Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Úprava FDD mechaniky SONY MPF920 pro AMIGU

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Úprava FDD mechaniky SONY MPF920 pro AMIGU

    Se scháněním použitelných disketovek pro naše Amigy je docela problém, co si budeme povídat. Někdo to řeší lovem starých Mitsumek a Chinonek na Aukru a jejich následnou jednoduchou úpravou, někdo (jako třeba já) přidává hradla do nových mechanik na generování potřebných signálů pro Amigu.

    Varianta A vám přinese pouze vychrochtanou nouzovku, která se může kdykoliv rozsypat, nehledě na to, že pokuď máte Amig víc, může nastat situace, kdy disketa na jedné zapsaná je na druhé nečitelná a naopak...

    Varianta B je sice mnohem lepší, dá se aplikovat prakticky na jakoukoliv novou mechaniku, bohužel ne každý je dostatečně technicky nadaný a hlavně vybavený - regulovatelná mikropájka, odsávačka, jehlová pinzeta, multimetr, součástky... Ne každý si na to troufne.

    A pro tuto situaci tu máme variantu C !!! Prodejte Amigy a kašlete na to...

    Ale teď vážně - před několika dny jsme na diskuzním fóru plkali o flopkách a Joska tam zmínil úpravu SONY MPF920-E a to klasickou úpravou prohození pinů 2 a 34 a přehozenim (přepájením) propojky DS0. Bohužel tato mechanika se již nevyrábí a tímto nám začíná tak nějak spadat do varianty A...

    A tak mě napadlo, že když to fungovalo na starší Sonce, co kdyby......nebudu vás napínat - de to! Tuhle mechaniku SONY koupíte v jakémkoliv PC obchodu v této zemi - MPF920 revize Z a stále se vyrábí...

    SONY MPF920


    Zespoda odšroubujete tři malé šrobky a juknou na vás střeva - jak by řekl Chain, takové malé technoporno...

    SONY MPF920


    Zde sem udělal několik červených...too...ee...koleček a zelených čáreček, abych označil pro nás důležitá místa úprav.

    Vezmem to od spodu - u pinu 34 přeškrábneme v místě naznačení plošný spoj. Pak z druhého kroužku z bodu označeného tečkou u té bílé jedničky uděláme propojení kouskem tenkého izolovaného drátku do úplnně nejhořejšího označení do pravé půlky takové té prdelky (ježíš, to je definice pájecího bodu na plošném spoji...) a z pinu 34 FDD konektoru uděláme propoj na vývod 39 z hlavního čipu. Právě jsme úspěšně zapojili signály Ready a DiscChange.

    Teď už zbývá pouze prohození propojky v podání malého SMD odporu v bodě JC31 do bodu JC30 a tím nastavíme mechaniku z DS1 na DS0. Mělo by to celé vypadat asi nějak takhle:

    SONY MPF920


    Kdo chce, může ještě natvrdo spojit kontakty na SW3, který určuje po vložení diskety jestli je HD nebo DD.

    SONY MPF920


    Pro Amigu samozřejmě DD, takže spojit. Aspoň nebudete muset na HD disketách přelepovat to blbý vokýnko...

    No, a máme takřka hotovo. Zbývá jen mechanicky upravit to plastové vyhazovací čudl, předek horního krycího plechu a přední bočnice chasi zkrátit zhruba o 2mm, ale to už nechám na každém z vás, ať taky trochu zapracuje lidová tvořivost, že... Ale aby jste neřekli, tak pár obrázků pro inspiraci...

    SONY MPF920



    SONY MPF920


    Takže bastlení zdar a zas někdy příště...
      Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

    Nejnovější články

    Sbalit

    • Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Cyberian
      Poznámka: Všechny GIFy v článku lze rozkliknout pro větší zobrazení. Doporučuji to udělat, zejména u porovnávacích animací – rozdíly v detailech (např. u metody Shannonovy entropie) mohou být na zmenšenině zkreslené nebo rozmazané. Teprve ve větším náhledu vynikne ostrost a jemnost těchto metod. A právě to je důkaz, jak citlivě fungují. Konec konců ve hře budou na celé obrazovce.



      První kroky do lesa


      Amiga mi nedala nic zadarmo. Ale když jí dáš
      ...
      06.06.2025, 15:25:01

    Nové komentáře v článcích

    Sbalit

    • Lasice
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Lasice
      Les je úpně nádhernej, krásnej...už se do něj chci vydat, tak držím palec do další tvorby
      09.06.2025, 15:04:47
    • rok
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil rok
      nadhera.
      09.06.2025, 15:04:34
    • Commodorista
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Commodorista
      Parádní článek, velmi netradičně pojatý. Díky.
      09.06.2025, 14:43:52
    • uunek
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil uunek
      To je misty az poeticke .
      09.06.2025, 11:55:05
    • sailor
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil sailor
      Krásný článek. I kdyby to zůstalo jen u těchto obrázků, stálo by to za to. A na trpaslíky se těším.
      09.06.2025, 09:11:45
    • Predseda
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Predseda
      Já ti do toho odborného elaborátu nechci úplně moc kecat, práci to muselo dát velkou, ale jedna základní věc za mě: ten obrázek, co sis vybral jako pozadí, není pro paralax úplně vhodnej. Když ho budeš posouvat, vznikne ti tam sinusový efekt, protože je uprostřed kopeček a po stranách údolí. To není úplně nejšťastnější, paralaxní pozadí by mělo být pokud možno v rovině. Efekt se bude projevovat tím víc, čím rychleji to budeš posouvat.
      09.06.2025, 07:58:34
    • TherioN
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil TherioN
      To je naprosto vymakaný článok, ďakujem !
      09.06.2025, 07:29:40
    • SampL
      Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil SampL
      Teda klobouk dolů, pěkná práce!
      09.06.2025, 07:27:04
    • Cyberian
      Pixel art: První kroky do lesa
      vytvořil Cyberian
      Poznámka: Všechny GIFy v článku lze rozkliknout pro větší zobrazení. Doporučuji to udělat, zejména u porovnávacích animací – rozdíly v detailech (např. u metody Shannonovy entropie) mohou být na zmenšenině zkreslené nebo rozmazané. Teprve ve větším náhledu vynikne ostrost a jemnost těchto metod. A právě to je důkaz, jak citlivě fungují. Konec konců ve hře budou na celé obrazovce.



      První kroky do lesa


      Amiga mi nedala nic zadarmo. Ale když jí dáš
      ...
      06.06.2025, 15:25:01
    • Freddy
      Odpověděl na Jak vytvořit vlastní WHDLoad hru
      vytvořil Freddy
      Taky jsem si naivne myslel, ze to bude tak easy, no koukal jsem na dokumentaci k WHDload a skoncil u druheho radku.
      "K tvoření nových slave / instalaček:
      doporučená je 68030+ s MMU k využití všech možností WHDLoad (namakaná mašina je vždycky dobrý výběr pro výrobu software )
      znalost strojového kódu, assembleru, hardware Amigy...
      assembler (optimalizovatelný)
      nějaké další programy se taky hodí (hexaeditor, disassembler...
      19.04.2025, 10:57:17

    Populární tagy v článcích

    Sbalit

    a500 (5) a1200 (8) akce (20) amiga (24) apple (7) artway (7) cybergraphx (5) demoscena (11) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (6) hardware (21) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) pfs3 (8) resetkání (5) srazy (14) staraskola (5) winuae (10) zip (7)
    Zpracovávám...
    X