Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Stav česko-slovenske amiga demoscény (existuje?)

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Stav česko-slovenske amiga demoscény (existuje?)

    Ahoj,
    chtěl jsem se zeptat, jak to vypadá s česko-slovenskou Amiga demoscénou. Je ještě někdo aktivní? Dělají se nějaké produkce?
    Kdysi (cca roky 1992 - 1995) to bylo fajn. Existovalo pár skupin, které se mohly navzájem hecovat. Existuje to ještě? Co tak pozoruju zahraničí, tak se před pár lety vzedmula silná retro vlna a hrát si s Amigou je zase v módě. Probudilo se to i u nás, nebo to už nadobro umřelo?

    #2
    Ahoj, moc to u nás nežije, my jsme tady spíš jenom taková partička páprdů, co několikrát za rok zajde na pivo nebo uspořádá amiga akci, ale tvorbu většina z nás nedělá. Kdo něco tvoří jsou např. kluci z ArtWay, Jack3D, který pořádá Resetkání a nedávno se ozval Lagya, který plánuje akci ve Vranově, kde možná něco vznikne. Pak ještě možná Prober bude o něčem vědět.
    Amiga OCS, ECS, AGA, CGX, PPC
    -----------------------------------------------
    Líbí se mi Retropolis

    Komentovat


      #3
      Skus toto https://cada.probers.cz
      je to Proberovo dilo, myslím že veľmi dobre.
      Powerbook G4 A1138, MOS 3.18, MACOSX Tiger + LubuntuPPC 16.04
      Mkr. Tower Inf. II, Amiga 1200, BPPC603e+/210MHz/060/50MHz, 256MB Ram, BVision, SCSI 2.5" 80GB, AOS3.2,MOS,AOS4.1FE
      E/Box Tower, Amiga 1200, Blizzard 1260/50MHz, 128MB Ram, Mediator 1200TX, Voodoo 3 2000, SB128, Fast ETH, CF 8GB, AOS3.9
      Amiga 600, X601, Furia EC020, SMC PCMCIA WiFi Network Card
      AmigaCD32 + TF330 64MB RAM, Paravision_SX1, 8MB Ram


      registered on https://amigamap.com/amiga-slovak_republic.html

      Komentovat


        #4
        No a pak tady mame takovy maly vykrik do tmy v podobe mé, kdy postupne v asm asi tak 4.rokem pracuji na me hudebni rutine.
        Amiga - PMD 85

        Komentovat


          #5
          Zmínil bych taky hlavně D.J.M. ze skupiny D.T.A. Software Studio, který v poslední době taky udělal pár perfektních dem a přeportoval pár her. Dneska asi jediný aktivní scener, ostatní tady tvoří v Karate skriptech atd... Artway nemá programátora, proto tvoří v Karate skriptu, Jack-3D dělá taky v demotoolech, ale hlavně na PC. Podívej se na CADA a vyfiltruj si produkci podle data uvedení, uvidíš sám. Proti demomakerům nic proti, aspoň se něco tvoří, ale stará dobrá kodeřina to není. Nechci nikoho urazit.
          Amiga 1200, Blizzard 1230 / 50MHz, 32MB Fast RAM, CF 8GB, OS 3.2

          Komentovat


            #6
            Dík za tipy. O projektu CADA jsem věděl a je to hodně nostalgické pokoukání.
            Jen jsem myslel, že se třeba i v cz-sk taky zvedla nějaká retro vlna (viz. časté dotazy na asm na abime,net), a že se aspoň pár lidí vrátilo (nebo nově přišlo) k hraní si s OCS/AGA chipsetem.
            Ale ono to vlastně nebylo až tak silné ani v té první polovině devadesátých let a postupně se to zhoršovalo s dalšími roky.
            Takže nejspíš není nikdo, kdo by se z nostalgie vůbec vracel?
            Díky za info o D.T.A. a Artway. Asi poslední mohykáni. Pamatuju si, že na konci devadesátých let byli ještě aktivní Vertical Syndicate a Bomberovi Marshals, ale ti záhy plně přešli z pochopitelných důvodů na PC, protože Amiga demo scéna byla tady už mrtvá.
            O Karate skriptu jsem nevěděl. Pokud to někoho baví, tak proč ne. Kdysi se používal Amos. Ale ta opravdová švanda začala až když se dělalo v assembleru s otevřenou dokumentací o custom-chip registrech
            P.S.: Koukám, že "nedávno" byli aktivní ještě AmiGanS a Horizontal Lamerz - tedy soudě podle data posledních produkcí na CADA.
            Naposledy upravil Defor; 19.05.2020, 14:28:14.

            Komentovat


            • Prisko
              Prisko komentoval
              Editace komentáře
              Amigans je podskupina Artwaye

            #7
            No já už půl roku píšu scénář na dokument o Amize v ČR Defor mi snad nikam neuteče protože to je další adept na rozhovor
            Dum spiro spero!
            Amiga 1200 x2, Amiga 600, Amiga 500, PowerMacek G5 (MorphOS), Amiga 2000. IceDrake (68080/192MIPS, 512 MB RAM, RTC)

            Komentovat


            • Defor
              Defor komentoval
              Editace komentáře
              Minulý rok se u příležitosti výročí založení skupiny sešli Vectors a GURU Team - Machex a Lagya. Ti by krásně popovídali o začátcích Amigy v CS. Napiš Lagyovi, zeptej se ho na letošní zářijovou Re:Vranov párty, domluv se s ním a máš rozhovor hned.

            #8
            A je nějaká šance, že by se u nás (Česko-Slovensko) znovu rozjela nějaká Amiga retro-demoscéna? Bavilo by lidi ze srandy zase kódovat třeba pro OCS? Četl jsem, že každý rok je tu pár Amiga parties: Resetkání, Artway party, ....
            Nevím, jestli to čtou lidé jako výše zmiňovaní D.J.M. a Jack-3D. Je tu někdo, kdo se aspoň ze zvědavosti občas podívá na diskuze o programování na EAB nebo ADA? Baví to tady někoho? Rád bych vytáhl z někoho zkušeného tipy a triky o programování efektů na OCS/AGA.

            Komentovat


              #9
              Autorem citovaného textu je Defor Přejít na původní příspěvek
              A je nějaká šance, že by se u nás (Česko-Slovensko) znovu rozjela nějaká Amiga retro-demoscéna? Bavilo by lidi ze srandy zase kódovat třeba pro OCS? Četl jsem, že každý rok je tu pár Amiga parties: Resetkání, Artway party, ....
              Nevím, jestli to čtou lidé jako výše zmiňovaní D.J.M. a Jack-3D. Je tu někdo, kdo se aspoň ze zvědavosti občas podívá na diskuze o programování na EAB nebo ADA? Baví to tady někoho? Rád bych vytáhl z někoho zkušeného tipy a triky o programování efektů na OCS/AGA.
              No, baviť by nás to bavilo, Akorat neumim programovať, aj keď som sa to pokúšal nejako naučiť. Pár ľudí vrátane mna bolo s chlapcami z Artway na zahraničných parties (breakpoint, Revision, Demobit), ktorí chodia pravidelne, takze záujem a obdiv by tu určite bol, môj určite. Čo sa týka tipov a trikov na ocs/aga, tak určite by ti mohli pomôcť DJM, Wayne, Killjoy, Jack-3D a možno aj další.
              Powerbook G4 A1138, MOS 3.18, MACOSX Tiger + LubuntuPPC 16.04
              Mkr. Tower Inf. II, Amiga 1200, BPPC603e+/210MHz/060/50MHz, 256MB Ram, BVision, SCSI 2.5" 80GB, AOS3.2,MOS,AOS4.1FE
              E/Box Tower, Amiga 1200, Blizzard 1260/50MHz, 128MB Ram, Mediator 1200TX, Voodoo 3 2000, SB128, Fast ETH, CF 8GB, AOS3.9
              Amiga 600, X601, Furia EC020, SMC PCMCIA WiFi Network Card
              AmigaCD32 + TF330 64MB RAM, Paravision_SX1, 8MB Ram


              registered on https://amigamap.com/amiga-slovak_republic.html

              Komentovat


                #10
                Po DJM se zde slehla zem a v ramci programovani dem z tech posledne aktivnich byl nejzkusenejsi. ObiWanKen blbnul s ASM ale spise s hrou a ani to ted neni aktualni. Vseobecne je dobry na logiku GHH, ale nedela nizkourovnove. Wayne, Killjoy a Jack-3D delali spise v nejakym grafickym toolkite. Kdysi se mi nabizel o pomoc s programovanim ASM na Amize z nezminenych lidi jeste Lanex, ale ja zatim od te doby nepotreboval poradit. Neni na amize aktivni, ale zaroven byl ustretovy pri komunikaci o programovani v ASM. Ustretovych lidi je urcite vice, ale ja potrebuji vysvetlit veci asi trochu jinak a ne kazdy mi je umi po mem spravne podat. Lanex je ale na foru Oldcomp.cz . Ja zvladam zakladni logiku v ASM a pak praci se zvukem.
                Amiga - PMD 85

                Komentovat


                  #11
                  Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
                  Po DJM se zde slehla zem a v ramci programovani dem z tech posledne aktivnich byl nejzkusenejsi. ObiWanKen blbnul s ASM ale spise s hrou a ani to ted neni aktualni. Vseobecne je dobry na logiku GHH, ale nedela nizkourovnove. Wayne, Killjoy a Jack-3D delali spise v nejakym grafickym toolkite. Kdysi se mi nabizel o pomoc s programovanim ASM na Amize z nezminenych lidi jeste Lanex, ale ja zatim od te doby nepotreboval poradit. Neni na amize aktivni, ale zaroven byl ustretovy pri komunikaci o programovani v ASM. Ustretovych lidi je urcite vice, ale ja potrebuji vysvetlit veci asi trochu jinak a ne kazdy mi je umi po mem spravne podat. Lanex je ale na foru Oldcomp.cz . Ja zvladam zakladni logiku v ASM a pak praci se zvukem.
                  Na programování demáčů bylo vždy lákavé to, že jsou malou formou a že je větší šance je nějak dodělat, zveřejnit a "pochlubit se". Programování her je z tohoto hlediska mnohem složitější, s velkou pravděpodobností, že to člověka přestane bavit (přestane mít "čas"), nechá toho a nic pak ve výsledku nevznikne. A bohužel to znám ze své vlastní zkušenosti, protože jsem na Amize takhle pracoval na několika hrách a nakonec nevznikla žádná.
                  Tebe nelákalo si vyzkoušet naprogramovat nějaký vizuální efekt na OCS nebo na AGA?

                  Jaké jsou zajímavé scene produkce, které vznikly v CS za posledních pár let? Znám jen kanál

                  který některé obsahuje. Jsou ještě nějaké?

                  Komentovat


                    #12
                    Já by jsem rád rozjel nějak diskmag. Ale už jen v angličtině, v češtině to moc nedává smysl. Už jsem začal probírat všechny možnosti od CanDo, Amos, Karatel ale nakonec jsem sehnal funkční engine pro AGA. Takže vlastně by to chtělo jen texty
                    Amiga 4000T (060, PPC, Mediator) | Amiga 1200T (Apollo 1240) | Amiga 1200T (Apollo 1260, Mediator) | Amiga 1200 (TF1260) a pár dalších A1200 ...

                    Komentovat


                      #13
                      Defor: Mne laka spise ta hra. Mym snem je pokracovani Another Worldu, ale vubec nevim jak to dopadne. V tom na cem delam ted: hudebni rutina, hudba pocitam s rotaci barev. Nic dalsiho zatim nemam v planu. Je to samozrejme muj soucasny stav. Nicmene o tom Another Worldu snim jiz par let. V ramci hudby mne spravne smeruje uzivatel PG. Je na Oldcomp-u. Dela hudbu na 8 bitové Atari.
                      Amiga - PMD 85

                      Komentovat


                        #14
                        Je to tak, skoro mrtvo. Musíme být vděční za každý malý projekt, který tu sem tam vznikne. Artway je jediná aktivní Amiga demogrupa, co znám. Já poslední Amiga modul udělal tak 2 roky zpátky, jinak nějaký vícekanálový modul na PC občas udělám. Jsem pozůstatek z Bomberových Marshals a jezdíme jednou za rok na Demobit. Ten ale letos kvůli Covidu asi nebude ;[[

                        Komentovat


                          #15
                          Autorem citovaného textu je Nooly Přejít na původní příspěvek
                          Je to tak, skoro mrtvo. Musíme být vděční za každý malý projekt, který tu sem tam vznikne. Artway je jediná aktivní Amiga demogrupa, co znám. Já poslední Amiga modul udělal tak 2 roky zpátky, jinak nějaký vícekanálový modul na PC občas udělám. Jsem pozůstatek z Bomberových Marshals a jezdíme jednou za rok na Demobit. Ten ale letos kvůli Covidu asi nebude ;[[
                          Zdravím do Marshals! Je to už let, co jsem naposledy viděl Bombera (aspoň 20!).
                          Podle diskuze tady to je skutečně v CZ/SK momentálně velmi mrtvolné. Řekl bych, že největší problém je akutní nedostatek coderů.
                          Ale Vectors žijou! Pro zářijovou RE:Vranov 2020 party snad něco malého přivezeme. Je to zábava.
                          25.9.-28.9.2020

                          Komentovat

                          Zpracovávám...
                          X