Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Breakpoint 2008

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Breakpoint 2008

    Breakpoint demoscene party se konala stejně jako předchozích 5 ročníků v průběhu Velikonočních svátků, což znamená, že termín je pokaždé jiný a je potřeba si dopředu zjistit, kdy to vlastně bude (navíc si dopředu zařídit dovolenou v práci a propustku u drahé polovičky). Letošní ročník se konal 21.-24. března. Breakpoint je již jediná mega-scene-party, která má takovou návštěvnost, že nemusí zvát PC herní maniaky a paralelně konat i PC herní klání (to už se bohužel nedá říci o Assembly, Gathering, Euskal, ... kde "scene" už není hlavní priorita akce, nýbrž stupidní LAN party). Breakpoint je a dlouho ještě zůstane u scene tvorby na všech možných platformách (především na PC, Amize a C64). Máme to ve svých rukách.

    Breakpoint 2008

    Nejprve si řekněme něco o Breapointu jako takovém. Místo party se nachází v malém městečku Bingen nad Rýnem (Bingem am Rhein),které je od českých hranic vzdáleno takových 450 km (z Rozvadova). Není to tedy bůhví jaká štreka a cesta se navíc line celou dobu po pěkné dálnici. Akce se koná v místní multifunkční hale (jedná se především o sportovní halu),kterou organizátoři předělali na perfektní mega demoscene doupě pro vice než 1000 lidí.

    Majoritou letošního Breakpointu byla FullHD projekce (12 metrů široké plátno a obraz v rozlišení 1920x1080) - obraz byl opravdu perfektní. O zvuk se starala sestava obřích reproduktorů po obou stranách seskládaná do 3 m komínů, zvuk byl úžasný, ale pro mě to již nebyla novinka. Stravování na Breakpointu se trochu zlepšilo, k dispozici bylo 6 stánků s různorodým občerstvením (stánek se sladkostmi typu vafle, palačinky, horká čokoláda, dále pizzeria, stánek s kebabem na všechny způsoby, stánek se steaky a pravými německými Wursty, stánek s těstovinami, rizotem a zeleninou a poslední byl stánek s německým pivem s tvrdým alkoholem). Poslední jmenovaný stánek byl jediný, který jsme nenavštívili, jelikož se o naše pivní občerstvení starala bohatá zásoba českého piva značky Pilsner Urquell. Stejně jako minule, Breakpoint poskytoval nejen hlavní demo-plac s několika sty stoly pro počítače, ale také menší promítací místnost pro kuřáky s vlastní projekcí a DJem, sociální zařízení, sprchy a velké hlediště. Na place v hlavni hale bylo zakázáno kouřit a pít tvrdý alkohol, pouze pivko bylo povoleno. Oproti minulému Breakpointu se toto dařilo dodržovat a to je dobře.

    Na webu Breakpointu jsou v bodech hezky shrnuty přednosti akce, takže bude asi nejvhodnější si je zopakovat a trochu okomentovat:
    • Mnoho “compo” z plaforem Amiga, PC a C64, tj. demo, muzika, grafika, video, apod... (kromě napevno stanovených termínů jednotlivých soutěží se na plátně pouštěla tu a tam úspěšná dema z minulých ročníků)
    • Mnoho demoscene-zaměřených seminářů a workshopů (bohužel nezbyl čas se zajít podívat, na druhou stranu všechny semináře byly natáčeny a po akci se dala stáhnout jejich videa)
    • Několik živých hudebních vystoupení (dnešní ročník se mimořádně povedl, především vystoupení muzikanta Reyn Ouwehanda, který prostě válel)
    • 70 čtverečních metrů FullHD projekce v gigantickém rozlišení 1920x1080 bodů
    • Druhá místnost s DJem a demoshow... (většinou plná návštěvníků v náladě)
    • Oddělený prostor pro semináře (čili klid a žádný hluk z vedlejší demo projekce)
    • Žádní herní pařani, pouze tvořiví lidé (volně přeloženo)
    • pro více než 1000 lidí (návštěvnost byla opravdu hojná, i když Amig opět trochu ubylo ( )
    • Rezervace hotelu s mnoha pokoji (organizátoři zařídili slevu 50% z běžné ceny hotelových pokojů!)
    • Vlastní autobus (zdarma), objíždějící trasu supermarketu, vlakového nádraží, centra města a hotelů (non-stop od 09:00 dopoledne do 04:00 v noci)
    • Oddělená místa na spaní v hlavní hale (pouze do určitého počtu, jinak se spalo většinou pod stoly)
    • Pivní zahrádka s ohništěm (příjemné zpestření)
    • Chutné jídlo a pití za “německé” decentní ceny (pouze lepší jídlo včetně vegetariánské stravy - tento rok o mnoho zlepšená kvalita)
    • Možnost nákupu většího množství vody, limonády, piva a energo nápojů přímo u organizátorů
    • Rychlá lokální síť - LAN a WLAN
    • Internet (i když pouze 5 Mb) a vlastní IRCNET uplink
    • A samozřejmě demoscene přátelská atmosféra
    • To vše za 55 EUR - což je o 10 EUR nižší vstupné než minule
    Naše výprava skýtala nakonec pouze 6 osob (já, Derrik,Wayne, Killjoy, LHS a Visac). Jelikož jsme počítali s více lidmi a někteří úplně na poslední chvíli odřekli, cesta na Breakpoint nás každého stála 2000 korun (to je včetně půjčovného auta).Příště to tedy uděláme trochu jinak a věřím, že nás pojede alespoň dvakrát tolik. Vždyť je to docela ostuda, když naše republika je de facto nejblíže místu konání a přitom přijede pouze 6 lidí (Poláků bylo přinejmenším trojnásobek a o ostatních zemích ani nemluvě). Ve zkratce se poohlédnu za každým stráveným dnem:

    Čtvrtek

    Jelikož mi ve středu odpoledne najednou nenajela Amiga a v druhé mi zase nenajela 060ka, začal jsem zmatkovat, rozebírat komponenty, apod... Cestu z Brna do Liberce jsem přesunul na čtvrtek ráno. Ráno jsem vyjel z Brna kolem 8 hodiny a i přes nepříznivé počasí na D1 jsem v pořádku dojel do Liberce (Frýdlant - u Liberce). Byl jsem velmi vřele přivítán rodiči a to kvůli tomu, ze asi hodinu po mně se na D1 stala ta hromadná nehoda 200 aut. V poledne přijel Derrik, nabrali jsme mou doposud nefunkční Amigu a vydali se směrem Praha. V Praze jsme celkem hladce dojeli pro kolegy ze C64 scény LHS a Visac a vyrazili na jih do Tachova, kam jsme doplachtili v pozdních odpoledních hodinách. Jelikož jsme jeli jen v 6 lidech a dodávka pojme až 9 lidí, měli jsme spoustu místa doplnit pivní zásoby a trochu se v autě uvelebit. Po hromadné večeři v rádoby italské restauraci jsme vyjeli nach Deutschland. Plán byl přijet na Breakpoint mezi prvními, abychom si zabrali dobrá místa.

    Pátek

    Cesta byla v pohodě, žádný karambol, nebo zdržení. Dorazili jsme kolem 3. hodiny ráno, zabrali stoly, nanosili počítače a šli si lehnout. Kolem 9. hodiny se pomalu začali slézat sceneři ze všech koutů Německa a dalších států.

    V hojném zastoupení tu byli sceneři z Dánska, Holandska, Anglie, Maďarska, Polska, Švýcarska, severských států a dalších. Protože ještě nebylo tolik lidí, bylo spousta času projít si všechna zákoutí místa konání, porozhlédnout se a tak. Na projektoru občas proběhla dema, občas slajdy od sponzorů, velmi často různé pokyny a pravidla chování, jako například nepouštět příliš nahlas svou hudbu, kouřit jen ve vymezených prostorách, … prostě aby akce probíhala v klidu bez větších problémů, které by mohly odradit návštěvníky na příští rok.

    Pátek se nesl v duchu příprav všech scenerů na Compos probíhající v následujících dvou dnech. Spousta lidí dokončovala své příspěvky a spousta je teprve začínala. Bylo příjemné sledovat tolik scenerů na jednom místě, zahleděné do svých compo příspěvků, soustředěné se sluchátky na uších a většinou už jen synchronizující svá dema a intra s muzikou. Otevřeně se přiznávám, že my jsme svůj příspěvek do Amiga Demo tentokrát nestihli, ale alespoň jsme v klidu zkoušeli nové věci pro příští klání (podařila se nám konečně podpora formátu .lws). Pro mě osobně byl úspěch to, že jsem s pomocí Derrika přišel na závadu v mé Amize a odstranil ji (trafo).

    V 21:00 začal otevírací ceremoniál, jehož hraná etuda se snažila vtipně charakterizovat styl letošního Breakpointu (tj. Digital Garden= téma příroda, kytičky, ...), ale v porovnáním s minulým ročníkem, to bylo o trochu slabší. O hodinu později přišel na řadu živý koncert a my zvyklí z minulého a předminulého ročníku si připravovali ucpávky do uší. K našemu překvapení, hrající Reyn Ouwehand byl jedním slovem úžasný a my na hodinku a půl přestali cokoliv dělat a sledovali jeho umění na pódiu. Během představení byl deadline pro sobotní compa a mě mrzelo, že jsem si nepřipravil alespoň nějaký 3D obrázek.

    Sobota

    Tento den začal Breakpoint naplno. Dopoledne začaly semináře, odpoledne první prezentace compo a večer předávání cen Scene.org za nejlepší scene produkce roku 2007. Bohužel nezúčastnil jsem se ani jednoho semináře naživo, ale z videí mohu usoudit, že semináře byly minulý rok mnohem zajímavější než letos.

    Co nás zajímalo byl začátek "competition" a my mohli naplno vychutnávat originální koncepty a dílka jednotlivých scenerů. Přeskočím komentáře k audio a vrhnu se rovnou na Amiga 4k Intro. Jelikož Amiga 4k intra byla jen dvě, přesunuly se k Amiga 64k intrům. K našemu překvapení byla letos Amiga produkce velmi kvalitní a zasloužené vítězství si odneslo 4k intro s názvem Psylteflesk - autor Loaderror ze skupiny Ephidrena. Dokázal převálcovat i 64kintra a jasně zvítězil. Na PC straně se objevilo úctyhodných třináct 4k inter z nichž s naprostým přehledem vyhrál Atrium od TBC & Loonies. Amiga i PC produkce ukázala, že se hranice kvality opět posunuly oproti minulému roku o pěkný kousek dál.

    Grafiku přeskočím a posunu se k 19:00, kdy začalo Animation/Videocompo. Z patnácti příspěvků byly asi jen tři velmi kvalitní, zbytek stál naprosto za houby. Především příspěvek z Holandské produkce nesoucí název Ultrascheisse, ve kterém vystupuje agresivní chlápek s kuklou na hlavě a snad 50x opakuje “SCHEISSE", je ukázka toho, že do compa projde každá kravina a my pak ztrácíme čas a chuť. Vraťme se ale k vítězné animaci, která opět trochu vylepšila skóre letošního Breakpointu. Jedná se o 3D animaci E.T.A. od JUNK a jak grafikou, tak nápadem jasně vyhrála. Za zmínku také stojí v pořadí druhá 3D animace s názvem Donuts od HBC. Tyto animace si už našly své místo na mém harddisku.

    Protože byly animace/video velmi dlouhé (přitom stačilo nepouštět kraviny typu Ultrascheisse apod...) zlatý hřeb večera" udělování cen Scene.org za rok 2007" se posunul zhruba na 23:00h. Bohužel, tento rok se žádná z Amiga produkcí mezi adepty nedostala. Za zmínku stojí však to, že česká skupina CLRSCR se svým 64k intrem Pahorek byla nominována hned ve dvou kategoriích Best 64k intro a Breakthrough performance (tato kategorie znamená, že letošní produkce od minulé značně pokročila vpřed). Bohužel, ani v jedné kategorii Pahorek nezvítězil. Takže snad příště.

    Zbytek soboty a celou noc se pouštěla dema většiny adeptů ze Scene.org 2007. Spát jsme šli až v pozdních ranních hodinách.

    Neděle

    Jelikož skoro všichni dopoledne spali a odpočívali, čekali na večerní hřeb Breakpointu -competition Amiga, PC a C64 dem.

    Já jsem obcházel přítomné amigisty, okukoval jejich Amigy a seznámil se se švédským amigistou, který prodával S-Video interface, který stačí připájet čtyřmi kontakty na U12 čip. Jeden jsem si koupil a pokud to bude dobře fungovat, napíšu o něm další článek. Několik amigistů dokončovalo svá dema a bylo opravdu zajímavé je sledovat.

    Do demo projekce zbývala spousta hodin, které jsme kreativně vyplnili zkoušením 3D podpory do našeho příštího dema. Ve 14:00 hodin skončil “deadline” pro Amiga a PC dema a jako předboj demo projekcím začaly v 18:00 hodin 64k PC intra. Intra byla jen čtyři, což je na PC scénu celkem neobvyklé. Tuto kategorii se značným náskokem vyhrála originální ZX Spectrum parodie nesoucí název Pimp My Spectrum od skupiny atebit. Za zmínku stojí také druhé místo věčného krále 64k inter Conspiracy, kteří předvedli intro Invoke.

    Hned po 64k intrech přišla na řadu Console/Real Wild, což jsou dema, intra ze všech možný jiných platforem (GBA, PS1/2/3,kalkulačky, mobily, jednočipy, osciloskopy, ...). Letošek měl taktéž jasného vítěze, stal se jím lft sdemem Craft. Jednalo se o demo vytvořené na jeho vlastní platformě založené na 20 MHz mikrokontroleru s VGA a hudebním výstupem. Jeho demo získalo téměř 3x více bodů než druhý příspěvek (BuriedBy Sands Of Time - demo vytvořené na Epson tiskárně).

    Po krátké přestávce se na obří obrazovce objevil nápis AMIGA DEMO - Comming soon a to vyvolalo vysoké emoce, sál skandoval výkřiky AMIGA, AMIGA, ..., na pódium vystoupilo asi 10 mladíků dohromady nesoucí veliký nápis AMIGA - Die alternative Computer platform. Za bouřlivého skandování celého sálu s nápisem došli až do hlediště a čekali na Amiga Demo projekci.

    Dema byla všechna na velmi slušné úrovni až na to poslední. Madwizards se těsně před Breakpointem rozdělili a Kiero s Ubikem založili svou vlastní skupinu Elude. Jejich demo Soliloquy jasně převyšovalo svou kvalitou, zpracováním a nápadem všechna předchozí dema. Kiero dokázal za rok dohnat kvalitu enginu na úroveň TBL a za ohromného aplausu se očekávalo jejich vítězství. Nikdo z nás nepochyboval. Bohužel stalo se, co nikdo nečekal, nikdo neví proč, ale jasně nejlepší demo skončilo na druhém místě jen o pár hlasů za průměrnými Drifters.

    Při vyhlášení začal všechen dav pískat a bučet, bývalí Madwizardi, nynější Eludesi nemohli odnést nic jiného než výhru a ono se stalo toto. Drifters se však zachovali fér a odmítli převzít první cenu, kterou osobně odevzdali Kierovi. Polští kluci byli v šoku, ale ceny přijali. Organizátor ještě jednou vyzval dav, aby se ozval, pokud si myslí, že skupina Elude měla lepší demo. Sál tleskal a dal velmi silně najevo, že ano. Organizátoři jakoby toto očekávali, ihned pustili na obrazovku polské demo ještě jednou. Všichni, co špatně hlasovali si nyní museli uvědomit, že toto demo mělo získat maximum hlasů. Já pevně doufám, že toto prapodivné "fó pá" neodradí exMadwizardy od dalších produkce pro Amigu, byla by to citelná ztráta pro Amigascénu. Proč k tomuto došlo, se spekuluje. Někdo tvrdí, že se jedná o "namevoting" (Drifters má mnohem zvučnější jméno než novorozenec Elude), jiní tvrdili, že Němci schválně nevolili Poláky, apod. Každopádně mě to hluboce zasáhlo a nejen mě.

    PC dema se měla stát zlatým hřebem celého Breakpointu. Dem bylo požehnaně, celkem 24 kousků. Upřímně však musím říci, že tolik jsem se už dlouho nenudil. Skoro všechna dema byla bez nápadu, bez jakýchkoliv inovací, bezduše opakující se kostky, šipky, létající provázky, apod... navíc nevím co to každého napadlo používat nachlup stejný efekt rozmazání při každém "drum and bass" tónu, ale každopádně nás to demo od dema nudilo čím dál více.

    Vítězem se ze všech těch 3D bastlů stalo jediné 2D demo Masagin od Farbrausch &Neuro. Farbrausch tedy potvrdil vítězství z minulého ročníku a udělal alespoň nějakou hezkou tečku za letošní PC demo produkcí na Breakpointu.

    Já osobně jsem dal nejvíce bodů demu Falling Down od Ukscene Allstars, které skončilo na čtvrtém místě. Doma jsem však zjistil, že nefunguje ani na jedné ze tří ATI karet, čili bylo kompatibilní jen s nVidia kartami. Takže dobře jim tak, že neskončili na stupních vítězů.

    Pondělí

    Pondělí se stalo smutným dnem, Breakpoint končil, lidi ukřivdili polským Elude a nám už nezbylo ani jedno české pivo. Vyhlášení vítězů mělo menší zpoždění (možná kvůli falšování hlasů pro Drifters) a tím se protáhlo i nudné a dlaně namáhající oficiální ukončení. Za zmínku stojí snad to, že ceny byly velmi štědré, první místa se pohybovala v cenových rozmezích okolo 500 EUR, druhá 350 a třetí místa 200 EUR.

    Jen sponzor nVidia prý věnovala 25.000 Euro za ceny. Intel se raději nepochlubil... Jelikož jsme byli smutní z toho, jak se pokazilo hodnocení Amiga Demo, nechtěli jsme ani čekat na oficiální ukončení a balili jsme kufry. Cesta nazpět byla klidná a náladu jsme si spravili máváním na kolem jedoucí mladé Němky. Ty se nestyděly a mávali nám zpět.

    Počítáme, že příště pojedeme rovněž v minimálně stejném složení jako letos a věříme, že se přidají i někteří z vás. Breakpoint je o zdravém soutěžení lidských dovedností, o kreativitě, fantazii, nezapomenutelném stylu a o fantastické atmosféře "scény". Alespoň na pár dní jsme byli mezi svými, načerpali inspiraci a další impulzy k tomu být aktivní po celý rok. Příště chceme ukázat, že v Česku nechcípnul pes a že tu stále dřímá duch scény. Snad třeba i vy nám pomůžete a snad třeba i vy pojedete s námi a přesvědčíte se na vlastní oči a uši, že Breakpoint je ta nejlepší párty na světě.


    Pozn.: neměl jsem tam fotoaparát, ale jen videokameru, proto snad brzy dodám video z Breakpointu někam na net nebo na YouTube.

    Kompletní umístění soutěžních příspěvků:


    Download soutěžních příspěvků:
    Naposledy upravil jack-3d; 02.03.2023, 21:48:28.
      Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

    Nejnovější články

    Sbalit

    • Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
      Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



      V tomto článku se podíváme jak to...
      09.04.2024, 10:18:55

    Nové komentáře v článcích

    Sbalit

    • sailor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      @stano
      promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu
      16.04.2024, 18:31:46
    • Stano
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil Stano
      Ďakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
      15.04.2024, 10:25:38
    • sailor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      no, hlučnost....
      oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.

      TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
      Takže to může v obou případech být 0 dB(A).

      Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...
      15.04.2024, 08:37:33
    • pavlor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil pavlor
      Tower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
      14.04.2024, 08:01:54
    • sailor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      Samozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
      U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
      Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:

      Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....
      13.04.2024, 15:59:46
    • pavlor
      Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil pavlor
      Upřímně řečeno, neveřím, že by A1222 porazila SAM460 v rychlosti 3D her (jako Quake, nebo Jedi Knight 2). Ty údajné výhody SPE FPU se zatím nikdy neodrazily v application benchmarcích (pod Linuxem). Ale klidně se nechám příjemně překvapit dalšími testy.
      12.04.2024, 17:09:25
    • sailor
      Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
      vytvořil sailor
      Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
      Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



      V tomto článku se podíváme jak to...
      09.04.2024, 10:18:55
    • ghh
      Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
      vytvořil ghh
      Oba disky mám na jednom kabelu (1) na interním IDE, CD mám na druhým. Ještě jsem asi nezkusil dát disky jak píšeš. Dřív mi to fungovalo v pohodě, ale už jsem zapoměl jak to bylo zapojený
      Způsob bootu mám vyřešen dobře, tam chyba není.
      09.04.2024, 01:23:11
    • sailor
      Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
      vytvořil sailor
      @ghh
      oba disky máš zapojeny v interním ide?
      Obecně ( i když by to mělo být dle normy jedno ) je lepší dávat hdd jako master a cd jako slave, tj. třeba:
      1.IDE master = AmigaOS, slave=CD
      2.IDE master = MorphOS

      to že není disk vidět v OF je pitomé, to nevím jak opravit. Zkus dát v open firmware probe-all, jestli se pak neobjeví.

      na bootovací menu používáš bootscript?
      - prioritu nastav vyšší u AmigaOS
      - v parametrech...
      08.04.2024, 08:59:11
    • ghh
      Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
      vytvořil ghh
      Článek se mi taky líbí. Je tam opět všechno
      V PegII mám dva disky jeden Aos a druhý Mos. Občas mi jeden z nich nenaběhne (není vidět v OF).
      Jak máte nastavený boot flag a prioritu u disku(ů), nebo master-slave?
      07.04.2024, 16:20:50

    Populární tagy v článcích

    Sbalit

    a1200 (6) akce (16) amiga (18) apple (7) artway (5) cybergraphx (5) demoscena (9) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (5) hardware (16) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) party (4) pfs3 (8) resetkání (5) rozhovory (4) srazy (12) winuae (10) zip (7)
    Zpracovávám...
    X