbook G4, Mac Mini, iMac G5, Powermac G5 Quad

                    Komentovat


                      #11
                      Je to malo, i tech 11 je docela malo, spoustim to na starsim notebooku (Intel). Muzes mi sem dat tvuj konfig?

                      Komentovat


                        #12
                        Tady je to.
                        A pardon, na Samovi je E-UAE, nikoli FS-UAE.
                        Tohle je pro SDL verzi, a na disku s WB3.0 mám nainstalovaný Picasso driver.
                        Kvůli pomalosti Sama mám framerate 2 a collision level=none. To druhé může působit u některých her problémy ale mě zatím všechny fungovaly.
                        Ale jestli máš linux, bude trochu jiné. V linuxu můžeš třeba nastavit OpenGL, to AmigaOS 4 verze neumí.

                        HTML Code:
                        filesystem=rw,Workbench:PROGDIR:HardDisks/Workbench30-P96
                        kickstart_rom_file=PROGDIR:Roms/kick31.rom
                        immediate_blits=no 
                        
                        #JIT compiller settings
                        #cpu_type=68020/68881 
                        cpu_type=68040
                        cpu_speed=max
                        cpu_compatible=false
                        cpu_cycle_exact=false
                        blitter_cycle_exact=false
                        cachesize=8192 
                        # memory access mode direct indirect=default indirectKS afterPic 
                        comp_constjump=true
                        comp_trustbyte=indirect
                        comp_trustword=indirect
                        comp_trustlong=indirect
                        
                        chipset=aga 
                        #collision detection  none sprites playfields=default full 
                        collision_level=none
                        
                        chipmem_size=4
                        bogomem_size=0
                        fastmem_size=0
                        z3mem_size=32
                        gfxcard_size=32
                        
                        gfx_framerate=2
                        gfx_width_windowed=800
                        gfx_height_windowed=600
                        gfx_width_fullscreen=800
                        gfx_height_fullscreen=600
                        gfx_lores=false
                        gfx_linemode=double
                        gfx_correct_aspect=false
                        gfx_center_horizontal=smart
                        gfx_center_vertical=smart 
                        #show_leds=true 
                        gfx_fullscreen_amiga=true
                        gfx_fullscreen_picasso=true
                        
                        sound_output=normal
                        sound_frequency=44100
                        sound_channels=stereo 
                        #sound_latency=114 
                        sound_bits=16
                        
                        joyport0=mouse
                        joyport1=kbd2 
                        
                        #SDL specific
                        #sdl.use_gl=true
                        
                        #AmigaOS specific
                        ##screen type public public ask
                        #amiga.screen_type=ask
                        #amiga.publicscreen=
                        #amiga.use_dither=true
                        #amiga.use_overlay=false 
                        AmigaOS3: Amiga 1200
                        AmigaOS4: Micro A1-C, AmigaOne XE, Pegasos II, Sam440ep, Sam440ep-flex, AmigaOneX1000
                        MorphOS: Efika 5200b, Pegasos I, Pegasos II, Powerbook G4, Mac Mini, iMac G5, Powermac G5 Quad

                        Komentovat


                          #13
                          Tak uz vim, zaklinadlo se "uae_cpu_speed = max" a z 5 MIPS je 1500MIPS. Akorat to tedy dost drti hostitelske CPU, takze pocitac nebo notebook pak dost fouka.

                          Sailor> Pri zkoumani nastaveni jsem si take precetl, ze JIT nefunguje pro CPU 68030 a vyse, coz by mohl byt duvod tech mizernych 10MIPS u tebe. Ne ze by to normlane nestacilo a nevim jak to funguje tayd na te platforme. V Linuxu navic funguje JIT jen ve 32bit binarce. Je to cele divoke.

                          Komentovat


                            #14
                            Doda, dík zkusím vyzkoušet CPU 000 až 030 a dám vědět.
                            On je Sam dost pomalý, takže to může být i správně, ale uvidíme

                            Jinak jestli chceš laborovat s rychlostí, tak
                            uae_cpu_speed může být nastaveno na "real" nebo přímo na číselnou hodnotu. To asi bude chtít experiment.
                            A pak lze doladit parametrem uae-cpu-throttle https://fs-uae.net/docs/options/uae-cpu-throttle
                            Naposledy upravil sailor; 08.04.2022, 11:25:22.
                            AmigaOS3: Amiga 1200
                            AmigaOS4: Micro A1-C, AmigaOne XE, Pegasos II, Sam440ep, Sam440ep-flex, AmigaOneX1000
                            MorphOS: Efika 5200b, Pegasos I, Pegasos II, Powerbook G4, Mac Mini, iMac G5, Powermac G5 Quad

                            Komentovat


                              #15
                              sailor Podle me ale CPU 68020 je uplne idelani volba, je stejne 32bit jako vyssi CPU a protoze je rychlost omezena hostujicim CPU, nic se tim neda zjiskat. Pokud tedy nechce nekdo provozovat hratky s MMU, ale k tomu moc duvodu neni. Ani snad nevim o software, co by vyzadoval vyssi CPU nez 020.

                              Diky cteni dokumentace jsel pochopil lecos dalsiho. Konkretni rychlost nepotrebuji a i tech 5MIPS by stacilo, jen se to divne vleklo a bylo jasne, ze neco neni v poradku.

                              Komentovat

                              Zpracovávám...
                              X