Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

ByteFest 2010 aneb subjektivní dojmy Jacka-3D

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • ByteFest 2010 aneb subjektivní dojmy Jacka-3D

    ByteFest 2010 se jako loni, předloni a i předtím konal v kulturní místnosti smíchovského nádraží. Místo a čas zajistil tradičně Tomsoft. Akce je to třídenní a již registrace napovídala, že přijde spousta návštěvníků a vystavovatelů.

    ByteFest - logo

    I přestože je akce zaměřena na 8 bity, jako Amigisti jsme jeli ukázat sílu naších 32 bitových Amig poháněných přetaktovanými šedesátkami ;o)

    Pátek

    My Brňáci jsme se jeli ve dvou autech (já, Wawe, Derrik doplněni o Nora a Wayna). Nesmím zapomenou na svou drahou polovičku a naše malé sedmiměsíční „mimi“, ty jsem ovšem na akci netáhnul, nýbrž je jen odvezl k prarodičům.

    Na pátek budu vzpomínat jako na turisticko - poznávací výlet Prahou. Navigátor Noro nás protáhl Prahou jako nikdo předtím, projeli jsme Dejvice, Vyšehrad, přes Vltavu několikrát tam a zpět, kolem Letné, přes Kampu do Smíchova. Trasu nám zkřízilo několik jednoměrek a zákazů vjezdu, které jsme za doprovodu troubení okolních aut a autobusů projeli. Nakonec jsme ale dojeli na to správné místo (Smíchov bylo poslední část Prahy, kde jsme ještě nebyli a tak jsme ho nakonec vylučovcí metodou našli).

    Na nádraží se už začali slejzat známé tváře z Proberova portálu, potkal jsem Dóďu, Starýho Mrafa a i Davedesade se ukázal. Za stálice musím zmínit Šlachu a Tomsofta, překvapilo mě, že nepřijel Rotačák (i přes to, že jeho Rotaxmame klub, se sjel v hojném počtu a měli vyhrazenou separátní místnost). Akci zůstali věrní i Ataristi, kteří přijeli opět s drtivou většinou (tož Amigisti styďte se).

    Letos jsem slíbil, že nedovezu PCčko! Vzal jsem jen svou nadupanou Amigu a malinké Asus Eee (ne ne to není písíčko, to je pidi písíčíčíčko), které jsem měl spíš na internet a download pro Amigu. Na Amize jsem pro sebe a okolí pouštěl pěkná dema a ukazoval sílu spojení 060/64 + AGA chipsetu.

    Jack-3D se svojí amigou
    Jack-3D se svojí amigou

    Za nedlouho se k nám přisadil MarK a další člen naší demogrupy Uzeroniq. MarK tentokrát nepřitáhl A4000, ale krásnou sněhobílou A1200 + 060 + AGA. Na opačné straně místnosti se usídlili ZX Spektristi a mezi nimi náš známý Factor6 člen naší demogrupy. Ten nahodil nový a celkem kontroverzní image, proto jsme ho s klukama zprvu vůbec nepoznali.

    Bylo na čase konečně si vklidu sednout a otevřít lahváče (ne nepitvali jsme Láhveho, ten totiž vůbec nepřijel). Místnost se pomalu zaplnila. Prošel jsem si všechny prozatím vystavované kousky, ale povětšinou byly staříci vypnutí a majitelé seděli u svého PC, nebo emulátoru (kdo ví, jestli všechny ty Ondrové, Didaktiky, Amstradi nebyly jen naleštěné dekly). Vrátil jsem se na své místo k Amize a začal s Waynem zkoušet letošní dema. Derrik a Jack-3D se svojí amigou připojili svou CD-32 na projektor a pařili All Terrain Racing. Takový byl večer a celá noc.

    Sobota

    Nespal jsem ani 6 hodin a už jsem byl na nohou, respektive na zadku sedíc před svou mašinkou. Však musím jí to vynahradit, je to už pár měsíců, co jsem ji nezapnul (ano stydím se). Uzeroniq seděl u svého UAE a redukoval svou naditou sbírku Amiga dem za účelem nechat jen ta nejlepší (jeho preselekce byla jasná, nechal si jen hi-tech dema a potom ta dema, kde je alespoň jeden obrázek s pěknou babou).

    Pokecali jsme spolu a dohodli se na brzké spolupráci na dalším 64k intru, tak snad se brzy podaří. Jeho muzika se supr a doplnit ji visuálními efekty pro mě bude potěšení. O podobnou spolupráci usiluje také Powerack, muzikant na PC scéně, který mi předvedl některé se zvých povedených kousků. Bohužel pro IT formát nemám uplatnění a tak bude muset své moduly konvertovat. Uvidíme, chystám nějaké tutoriály a jeho muzika by se do rychlých a dynamických tutoriálních demíček hodila. Ovšem jak jsem již řekl, na letošní akci jsem jel bez PC, neměl jsem tedy svůj Werkkzeug a věnoval jsem se čistě Amiga demíčkům.

    Holyna a Factor6 - zbylo místo i na romantiku ;)
    Holyna a Factor6 - zbylo místo i na romantiku ;)

    Oběd a vůbec veškeré jídlo nám zajišťovala přilehlá nádražní hospoda Oáza, kde nevařili špatně. Trochu zplakali nad vejdělkem jen ti, kteří si objednali hovězí steaky, s tím se letos dalo dláždit náměstí. My sociálové jedli hotovky a ty bylo velmi povedené ;o)

    Odpoledne se k nám na několik hodin konečně připojil scener kamarád Nooly. Bylo fantastické být konečně zase všichni pospolu (myslím Artway) a tak nám Noro udělal společnou fotku. S Noolikem máme také spoustu plánů, teď jen najít čas je začít realizovat.

    Ani nevím kdy a kde se objevily, možná už tu byly od pátku, prostě Tomsoft odněkud vytáhnul dvě slečny, zjevně vyzvavačky Voodoo či Pána Pařmenů (holky se spoustou železa v obličeji a pestrobarevnými účesy) a posadil je ke vstupnímu stolku. Aby se děvčata nenudila, skákal a kroutil se kolem nich celé dva dny. Nešlo si toho nevšimnout a jistě bychom vás ochudili, pokud bychom některé z Tomsoftových póz nezaznamenali na fotkách.

    Tomsoft
    Takhle malinký

    Tomsoft hypnotizuje
    Tomsoft hypnotizuje

    Tomsoft
    Tomsoft - Lulu ve stoje

    Tomsoft
    Takhle veliký

    To byl asi největší neduh Bytefestu, místo aby Tomsoft „organizoval“, tak celou dobu obskakoval ty dvě slečny. Nebyl jsem sám komu to vadilo, řekněme si narovinu, neexistoval tu žádný rozvrh akce, nikdo nás oficiálně nepřivítal. Akce typu „rozlož se kde chceš a udělej si sám“ je typická spíš pro malé domácí akcičky typu Prase Párty. Ale akci, kam přišlo nějakých 80 návštěvníků, takový to neorganizovaný chaos rozhodně nepřísluší.

    Osobně bych si představoval pevný rozvrh, oslovil bych třeba zástupce jednotlivých platforem, jestli by publiku v krátkosti nepředstavili co všechno dokáže jejich stroj (já sám osobně bych rád publiku ukázal, že Amiga stále žije a co všechno dokáže takový 17 let starý počítač). Nebo stačilo připravit zasedací pořádek podle závazných přihlášek, rozdělit lokace jednotlivých platforem a udělat orientační mapku pro návštěvníky (tady jsou ZX Spektra, tady Didaktiky, tady Arátka, tady Amigy apod.).

    Z pohledu návštěvníka bych nebyl spokojený, přeci i v ZOO má každé zvíře popisek! Jako účastník jsem spokojený nebyl též, hlavní organizátor se věnoval především oněm slečnám a možná kasírování. Doufejme, že se Tomsoft příště polepší, jinak už sem nejedu.

    Publikum na přednášce o 8bitech
    Publikum na přednášce o 8bitech

    Mikrofon oprášil a slova se nakonec přece jen ujal človíček (bohužel si nepamatuju jméno), který celkem zábavně vyprávěl „pohádku“ o 8bitech a srovnání dob tenkrát a nyní. Součástí prezentace byl i následný znalostní test, který vyhrál Pepax. Co pro mne bylo překvapením, objevily se i tři demoscene příspěvky, jedno intro, jedno demo a dokonce hra. Opět si dovolím poznámku, Tomsofte kde bylo oznámeno, že Bytefest se stává i scene akcí??? (na webu nic nenacházím) Možná bych také přispěl, kdybych to věděl.

    Tedy překvapivá a nečekaná scene složka začala Atari demem. Jeho tvůrce, entusiastický chlapík, nejprve upozornil, že se jedná o verzi Atari XL/XE s extra 1 MB paměti, pojal to tak, že máme očekávat naprostou bombu a revoluci. Poté jsme měli ocenit, že tvůrce jako jediný na světě pracuje v jakémsi raritním trackeru. Před plátnem se proto shromáždila polovina sálu, aby viděla na vlastní oči onen zázrak „the demo“. Prvních snad deset minut byl bílý text na černém pozadí, v němž se demo samo chválilo jak je dobré apod. Sebechvála smrdí, řekl jsem si a šel si sednout zpátky k Amize. Po delší době se konečně na screenu objevilo něco jiného než text, byla to asi 4barevná animace karatisty. Obrázky co se v demu objevily byly zjevně nascanované a jediné co se dalo, byla ona hudba vytvořená v raritním trackeru jehož název si samozřejmě nepamatuji. Demo mělo jakýsi takýsi úspěch u Ataristických bytefasťanů, ale mně se vyloženě nelíbilo (jak jeho narcistické uvedení, tak jeho projev). Pouet uživatelé ho také po zásluze rozcupo… ehmm ocenili.

    Dalším kdo se chopil mikrofonu byl Factor6 a představil nám svou novou ZX Spectrum hru. Jednalo se o konverzi Pacmana z Atari do textového formátu, název Pac-txt je tedy více než výstižný. Factor se nechvástal jako jeho předchůdce, ale jednoduše ukázal co hra umí, jak je vtipně udělaná a sklidil po zásluze velký potlesk. I na Puetu Factor 6 pro svou originalitu a um jasně rulez ;o)

    Nakonec se na plátně představil i třetí příspěvek do neexistujícího compa (příspěvky se pouze ukázaly, ale nesoutěžilo se). Jednalo se o 1kB intro „Bajtro“ pro ZX Spectrum od skupiny Busysoft. Od 1 kila nečekejte zázraky, ale bylo celkem efektní a výstižné. Myslím, si že z těch tří příspěvků jasný střed ;o)

    V sobotu večer spousta lidí opustilo akci a na noc zbyla necelá polovina. Do noci jsme pařili staré Amiga pecky a dopíjeli lahvové pivko. Prostě pohodička před spaním.

    Neděle

    Poslední den akce se nese ve stylu střízlivění, posledního pokecu s kamarády z daleka, společný oběd s těmi, kteří ještě nezmizeli a v poslední řadě pak balení a odjezd.

    Uzeroniq nemá rád loučení
    Uzeroniq nemá rád loučení

    S Norem, Waynem, Killem and Derrikem jsme si udělali pár fotek na peróně, objevili dobrou pizerri v podchodu mezi 1. a 2. nástupištěm a dobře se nadlábli.

    Artway v plném počtu (Derrik, Killjoy, Nooly, Wayne, Factor 6, Jack-3D)
    Artway v plném počtu (Derrik, Killjoy, Nooly, Wayne, Factor 6, Jack-3D)

    Přišlo rozloučení a smutek jsem měl spíš kvůli tomu, že se chvíli neuvidím s kamarády ze scény. Bohužel, nebylo mi líto konce akce, nebyla letos z mého pohledu dobrá, už jen proto, že jsem se tam cítil jak na tržišti, bez sebemenší známky organizace.

    Toď můj subjektivní pohled na letošní Bytefest 2010.

    Info z POUET stránek zde:

    Název Skupina Typ Platforma Pouet
    Pac-txt HOOY-PROGRAM & Factor 6 hra ZX Spectrum Odkaz
    Prototype Poison demo Atari XL/XE Odkaz
    Bajtro Busysoft intro ZX Spectrum Odkaz
      Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

    Nejnovější články

    Sbalit

    • Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
      Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



      V tomto článku se podíváme jak to...
      09.04.2024, 10:18:55

    Nové komentáře v článcích

    Sbalit

    • sailor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      @stano
      promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu
      16.04.2024, 18:31:46
    • Stano
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil Stano
      Ďakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
      15.04.2024, 10:25:38
    • sailor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      no, hlučnost....
      oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.

      TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
      Takže to může v obou případech být 0 dB(A).

      Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...
      15.04.2024, 08:37:33
    • pavlor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil pavlor
      Tower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
      14.04.2024, 08:01:54
    • sailor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      Samozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
      U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
      Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:

      Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....
      13.04.2024, 15:59:46
    • pavlor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil pavlor
      Upřímně řečeno, neveřím, že by A1222 porazila SAM460 v rychlosti 3D her (jako Quake, nebo Jedi Knight 2). Ty údajné výhody SPE FPU se zatím nikdy neodrazily v application benchmarcích (pod Linuxem). Ale klidně se nechám příjemně překvapit dalšími testy.
      12.04.2024, 17:09:25
    • sailor
      Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
      Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



      V tomto článku se podíváme jak to...
      09.04.2024, 10:18:55
    • ghh
      Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
      vytvořil ghh
      Oba disky mám na jednom kabelu (1) na interním IDE, CD mám na druhým. Ještě jsem asi nezkusil dát disky jak píšeš. Dřív mi to fungovalo v pohodě, ale už jsem zapoměl jak to bylo zapojený
      Způsob bootu mám vyřešen dobře, tam chyba není.
      09.04.2024, 01:23:11
    • sailor
      Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
      vytvořil sailor
      @ghh
      oba disky máš zapojeny v interním ide?
      Obecně ( i když by to mělo být dle normy jedno ) je lepší dávat hdd jako master a cd jako slave, tj. třeba:
      1.IDE master = AmigaOS, slave=CD
      2.IDE master = MorphOS

      to že není disk vidět v OF je pitomé, to nevím jak opravit. Zkus dát v open firmware probe-all, jestli se pak neobjeví.

      na bootovací menu používáš bootscript?
      - prioritu nastav vyšší u AmigaOS
      - v parametrech...
      08.04.2024, 08:59:11
    • ghh
      Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
      vytvořil ghh
      Článek se mi taky líbí. Je tam opět všechno
      V PegII mám dva disky jeden Aos a druhý Mos. Občas mi jeden z nich nenaběhne (není vidět v OF).
      Jak máte nastavený boot flag a prioritu u disku(ů), nebo master-slave?
      07.04.2024, 16:20:50

    Populární tagy v článcích

    Sbalit

    a1200 (6) akce (16) amiga (18) apple (7) artway (5) cybergraphx (5) demoscena (9) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (5) hardware (16) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) party (4) pfs3 (8) resetkání (5) rozhovory (4) srazy (12) winuae (10) zip (7)
    Zpracovávám...
    X