Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Enforce

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Enforce

    U Fida je největší škoda to, že nedodělal Enforce. Zkus si naschvál spustit ty dvě technologická dema Enforce co jsou ke stažení na aminetu nebo na CADA projektu pod Insanity.

    Když jsem ho nedávno lámal na návrat k programování na Amize, tak byl z toho Stromu prý celý splašený. A to byl jeden z nejlepších programátorů na Amize
    Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

    #2
    Enforce znam, skoda, ze nikdo neudelal na jeho enginu zadnou hru. Bohuzel s nim prisel prilis pozde.
    I love Amiga

    Komentovat


      #3
      Udělat nemohl, protože Fido ten engine neměl dokončený, tak ho ani neuvolnil. Škoda to každopádně je.
      Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

      Komentovat


        #4
        Což mi připomíná, že bych to techdemo měl zkusit na 060. V emulátoru by se to jelo .

        Mimochodem - sehnal by-li někdo ten rozhovor s FiDem v Excaliburu (číslo 30+), kde se právě o Enforce trochu rozhovořil, bylo by to fajn!
        Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

        Komentovat


          #5
          No ten Enforce jsem rozjel jen verzi 01. Hybe se to pekne na 060/50MHz. Otazkou je, co by se stalo s rychlosti pri hromade nepratel. Takovy Quake 060 jede taky pekne, ale jakmile jsou tam nepratele, tak FPS klesa pod 10.
          I love Amiga

          Komentovat


            #6
            Autorem citovaného textu je davesade Přejít na původní příspěvek
            Mimochodem - sehnal by-li někdo ten rozhovor s FiDem v Excaliburu (číslo 30+), kde se právě o Enforce trochu rozhovořil, bylo by to fajn!
            Rozhovor s Fidem můžem udělat i teď, jsem s ním v kontaktu Ale asi by to nebylo tak inspirativní jako tehdy.
            Pegasos II (1266MHz), 2048MB RAM, Radeon 9250 (256MB), HDD 200GB, USB 2.0, ZIP250 USB, USB floppy, SB Live!, HP LaserJet 1100, AmigaOS 4.1 Final Edition

            Komentovat


              #7
              Autorem citovaného textu je davesade Přejít na původní příspěvek
              Mimochodem - sehnal by-li někdo ten rozhovor s FiDem v Excaliburu (číslo 30+), kde se právě o Enforce trochu rozhovořil, bylo by to fajn!


              Skus pozriet tuto stranku: http://www.oldgames.sk/casopis.php?search[name]=excalibur;orderby=datum;orderdir=ASC
              A1200/KS3.1/34MB/030/50MHz/16GB SD-IDE/INDIVISION/A1200/KS3.1/66MB/060/66MHz/16GB SD-IDE/INDIVISION MK2/WHDLOAD REG/

              Komentovat


                #8
                Podle me Fido pracoval na Enforce kolem roku 1999
                I love Amiga

                Komentovat


                  #9
                  Autorem citovaného textu je davesade Přejít na původní příspěvek
                  Což mi připomíná, že bych to techdemo měl zkusit na 060. V emulátoru by se to jelo .

                  Mimochodem - sehnal by-li někdo ten rozhovor s FiDem v Excaliburu (číslo 30+), kde se právě o Enforce trochu rozhovořil, bylo by to fajn!
                  kouknu se jestli ten excalibur nemám doma
                  yes brekekes

                  Komentovat


                    #10
                    Na Osel.sk mají poslední číslo 41 - zdá se tedy, že to bylo v nějakém pozdějším Exáči, dokonce mám teď pocit, že to bylo 50+. Ta paměť!
                    Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

                    Komentovat


                      #11
                      Rozhovor je v Excalibru 68 (strana 94-95) az zprovozni scaner tak to sjedu.


                      Autorem citovaného textu je davesade Přejít na původní příspěvek
                      Mimochodem - sehnal by-li někdo ten rozhovor s FiDem v Excaliburu (číslo 30+), kde se právě o Enforce trochu rozhovořil, bylo by to fajn!

                      Komentovat


                        #12
                        Tak tady to je ale bez oprav

                        Komentovat


                          #13
                          Tak jsem ten Excalibur taky nasel a je skoda, ze Enforce Fido nedokoncil. Plany mel pekne.
                          I love Amiga

                          Komentovat


                            #14
                            Rozhovor - Insanity - Enforce
                            Na jedné zastávce pod Strahovem vystupuji ze staré Karosy. Je nepříjemné počasí, mráz v okna duje, a tak spěchám k oprýskanému činžáku s malou zahrádkou a tisknu tlačítko zvonku...

                            Filipe, tebe před rokem pro Excalibur zpovídal JayTee ohledně Testamenta 2.0, takže už tě někteří naši čtenáři znají, ale pro ty, kteří o Insanity nikdy neslyšeli -mohl bys váš spolek představit?
                            Insanity vznikla před čtyřmi lety. Dali jsme se dohromady, když jsem pracoval na prvním Testamentu. Tehdy mě kontaktova¬li ze Signumu, že by tu hru rádi vydali a se¬známili mě s grafikem Petrem Kadlečkem a ještě s dalšíma dvěma lidma, ale jejich jmé¬na už si nepamatuju. Hru jsme pojmenova¬li „Testament" a naši skupinu pokřtili „Insa¬nity" vlastně až když hra byla téměř hotová. Po jejím dokončení mezi námi vznikly zá¬sadní rozpory, ostatní členové odešli a zůstal jsem jenom já s Petrem Kadlečkem a spolu děláme až doteď, takže Insanity má jen dva stálé členy. Občas s námi spolupracuje také David Veselý ze skupiny Stone Bridgers. Máme za sebou Testament 1 a 2, pak demo Graveyard, které vyhrálo na Workshopu '96, a teď pracujeme na Enforce.
                            Testament vyšel v Cechách i cizině. Ja¬ké byly na hru ohlasy ze zahraničí?
                            V Německu byl Testament vydán fir¬mou APC&TCP a podle jejích pramenů to byla nadprůměrně úspěšná hra, v časopisech ji hodnotili kolem 75% a prodávala se do¬cela dobře. V Cechách se Testament I jako takový neprodával, protože se pro něj nena¬šel distributor. No, pak jsem začal pracovat

                            na novém enginu, který byl pak použit v Testamentu 2.0, což byl vlastně nový en-gine se starými úrovněmi a jako takové jsme to tu prodávali. To, co teď chystá APCSčTCP, je už kompletní Testament 2 s novými levely, grafikou a některými efek¬ty, jinak je to stále plochý engine.
                            Apropó - enginy: co říkáš na engine Genetic Species?
                            Mě to připadá jako strašný nesmysl a ztráta času, protože to neumí ani to, co Gloom - je to taky plocha a navíc s pouze pravoúhlými místnostmi. Přijde mi to jako naprosto zbytečná kombinace primitivního enginu a výborných efektů. S čím se vyta¬huje Vulcan, že je to nejvymakanější engine na Amigu, je samozřejmě nesmysl! Jediná výhoda je rychlost, díky tomu si zahrají i majitelé slabších Amig, jinak v tom žádný přínos nevidím...

                            To mě těší, že jsme se na tom všichni shodli. Podle mě je dosud nejlepší doo-movkou na Amigu Breathless...
                            Ano, Breathless je dva roky starý, a při¬tom je tisíckrát lepší! Po všech stránkách vy¬nikající hra. Skoda, že nevyšla dvojka...
                            Třeba se ještě dočkáme. A teď k hlavní¬mu tématu - Enforce. Jak dlouho už pracu¬ješ na tomhle enginu?
                            Už asi před rokem a půl, když jsem do¬dělával Testament 2.0, jsem začal bokem pracovat na novém enginu. Strávil jsem strašnou spoustu času studiem - k tomu jsem si sehnal spoustu dokumentace, jiných enginů a tutoriálů, jak texturovat, jak stíno¬vat a podobně. V podstatě jsem půl roku vy¬mýšlel, co všechno bych tam chtěl mít a na jakých principech celý ten engine postavím. Takže naostro jsem s programováním začal před necelým rokem.
                            Pro jaký procesor jsi psal Enforce?
                            Celé je to optimalizované na CPU 040, ke kterému jsem si od Mo to roly stáhnul spoustu literatury, jak z toho vyždímat co největší výkon. Sehnal jsem si i materiály k 060, takže i na šedesátce to běhá krásně plynule. Testovali jsme to teď na Eastern Party a lidi jen nevěřícně zírali, když Enfor¬ce viděli v pohybu, jiní zase nechápali, jak to může tady v Cechách vůbec někdo udělat.
                            Takže na 030 si nezahrajeme?
                            Určitě ne, protože v programu jsou pou¬žité triky, které na 030 nejsou možné, a to kombinace instrukcí pro procesor a kopro¬cesor, které se od 040 výš mohou párovat, tj. jsou schopné současného běhu. Možná na 030 s FPU, avšak nikdy jsem to nezkoušel... Ale určitě by to běželo rychleji, než Quake na téže konfiguraci.
                            Na kdy předpokládáš dokončení hry?
                            Myslím, že to bude tak za rok. Rád bych i dřív, ale nechci nic uspěchat a pak hru po¬topit zbytečnými chybami. Je taky možné, že engine bude hotov za pár měsíců a pak se bu¬de třičtvrtě roku dělat hra samotná - desig¬novat levely, dolaďovat grafika, animace, in¬teligence... bude na tom ještě spousta práce.
                            Už si hledáš distributory v cizině?
                            Oni si hledají mě! (smích) APC&TCP už se ptali, pak taky Epic... ne Epic Megaga-mes bohužel, ale Epic Marketing, kteří vy¬dávají na Amigu, Verkosoft plus ještě asi dva další. Dokonce nějací Švédové chtějí licen¬covat můj engine, aby na tom postavili vlast¬ní hru, takže zájem je o to ohromný! Na to všechno je ale zatím brzo. Přemýšlet o tom budu, až bude hra těsně před dokončením.


                            Jak bude zpracovaná hudba ve hře - bu¬dou to moduly nebo přímo CD tracky? Kdo vlastně pracuje na soundtracku?
                            Jednoznačně preferuji CD tracky, a ohledně hudby se mi ozval Ital Ruben Monteiro, který dělal muziku mimo jiné k Shadow of The 3rd Moon. Poslal mi něja¬ké ukázky a docela se mi to moc líbilo, tak¬že pokud se dohodneme, tak hudbu by sklá¬dal on. Co se týče zvuků - ty nejdou dělat na dálku, tak to bych se dohodnul s někým z Cech, možná s Davidem...
                            Hra vypadá po grafické stránce nádher¬ně... máš skutečně pořád stejného grafika?
                            Ano, Petr Kadleček udělal obrovský po¬krok, ostatně jako já, když si srovnáš enginy Testamenta a Enforce. Za vším je neuvěři¬telné množství hodin učení, zkoumání...
                            V jakých rozlišeních Enforce poběží?
                            Prakticky ve všech! Engine je po téhle stránce velmi flexibilní, navíc samozřejmě podporuje CyberGraphX, kde si můžeš na¬definovat takřka jakékoliv rozlišení. Pouze menu, animace apod. budou mít své pevné rozlišení. Hra vyžaduje minimálně 256 ba¬rev, ale jak si viděl, běhá krásně i v hi-coloru. S podporou čipu Virge běží Enforce v hi-co¬loru naprosto plynule i s antialiasingem.
                            Jakou technikou jsou vytvořeny posta¬vy ve hře?
                            Všechny objekty se desig¬nují v Lightwave, kde se vytvo¬ří jejich model. Podle toho se vytvoří textura, která se na model nanese. Na konečné skládání objektů jsem si vytvo¬řil svůj vlastní software.
                            Jaký bude příběh Enforce a kdo jej spisuje?
                            Vymýšleli jsme to spolu s Petrem, navzájem jsme si se-škrtávali scénáře, co se nám tam líbí a nelíbí, a nakonec jsme zjistili, že všechny hry mají takový ten standardní příběh, kdy svět stojí před to¬tální

                            to je prostě neuvěřitelně stupidní a my ve hře nic takového nechtěli. My jsme mysleli daleko originálněji - hlavní hrdina nebude ani zas tak kladný, bude to nájemný žoldák, který za peníze udělá naprosto všechno, a ta hra vlastně bude několik povídek - jeho pří¬běhů. Pokaždé, když hru začneš hrát, tak budeš hrát jiné mise a v jiném pořadí, a po¬každé se to bude vyvíjet trochu jinak. Bude třeba jedna standardní mise pro začátek a jedna konečná, ale to mezi tím se bude do¬cela dost měnit. A cílem hry dokonce nebu¬de ani to projít všechny levely a dostat se až na konec, ale získat nejvyšší ocenění v cechu těch žoldáků. Děj bude nelineární a bude tam docela dost rozsáhlá interakce s prostře¬dím a i s lidmi, protože tam budeš potkávat postavy a s nimi budeš komunikovat. Třeba můžeš zabít člověka, který by ti jinak pro¬zradil nějakou klíčovou informaci, třeba heslo, bez kterého se jinak nedostaneš dál...
                            Takže to bude 3D akční adventure?
                            Ono to bude mít i prvky RPG, protože
                            jak bude stoupat tvoje ohodnocení, tak se
                            budou zvyšovat i tvoje schopnosti. Důležitý
                            faktor taky bude, že jednotlivé mise se bu-
                            dou dělat za dohodnutou cenu, a když ji ne-
                            splníš na 100%, dostaneš míň peněz.
                            A v některých misích budeš na začátek po-
                            třebovat hodně peněz na výzbroj a tak, tak-
                            že ji třeba nebudeš moct vzít, když nebudeš
                            mít prachy... #

                            Jaké jsou plány Insanity do budoucna?
                            Až dodělám tenhle engine, tak bude na¬tolik flexibilní, že na něm postavíme spous¬tu našich dalších her na Amigu. Samozřej¬mě engine se bude neustále vylepšovat a já už dneska mám spoustu nápadů, které tam ale nemohu implementovat kvůli rychlosti. Z toho důvodu taky hodlám zakoupit a v našem software plně podporovat Po¬werPC. Určitě vznikne verze enginu i pro PPC s řadou vylepšení, která na 68k nejsou

                            Chystáš do budoucna ještě nějaký po¬čin pro českou Amiga-scénu? Nevim, no... není moc času...
                            A není scéna.
                            To je fakt, když jsem byl teď na Eastern Party, tak mě to docela rozesmutnilo, proto¬že tam nebyl nikdo, kdo by se na dění na scéně aktivně podílel. Kdyby byly ještě něja¬ké demařské soutěže, možná bysme se ne¬chali vyhecovat...
                            Já ti, Filipe, moc děkuju za rozhovor a za všechny naše čtenáře přeji hodně pev¬né nervy při tvorbě Enforce, distributory, kteří budou hru umět dobře prodat, a dlouhé soužití s Amigou.

                            Dík, ahoj.
                            -Joe & FIDO

                            ES.: Když jsem se zvedl k odcho¬du, vzpomněl jsem si jesté na jednu véc: „Filipe, jak z toho vlastně típes obrázky?" FIDO se na mé nechápavé podí¬val a pronesl: „ Vždyť je to systé¬mový! Béží to v multitasku, dají se přehazovat obrazovky. To bych si vůbec nedovolil, udélat néco nesystémovýhor
                            Insanity je zkrátka česká jednič¬kám

                            Komentovat


                              #15
                              O: Enforce

                              Nemáte někdo Enforce demo pod WarpOS a Warp3D? Vím, že existovalo, po spuštění ikonky mělo i takový GUI pro OS3.5 Reaction.
                              http://jack.untergrund.net [AMIGA 600 AMIGA 1200 AMIGA 1200T AMIGA 2000 AMIGA 4000 AMIGA 4000T CD32 Mac mini G4]

                              Komentovat

                              Zpracovávám...
                              X