Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Doom 060

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #16
    Autorem citovaného textu je Solaris104 Přejít na původní příspěvek
    Díky to mi potvrdilo jen to, že Doomovky přes AGA a RTG na 060 nemají rozdíl v FPS.
    Zorro III by mělo mít ideálně propustnost 13.5MB/s. Rychlost zápisu do chip RAM na AGA by měla být cca 7MB/s. Takže nějaké to FPS navíc určitě RTG přidá. Ale samozřejmě čím víc je CPU zatíženo renderováním (a gameplay funkcemi) tím menší podíl na celku bude zabírat samotný transfer pixelů na gfx-kartu a ten rozdíl bude menší a menší.
    Těch 7MB/s u AGA je však idelální stav, když má CPU přístup k paměti v každém možném volném cyklu. Což po většinu času nemá. Takže se to dělá tak, že zatímco běží DMA kanály (obvykle bitplanes a v menší míře copper, sprites a audio), CPU renderuje do fast RAM, kam není brzděno. Když se narazí na konec zobrazování (obvykle pomocí LVL3 přerušení vyvolávané copperem), tak se rozjede c2p, aby CPU mohlo zapisovat do chip neblokované (nebo spíše co nejméně blokované). AGA je tak v důsledku jen cca 2x pomalejší než RTG a to navíc jen po tuto krátkou dobu, kdy se k chip přistupuje.

    Komentovat


      #17
      Autorem citovaného textu je Doda Přejít na původní příspěvek
      Graffiti se nejak moc neujala, to je pravda, ale i tak umela 256 barev na ECS, coz ale krome toho Dooma a Shapeshifteru nikde neslo pouzit, nebo nebylo potreba. Kazdopadne me se to libi, mozna trochu proto, ze kdyz jsem si koncem 90-tych let koupil A4000, tak na ni byla originalni napelka Graffiti, ta co je na te karte:

      http://cd.textfiles.com/amigama/amig...g/graffiti.htm

      , ale majitel uz ji nemel. Tu nalepku tam mam dodnes. Rikal ze mu to celkem dost zrychlovalo Shapeshifter (na te A4000), ale kdo vi, ja to nevidel. Mel v tom je zakladni A3640 kartu s 68040/25 s tou mizernou ani-ne-moc-fastram na desce a nic dalsiho, uplne hola A4000.
      Co jsem si kdy o Graffiti kartě četl (a ve své době se skutečně věřilo v zázrak), tak to bylo v OCS/ECS prakticky nepoužitelné, protože pro svou funkci (320px horizontálně) se muselo nastavit hres rozlišení ve 4 bitplanes. High-res v 16 barvách ale sežere 160 cyklů z celkových 226 na jednom řádku, které jsou k dispozici pro přístup k chip RAM. (Ve skutečnosti jich je ještě méně, protože něco si vezme audio, sprajty a copper). AGA, která umožňuje fetch až 8 bajtů z bitplanes v jednom cyklu, tak nechávala CPU více prostoru. A tak asi jediným přínosem bylo těch 256 barev.
      Naposledy upravil Defor; 13.04.2021, 16:33:49.

      Komentovat


        #18
        Autorem citovaného textu je Defor Přejít na původní příspěvek

        Co jsem si kdy o Graffiti kartě četl (a ve své době se skutečně věřilo v zázrak), tak to bylo v OCS/ECS prakticky nepoužitelné, protože pro svou funkci (320px horizontálně) se muselo nastavit hres rozlišení ve 4 bitplanes. High-res v 16 barvách ale sežere 160 cyklů z celkových 226 na jednom řádku, které jsou k dispozici pro přístup k chip RAM. (Ve skutečnosti jich je ještě méně, protože něco si vezme audio, sprajty a copper). AGA, která umožňuje fetch až 8 bajtů z bitplanes v jednom cyklu, tak nechávala CPU více prostoru. A tak asi jediným přínosem bylo těch 256 barev.
        Na hole A500 to skutecne asi nepouzitelne bylo, nebo to pripadne nedavalo zadny smysl, ale s 030 a fastram na tom Doom v 256 barvach na A500 jede. Shapeshifter jsem nezkousel.

        Komentovat

        Zpracovávám...
        X