Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Project-X

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Project-X

    Když se řekne Project-X, tak se každému Amigistovi vybaví v paměti nádherná střílečka. Tu vydala v roce 1992 legendární firma Team 17. Ta se proslavila nejen hrou Project-X, ale tituly jako Super Frog, serií Alien Breed, Body Blows nebo Worms.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: project-x_1.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 18,8 KB ID: 149774Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: project-x_2.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 9,8 KB ID: 149775



    Na rovinu musím říct, že Project-X je pekelně těžká střílečka. Přiznám se, že jsem ji dohrál až po roce tvrdého tréningu. Jak bylo na Amize zvykem, hráč musel hru projít na jeden zátah od začátku do konce. Ve hře je sice volba začít od druhého nebo třetího levelu, ale s omezeným zbraňovým arzenálem, takže je to nepoužitelné pro úspěšné dohrání hry. Ve hře nás čeká pět dlouhých levelů a šestý symbolický. Na konci každého levelu se musíme vypořádat s bossem. Před začátkem hry si vybereme loď. Doporučuji loď Crux II - Battle Class, která je sice pomalá, ale může nést hodně zbraní. Když ničíme nepřátele, vypadávají z nich "Power-Up" bonusy, se kterými si vylepšujeme zbraňový arzenál. Na začátku máme jen jednoduchou základní zbraň "Guns", ale tu můžeme upgradovat.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: project-x_3.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 13,9 KB ID: 149776Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: project-x_4.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 15,2 KB ID: 149777


    Můj osvědčený postup je nasbírat naplno velmi účinnou zbraň "Plasma", naváděné rakety "Missile" a boční střelbu "Side". Když vylepšíme náš bojový arzenál, tak se nám loď zpomalí. Sebereme tedy "Speed". Ale pozor, když ho vezmeme příliš brzy, tak má naše bitevní loď příliš velkou setrvačnost. Když nevíme, co s bonusy, můžeme si našetřit na "Stealth", při kterém jsme nezranitelní. Zbylé zbraně "Magma" a "Laser" nedoporučuji, nemají takový rozptyl jako "Plasma" a hra je s nimi ještě obtížnější. Občas se vyplatí "Build". Když držíme chvíli stisknuté tlačítko Fire, tak z bitevní lodě vyletí záblesk. Když si aktivujeme nějakou zbraň, tak nám to mužský hlas oznámí.

    A teď se dostávám k ovládání. Rozhodně ke hraní doporučuji 2-tlačítkový joystick/joypad nejlépe s autofire. Zbraň si totiž volíme mezerníkem na klávesnici nebo druhým Fire na joysticku. U hry musíte pořád sledovat dění na obrazovce. Jakmile odvete pozornost na klávesnici, může nastat smrt. Samozřejmě máte sice několik životů, ale zbraně se Vám sníží a to může být Váš konec. Pokud budete používat "Build", je jednoduší mít joystick přizpůsobený tak, že na něm zapnete přepínačem HW autofire a jakmile stisknete tlačítko Fire, aktivuje se Vám "Build". Kvalitní herní ovladač je nutný k úspěšnému hraní shoot'em up her. Ve hře si samozřejmě můžete zapnout i SW autofire pomocí klávesy A.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: project-x_5.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 13,3 KB ID: 149778Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: project-x_6.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 18,4 KB ID: 149779




    V první úrovni se vydáme do vesmíru a poletíme k planetě Ryxx. Grafika hry je opravdu úžasná. Obraz krásně plynule scrolluje, kolem nás se míhají hvězdičky. Čeká nás i průlet meteority. Ve druhém levelu už bojujeme na povrchu planety. Tady si pamatuji, jak kamarádi na audiokazetu nahráli návod ve stylu, pozor bzučalky, svině na plošině apod. Ten si u hry pouštěli a věděli, co je čeká . Po skončení levelu se proletíte bonusovou rychlostní zónou velmi úzkými tunely, kde můžete nasbírat život. Ve třetím levelu se vydáte do nitra planety, kde tryská ohnivá láva. Čtvrtý level je lahůdkový. Letíme nad vodní hladinou a když se ponoříme do vody nebo z ní vyletíme, mění se zvuk pomocí audio filtru. Tady ve vodě potkáme i nepřátele podobající se spermiím . V páté úrovni letíme rozlehlým koridorem a střílíme si cestu k cíli. V poslední šesté úrovni můžeme být klidní a jen zničíme planetu jednou naváděnou střelou.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: project-x_7.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 13,1 KB ID: 149780Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: project-x_8.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 11,1 KB ID: 149781



    Tato horizontální střílečka ve mně zanechala obrovský dojem. Ve své době jsem dokonce nutil přítelkyni, aby dohrála první level nebo nebude sex. Bohužel s joystickem to moc neuměla, ale s tím mým jí to šlo velmi dobře . Project-X se stal na Amize etalonem vesmírných stříleček a podle mého názoru Project-X už žádná Amigácká střílečka nepřekonala. V roce 1993 Team 17 ještě vydal speciální edici, která se vyznačovala lehčí obtížností a kratšími levely. Kdo má rád střílečky, tak nesmí tento klenot v žánru shoot'em up her minout. Ke hraní budete potřebovat minimálně Amigu 500 s 1 MB RAM. Project-X je na 4 diskety, speciální edice na 3 diskety a existuje i verze pro Amigu CD32. Přeji Vám při hraní dobře synchronizovanou ruku s okem.
    Naposledy upravil Solaris104; 01.07.2021, 07:49:32.

    • TherioN
      #1
      TherioN komentoval
      Editace komentáře
      Project X je naprosta bomba a patri medzi moje najoblubenejsie hry.

      Musim sa aj zmienit o casoch ked tato hra vysla, v Excalibure jej bol venovany len taky maly kratky clanocek:

      Excalibur 13 :: Project X, A-Train - Zobrazenie obrázku stránky časopisu/diskmagu so zoznamom článkov a ich autorov ktoré sa tu nachádzajú...


      pritom by si podla mna zasluzil viac

      Skusal som hrat aj jeho pokracovanie X2 na Playstation ale podla mna nedosahuje kvalit amigackej jednotky, i ked by sa na prvy pohlad mozno zdalo, ze je to vymakanejsia gamesa, ale zdanie klame. Playstation I nema sprity a nepriatelia, hoci su velki, su to len akesi nepekne hranate polygony. Navyse je v tej hre uz prilis dost velky chaos.

      Tu sa este musim zmienit o hre Zynaps , na Amige je to velka bieda, ale na C64 je to naprosta parada, udivuje ma co programatori na tomto 8bitaku dokazali, je to nieco neskutocne, ta rychlost pohybu ma fascinuje. Je takisto velmi obtiazna hra a bez ukladania pozicii som ju nedokazal prejst, ale hratelnost je neskutocna. Ked v roko 1991 prisiel pozriet spoluziak ktory mal ZX spectrum, padla mu sanka, toto ziaden iny 8bit nedokaze, zda sa ze ani Sam Coupe. Mala anglicka firmicka Hewson Consultants dokazala naprogramovat neskutocny kusok. Vrele odporucam kazdemu nadsencovi strielaciek. Paradoxne verzia na Amige je velmi uboha, objekty su male, engine je velmi spatne naprogramovany. Tu je odkaz na d64 subor, treba k tomu najlepsie CCS64 emulator:




    • oldrick
      #2
      oldrick komentoval
      Editace komentáře
      Ano, Best střílečka!
      To , že si můžete vybrat ze 3 lodí lehká, střední, těžká a každá má svůj omezený Arsenál co do počtu a síly
      Odkaz na Arcade Cabinet a vlastní příběh z Amigy vyždímal Grafický skvost a zvuky jakbysmet. Co eště stojí za zmímku je změna hudby, sou dva módy a taky možnost tréninku, kdy hra je jednodušší ale nepustí vás to přes 2 Level. Tohle vše v jedný hře A samozřejmě Score Hall.
      Jenom kté ořezané verzi, ta vyšla na popud majitelů Amig, kteří si stěžovali jak je hra těžká
      Kdybych hodnotil hru bude to 10/10 ale ubírám za nesmysl v podání potvrzení PowerUpů , kdy pohyb dopředu / dozadu byl velmi nešťastný, to způsobuje v určitých chvílích, které sou hodně vypjaté změnu nechtěného Arsenálu. Ano, SpaceBar měl být nativní! Myšlenka, že zakvedrláte z Yojem a máte koupeno asi dobrý, ale v akci nepoužitelné.
      Ano a hlas Matky lodi, který Vám potvrzuje, jak na tom ste úplný Alien odkaz nejvíc !
    Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

Nejnovější články

Sbalit

  • Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
    Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



    V tomto článku se podíváme jak to...
    09.04.2024, 10:18:55

Nové komentáře v článcích

Sbalit

  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    @stano
    promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu
    16.04.2024, 18:31:46
  • Stano
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil Stano
    Ďakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
    15.04.2024, 10:25:38
  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    no, hlučnost....
    oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.

    TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
    Takže to může v obou případech být 0 dB(A).

    Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...
    15.04.2024, 08:37:33
  • pavlor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil pavlor
    Tower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
    14.04.2024, 08:01:54
  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Samozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
    U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
    Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:

    Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....
    13.04.2024, 15:59:46
  • pavlor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil pavlor
    Upřímně řečeno, neveřím, že by A1222 porazila SAM460 v rychlosti 3D her (jako Quake, nebo Jedi Knight 2). Ty údajné výhody SPE FPU se zatím nikdy neodrazily v application benchmarcích (pod Linuxem). Ale klidně se nechám příjemně překvapit dalšími testy.
    12.04.2024, 17:09:25
  • sailor
    Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
    Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



    V tomto článku se podíváme jak to...
    09.04.2024, 10:18:55
  • ghh
    Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
    vytvořil ghh
    Oba disky mám na jednom kabelu (1) na interním IDE, CD mám na druhým. Ještě jsem asi nezkusil dát disky jak píšeš. Dřív mi to fungovalo v pohodě, ale už jsem zapoměl jak to bylo zapojený
    Způsob bootu mám vyřešen dobře, tam chyba není.
    09.04.2024, 01:23:11
  • sailor
    Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
    vytvořil sailor
    @ghh
    oba disky máš zapojeny v interním ide?
    Obecně ( i když by to mělo být dle normy jedno ) je lepší dávat hdd jako master a cd jako slave, tj. třeba:
    1.IDE master = AmigaOS, slave=CD
    2.IDE master = MorphOS

    to že není disk vidět v OF je pitomé, to nevím jak opravit. Zkus dát v open firmware probe-all, jestli se pak neobjeví.

    na bootovací menu používáš bootscript?
    - prioritu nastav vyšší u AmigaOS
    - v parametrech...
    08.04.2024, 08:59:11
  • ghh
    Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
    vytvořil ghh
    Článek se mi taky líbí. Je tam opět všechno
    V PegII mám dva disky jeden Aos a druhý Mos. Občas mi jeden z nich nenaběhne (není vidět v OF).
    Jak máte nastavený boot flag a prioritu u disku(ů), nebo master-slave?
    07.04.2024, 16:20:50

Populární tagy v článcích

Sbalit

a1200 (6) akce (16) amiga (18) apple (7) artway (5) cybergraphx (5) demoscena (9) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (5) hardware (16) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) pfs3 (8) resetkání (5) srazy (12) terrible fire (4) whdload (4) winuae (10) zip (7)
Zpracovávám...
X