This video shows me filming the bigscreen, a few minutes from the cheerful and energetic demo party Solskogen 2014. Solskogen - a get2gether where attendees compete…
1. místo - to jsem se musel juknout, co bylo na 2. a 3. místě. Těžko z tohodle vybírat, ale osobně hodnotím demo pro ZX Spectrum i 8 bitové Nintendo za lepší. Tohle demo má 7,8 MB. Je převedené z PC. Pokud to tvůrce přezentuje jako PC demo na Amize, tak je to dobrý amigista .
OT: Jako Python lamer programátor tomuhle demu závidím jen jeho svižnost, kterou u Pythonu na Amize nikdy nedosáhnu.
256 je nasobok 2, cize cislo s ktorym sa dobre pracuje a namiesto nasobenia a delenia (tu konkretne nie) tak pouzivam bitovy posuv, ktory je rychlejsi (hlavne ako jedna z najpomalsich instrukcii - delenie (divs,divu) ). Nasobi sa to preto, aby pri naslednom deleni nevznikli moc male cisla, co by v celych cislach boli same 0. Deli sa to 3. rozmerom preto aby to vytvorilo dojem perspektivy. Je to vlastne uz zjednodusenina vzorca. Ono keby sa s tym zahras, tak mozes pouzit aj ine varianty a hodnoty a nastavis si to ako ti to najlepsie vyhovuje podla 3D objektov... Ked sa z=0 a nekontrolovalo by sa to tak program padne (DIVISION BY ZERO). Ono zalezi ako to "z" pouzivas, mozes si zvolit to co je 0 az -nekonecno ze uz nemusis kreslit, lebo je to uz za "kamerou" a zobrazilo by ti to prevratenu projekciu...
Dobra kniha ktoru som mal kedysi davnejsie pozicanu (este ked som nemal net) bola "Pocitacova grafika" od Jiri Zara a kolektiv. Uz je myslim aj druhe vydanie. A v dnesnej dobe uz toho vela najdes aj pomocou google...
Prečo je tam ten násobok 256? A prečo sa to delí 3. rozmerom? Vzorec je jednoduchý, len mu nerozumiem. Keď sa z = 0, to je stav, kedy 3. rozmer neni vidieť? Poprípade mi prosím daj nejaký link na článok, pokiaľ nejaký taký existuje.
Vložit komentář: