Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Doom 060

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Doom 060

    Přátelé, já teda dooma nikdy nerad na jekékoli platformě, nicméně tohle mě zaujalo z technického hlediska :

    https://www.youtube.com/watch?v=lH7l_sU-mCk

    Můžete někdo prosím z vlastní zkušenosti na reálné Amize potvrdit, že Doom fakt takhle lítá (kolem 30fps) na 68060 jen s AGA?? Nejsou tam žádné podrobnosti, který port pro Amigu to je, vím že jich bylo víc, ani nepoznám jestli to jede na plnou velikost okna a kolik má ta Amiga RAM/FastRAM... Díky

    #2
    Pozor, v popisu pisou ze ta Amiga ma turbokartu pretaktovanou na 100MHz, coz udela hodne...
    Podle toho co autor videa rika na zaver, tak se mu nepodarilo rozjet zDoom a podle vystupu ze hry je videt ze hral ADoom.

    Podle nekterych je na AGA rychlejsi DoomAttack.

    Mnozstvi RAM je podle me nepodstatne, tedy ADoom uvadi jako minimum 4 MB, novejsi porty pak 32 MB (ale to je dano i tim, ze tyto porty umoznuji spustit i dalsi hry jako Heretic, Hexen, Strife, ...
    Naposledy upravil ExiE; 12.04.2021, 19:57:28.

    Komentovat


      #3
      Já třeba Dooma považuji hratelného i na 030, sám jsem takhle dojel jedničku. Dokonce jsem před lety k tomu natočil dvě videa

      https://www.youtube.com/watch?v=Ds36zofVd5I

      https://www.youtube.com/watch?v=KVS5J4pTR0c
      Amiga 4000D - CyberStorm MKIII 060@50 Mhz, Sonnet G3@400, 64 + 128 MB Fast, OS 3.9, Mediator, Voodoo3, SB128
      Amiga 1200T - Z4 Tower, Apollo 1260@50, 64 MB RAM, FastATA, Mediator, R9200, LAN, USB, TV

      Komentovat


        #4
        Ano, Doom bezi slusne i na 030 (nejakej novejsi port DoomAttack se spravne nastavenejma bufferama), na 060 ho provozuji takrka v nominalni rychlosti (original Doom je psanej na 35 fps).
        Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered

        Komentovat


          #5
          Tady jsem udelal playlist s vice doomovkama na Amize, ruzne verze ruznych her: https://www.youtube.com/watch?v=k3KJ...nel=DavedeSade
          Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered

          Komentovat


            #6
            Ja jsem si pred nejakym casem koupil Graffiti, vzdycky jsem to hrozne chtel. Umi 256 barev i na A500 v chunky formatu, takze neni potreba C2P rutina. Jenze jsem to zatim zkusil jen na A1200 a ty C2P rutiny jsou dneska tak vymazlene, ze to na rychlost nemelo vlliv. Chtel jsem si s tim trochu zablbnout, ale on Graffiti nakonec podporuje snad jen jeden z tech Doomu. takze akce na nic. Navic Graffiti ma vestaveny Indivision ECS.

            Komentovat


              #7
              V Doom benchmarku (s demo3) A1200/4000 s AGA dosahuje nad 22 FPS na 68060 50 MHz pod ADoom 1.3. Se 100 MHz 68060 se tedy klidne ke 30 FPS blizit muze.

              Komentovat


                #8
                Na high-voltage.cz je od Sledgeho pekny clanek o tom, jestli muze behat Doom na 486/66MHz na 35FPS. Pro ty co to nechteji cist tak muze, ale musite mit slusnou grafickou kartu do VLB a normalni 486, tedy zadna ISA a Cyrix.

                Komentovat


                  #9
                  ISA je zabijak vykonu ve 3D hrach. Muj 486SX 25 MHz notebook s integrovanou ISA VGA je v Doomu asi tak rychly jako ma A1200 s 68030 50 MHz (neco pod 10 FPS).

                  Komentovat


                    #10
                    Autorem citovaného textu je Doda Přejít na původní příspěvek
                    Ja jsem si pred nejakym casem koupil Graffiti, vzdycky jsem to hrozne chtel. Umi 256 barev i na A500 v chunky formatu, takze neni potreba C2P rutina. Jenze jsem to zatim zkusil jen na A1200 a ty C2P rutiny jsou dneska tak vymazlene, ze to na rychlost nemelo vlliv. Chtel jsem si s tim trochu zablbnout, ale on Graffiti nakonec podporuje snad jen jeden z tech Doomu. takze akce na nic. Navic Graffiti ma vestaveny Indivision ECS.
                    Graffiti byla krásný omyl. Její idea je velmi zajímavá a zcela v intencích "hack the world" mentality. A podobný pokus o dohákování chunky grafiky udělal oficiálně i Commodore čipem (částí čipu) Akiko v CD32 (tam ve formě c2p hw konverze).
                    Ukázalo se, že problém není až tak v neexistenci chunky pixel formátu, jako spíš v tragicky nízké rychlosti přístupu k Chip RAM (koneckonců o tom opakovaně píšou i autoři). Aby Graffiti zobrazovala 320 pixelů na řádku, musel se zapnout hires se 4 bitplány (nebo shires se dvěma), což zpomalilo přístup k Chip RAM stejně jako lores s osmi. Bohužel pixely nebyly lineárně za sebou, ale bajty byly rozhozeny postupně v bitplánech. Odladěné C2P konverze ukázaly, že se zápis do Chip dá proložit s konverzí další várky chunky pixelů uložených ve Fast, a tedy jediná zátěž leží v oné konverzi (transpozici) pixelů. Od 040 výš už je C2P stejně rychlá, jako pouhé kopírovaní do Chip! A protože na složitější 3D hru už stejně potřebujete rychlejší CPU, tak společně s lineárním pixel bufferem to byly důvody, proč Graffiti byla od začátku omyl.
                    Naposledy upravil Defor; 13.04.2021, 15:02:02.

                    Komentovat


                      #11
                      Díky to mi potvrdilo jen to, že Doomovky přes AGA a RTG na 060 nemají rozdíl v FPS.
                      I love Amiga

                      Komentovat


                        #12
                        Grafitti bolo super na emulaciu Maca. Shapeshifter mal pren specialny video driver, ktory to cele znacne urychloval.
                        ???

                        Komentovat


                          #13
                          Graffiti se nejak moc neujala, to je pravda, ale i tak umela 256 barev na ECS, coz ale krome toho Dooma a Shapeshifteru nikde neslo pouzit, nebo nebylo potreba. Kazdopadne me se to libi, mozna trochu proto, ze kdyz jsem si koncem 90-tych let koupil A4000, tak na ni byla originalni napelka Graffiti, ta co je na te karte:

                          http://cd.textfiles.com/amigama/amig...g/graffiti.htm

                          , ale majitel uz ji nemel. Tu nalepku tam mam dodnes. Rikal ze mu to celkem dost zrychlovalo Shapeshifter (na te A4000), ale kdo vi, ja to nevidel. Mel v tom je zakladni A3640 kartu s 68040/25 s tou mizernou ani-ne-moc-fastram na desce a nic dalsiho, uplne hola A4000.

                          Komentovat


                            #14
                            Autorem citovaného textu je Solaris104 Přejít na původní příspěvek
                            Díky to mi potvrdilo jen to, že Doomovky přes AGA a RTG na 060 nemají rozdíl v FPS.
                            S rychlejsi sbernicí a kvalitnejssi GFX kartou tam par FPS navic je:

                            24.3 FPS: Amiga 4000, CyberStorm MK2 68060 50 MHz, 128 MB Fast RAM, CyberVision 64/3D (-directcgx), AmigaOS 3.9 ADoom 1.3
                            22.9 FPS: Amiga 4000, CyberStorm MK2 68060 50 MHz, 128 MB Fast RAM, AGA, AmigaOS 3.9 ADoom 1.3
                            (autorem obou testu vyse neni nikdo jiny nez autor prispevku, na ktery odpovidam )

                            S BVisionem ci PCI kartou by to bylo asi jeste o neco lepsi.

                            Komentovat


                              #15
                              Zkusil jsem to na své A1200, B1260/66MHz, 128MB FAST RAM, AGA, AmigaOS3.5, ADoom 1.4 a vyšlo mi 24FPS. Podle mě by to šlo nějak optimalizovat pro 68060 a nějaká FPS by určitě přibyla. Volba CPU 68040 nebo MMU mi to zpomalí. Pamatuji si, že jsem to v pohodě hrával na A1200 s B1240 ve své době.
                              I love Amiga

                              Komentovat

                              Zpracovávám...
                              X