Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Python a bitmapové fonty

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #61
    O: Python a bitmapové fonty

    Autorem citovaného textu je Sindlarv Přejít na původní příspěvek
    Pokud je potreba podporovat vice ruznych systemu, tak jednoduse by ti to nefungovalo .
    Teď nevím, jestli si rozumíme. Na začátku programu nanútim Latin2, kterou si načtu ze souboru, který bude součastí programu. A na konci programu udělám rozstřel kódování dle systému (a až pak se ocitneš ve Workbenchi). Takže, pokud deteknu OS3, dám tam E2 a pokud OS3 nedeteknu dám tam Latin2. Tohle řešení bude k ničemu pro ty, co budou mít na Amize pod OS3 jiné kódování než E2. Ale to je i tak jedno, protože si prostě restartneš Amigu a si opět na svým. Pokud tedy má kódování E2 většina uživatelů, tak kódování sprasím nejmenšímu počtu lidí (nemusí resetovat Amigu). Ale jak jsem psal, potřebuji se pohnout v tom, abych vůbec měl čemu nějaké kódování navolit . Takže tohle jsou vedlejší problémy. Ještě si udělám pár testů a pomalu se na to pokusím vrhnout.
    Amiga - PMD 85

    Komentovat


      #62
      O: Python a bitmapové fonty

      Ja mam pocit, ze tady nic nevyresime a vede to vzdy jen k dalsimu a dalsimu neporozumeni. Nekdy zaskocime na jedno, tak to snad bude lepsi.

      Proto uz shrnu svuj pohled (a snad jsem za tu dobu moc nezapomnel Porad si myslim, ze ve tvem pripade je nejlepsi pouzivat vse vlastni, tj. vlastni font, prip. keymapu. Tyto pak pred spustenim pridat formou jednoducheho skriptu ve smyslu "assign FONTS: PROGDIR:Fonts ADD atd." a tento font nastavit prikazem setfont. Tedy: Na cilovem systemu zasadne NIC nemenit, uzivatele se na NIC neptat. Tak nebudes muset resit kodovani a uzivatel NIC (ani za behu tveho programu!) nepozna a muze klidne dal pouzivat tu "svou" cestinu.

      A co se tyce detekce systemu... pokud budes chtit podporovat i neco jineho nez OS3.x, budes ji muset pozdeji resit. Asi brzy zjistis, ze kazdy system podporuje ruznym zpusobem CSI/ESC sekvence (nebo neco jineho, ted strilim od boku). Ale tim se ted nezaobirej, dulezitejsi je mit v kupe zaklad. S detekci ti pak klidne rad pomuzu. Kazdopadne mam respekt ke komukoli, kdo pro Amigu neco dela!
      AmigaOS // AROS

      Komentovat


        #63
        O: Python a bitmapové fonty

        ja stale nechapem co riesis, ved si otvor font aky potrebujes pre svoju aplikaciu a ten pouzivaj...

        ak by si chcel na konci programu vratit font aky bol v systeme po restarte, staci ti pouzit preferencny program systemu a hotovo:

        sysrefs/font sysrefs/env-archive/sys/font.prefs USE
        Amiga 1200T (E/Box)+BlizzardPPC 603p/363+060/66+BVision PPC+256MB+KS3.1+Cocolino+Lyra 2+Fast Ata MK-IV+320GB WD Blue 3200AAJB PATA HDD(PFS3)+dvdrw+dvd+cf2ide
        Amiga 1200+BlizzardPPC 603e/210+040/25+128MB+KS3.1+CF4GB(PFS3)

        Komentovat


          #64
          O: Python a bitmapové fonty

          Tož už vím minimum, abych se pohnul dál a nemusel do sebe tlačit další systémová nastavení (co mne vůbec nebere). Ještě si ujasním, jestli budu přepínat mezi dvěma fonty, nebo budu mít grafické znaky spolu s textem v jednom. Závisí to samozřejmě od počtu grafických znaků.

          SindlarV: No já bych řekl, že je čas něco začít programovat. Doufám, že něco stihnu. Potřebuji si dát pauzu, co se týče systémových nastavení. Ale na pivo klidně zajdu (ale já vím a Ty víš, takže mám za to, že znám odpověď ). Jak se tak znám, budu rád, když něco na Resetkání budu mít. I tak mi zase bude hořet u prdele a věci jako nejaká detekce pudou stranou. Ale řešil jsem i jiné věci, co jsem potřeboval. Pokud jsem věci správně pochopil, u proporcionálního textu se dostanu na šířku 1 pixelu, co se týče 1 znaku a na výšku 5 pixelů, co se týče 1 znaku. Menší "znak" vytvořit nemůžu (pouze editací samotných pixelů v něm).
          Amiga - PMD 85

          Komentovat

          Zpracovávám...
          X