Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Python na Amize (pracovní podnázev: jak na Amigu kladivem)

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Python na Amize (pracovní podnázev: jak na Amigu kladivem)

    Nemějte mi za zlé, že dělám takové nechutnosti, jako je spouštění programovacího jazyku Python na klasické Amize. Tedy abych byl přesný, jsem jenom emulátorista a možná to bude uživatelským nastavením, ale i tak jsem se rozhodl napsat svůj příspěvek právě sem. Nepovedlo se mi rozběhat práci se speciálními grafickými znaky. Jedná se mi minimálně o znak plného čtverce, pak ze čtverce plná spodní půlka a plná vrchní půlka. Kódováním na Amize (Topaz-L2.font) a mapou kláves (cz-L2) můžu použít zdrojový kód v Pythonu napsaný na PC přímo pod Amigou bez úprav se správnou češtinou. Zdrojový kód Pythonu má nastaveno kódovaní na ISO8859_2. Pokud se nepletu, kódovaní L2 by nemělo mít podporu zmíněných grafických znaků. Koi8cs ale ano a taky kód Kamenických. (Koi8 = Topaz-K8.font? a souborem s mapou kláves (cz)) Skoušel jsem i další různa kódovaní co jsem našel na Aminetu (kód Kamenických jsem nějak nenašel) no pod AmigaPythonem verze 2.3.3 se mi nepodařilo dané grafické znaky pod různými kombinacemi kláves zobrazit. Třeba to AmigaPython ani neumožnuje, skoušel jsem to jen přímo pod ním. Používám UAE s ClassicWB - ROM 3.1. Jsou možnosti, že bych si u L2 dané 4 znaky přepsal, co by nemuselo být špatné řešení i když jsem to zatím nedělal, zůstala by mi možnost používat texty z PC bez nutnosti konverzace do jiného kódovaní o co jsem se taky pokusil při rozběhávaní zobrazení grafických znaků no bez úspěchu. To bych jinak k tomu asi přidal dalších 8 znaků (4 pro čtvrtinouvou výplň čtverce po stranách a 4 pro 3/4 výplň) a upravil svůj jednoduchý program z verze pro PC.

    Takže dotaz, má tu někdo zkušenosti s prací grafických znaků pod Amigou a jaké kódovaní jsou k dispozici pro zobrazení daných znaků?
    Jak by vypadal User-Startup na ClassicWB?

    setmap cz-L2
    ff topaz-L2.font

    A jak dané grafické znaky vyvolám pomocí klávesnice?
    Naposledy upravil Lisiak4; 16.08.2012, 17:18:21.
    Amiga - PMD 85

    #2
    O: Python na Amize (pracovní podnázev: jak na Amigu kladivem)

    Mrkni na program sys:tools/Keyshow (je soucasti Workbenche). Ten ti zobrazi jak bude vypadat klavesnice v ruznych kombinacich klaves.
    Amiga DraCo DaMi PegasosII G4 G5

    Komentovat


      #3
      O: Python na Amize (pracovní podnázev: jak na Amigu kladivem)

      Jo, fajn prográmek, děkuji za radu, zatím jsem našel font, kde je levá dolní 1/4 čtverce zaplněná a nic víc.
      Amiga - PMD 85

      Komentovat


        #4
        O: Python na Amize (pracovní podnázev: jak na Amigu kladivem)

        A co na vec jit jinak... pro konzolu nastav takovy font, ktery obsahuje i graficke symboly definovane v Unicode (viz napr. http://en.wikipedia.org/wiki/Box-drawing_character), a pak vybirej/zadej potrebne znaky. L2 (E2) skutecne graficke znaky neobsahuje, tedy nelze pouzit.
        AmigaOS // AROS

        Komentovat

        Zpracovávám...
        X