Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Shadows of Sergoth

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Shadows of Sergoth

    Po dlouhých průtazích a odkladech letos vyšel dungeon Shadows of Sergoth. Původní hra z Amstradu, která na něm vyšla v roce 2018, byla pro Amigu portována skupinou Raster Wizards (Barbarian+, Black Dawn Rebirth) a stejně jako jejich předchozí hry, i tato je vytvořena kompletně v AMOSu. Přichází k nám na třech disketách a před rokem jsme si mohli zahrát demo prvního levelu, které mnohé napovědělo. Nyní je tu plná verze a pokusím se jí v krátkosti zhodnotit.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_01.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 22,6 KB ID: 153294

    Co je krokovací dungeon (v angličtině dungeon crawler) nemusím asi nikomu vysvětlovat. V této hře hrajeme za jednoho hrdinu (čili není to obvyklá parta), kterého si na začátku musíme vybrat. Není možné měnit žádné parametry, dokonce si postavu nemůžeme ani pojmenovat, všechno je předdefinované. Mně osobně to nevadí, někteří ostřílení dobrodruzi tím možná budou zklamáni.

    Ke hře je vševysvětlující manuál, který obsahuje popis ovládání, kouzel a všeho dalšího. Takže se pustíme rovnou do hraní.
    Ocitáme se v klasickém bludišti, složeném ze zdí, chodeb a dveří. Obrazovka je rozdělená na velké okno aktuálního výhledu, schéma postavy a toho, co má zrovna na sobě, ovládací panel pohybu včetně mapy a inventář. Chodit se dá buď klikáním na šipky, nebo klávesami. Hra nám dává na výběr dvoje rozložení kláves.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_17.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 16,7 KB ID: 153295

    První dvě věci, kterých si člověk všimne, je animované otáčení prostředí, které AMOS nestíhá, a textová konzole, která na hráče chrlí záplavu informací. Otáčení jsem zkoušel na různých konfiguracích, včetně TF1260 a rychlost turbíny má zanedbatelný vliv. Animace prostředí prostě hru zpomaluje, jde ovšem vypnout a to také doporučuji. Co se týká textových hlášek… už v demoverzi jimi hra byla absolutně přehlcená a informovala hráče prostě o všem. O každém kroku (doslova), každém otočení postavy, otevření dveří, prostě úplně všechno komentovala ve spodním stavovém řádku. Plná verze není o mnoho skoupější, takže jen každé přejetí myší přes inventář vyvolá záplavu textu, který popisuje všechno, přes co myš přejela. Během soubojů se pak snaží informovat o průběhu boje, ale ani tady to engine nestíhá. Takže v praxi uklikáme potvoru a pak nám stavovým řádkem proběhne stránka otravného a v tu chíli už i zbytečného scrollujícího textu, popisujícího proběhlý souboj. To bohužel vypnout, nebo aspoň omezit, nejde.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_24.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,7 KB ID: 153296

    Dungeon je pořád stejný, grafika bludišť se téměř nemění. Stále ty samé zdi, podlahy, dveře a propadla. Přicházejí samozřejmě nové potvory, s tím jak se noříme do hloubky. Na jedno patro jich může být několik různých druhů, což je fajn. Během procházení hrou narážíme na nové zbraně a předměty osobní výbavy (oblečení, zbroj), různá kouzla, lektvary a další obvyklý bordel. Jednotlivými patry se dá procházet tam a zpátky, přičemž potvory nerespawnují. Takže jednou vykydlené patro zůstané prázdné, nicméně předměty, které jsme tam nechali, tam také najdeme. S tím souvisí jedna nepříjemná vlastnost: uložené pozice bobtnají a ke konci hry se nevejdou na ukládací disketu. Důrazně tedy doporučuji hrát z harddisku.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_26.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 12,3 KB ID: 153297

    Chvályhodný je automapping, funkce bez které bychom se dneska sice asi obešli, ale necítili bychom se pohodlně. Technická stránka hry – grafika a zvuk – je na špičkové úrovni. Engine je daný programovacím jazykem, má své limity, ale asi proto se Raster Wizards pouštějí pouze do her, které jsou ze své podstaty málo akční. Hra má hodně omezený inventář, pouze na 10 předmětů a to je opravu málo. Musí se do toho vejít lektvary, zbraně ale třeba i klíče. Na druhou stranu, vychází z pravidel AD&D, očesaných až úplně na dřeň, takže se nemusíme zabývat nějakým sestavováním kouzel, starat se o jídlo a pití, nebo kombinováním předmětů. Puzzly jsou jednoduché, spočívají většinou ve správné kombinaci pák apod., je to spíš takový akční dungeon. Prostě jít a kydlit. Level design se mi také moc nelíbí, mapy obsahují spoustu zbytečných prázdných místností a potvory také nejsou zrovna chytré. V půlce už jsem se trochu nudil.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_27.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 17,1 KB ID: 153298

    Hra určitě nepatří ke špičce ve svém žánru, s Dungeon Masterem, Beholdery, Black Crypt nebo Ishary se rovnat nemůže. Dokonce si myslím, že kdyby vyšla v 90. Letech, pěkně by to od recenzentů v časopisech schytala. Ale takové ambice ani nemá. V současné Amiga produkci však výrazně vyčnívá. Je perfektně hratelná a profesionálně udělaná. Já osobně z ní mám radost.

    Ještě link na záznam na Lemonu: Shadows of Sergoth, The - Amiga Game - Lemon Amiga
    Naposledy upravil Predseda; 28.11.2021, 14:24:48.

    • DaMi
      #4
      DaMi komentoval
      Editace komentáře
      Hraní je rozděleno na dvě části: procházení dungeonu, které je v reálném čase, a bojování, které je na kola (třeba jako v Ambermoonu). Při boji není potřeba zběsile klikat, ale nechat boj na počítači, kdy on vrhá kostkou a podle toho padá síla útoku a obrany. Kupodivu lze během boje vyměnit zbraň, aniž by to mělo vliv na délku boje (s výměnou zbraní není spojena žádná časová nebo jiná penalizace). Hra se mi líbí, doporučuju.

    • Predseda
      #5
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Jsem ve 14. levelu a začíná mě docela štvát AI nepřátel. Jsou doslova tupí. Žádná taktika se na ně nemusí používat, žádný manévrový boj, lákání do pastí, nic. Většinou prostě člověk přijde ke dveřím, otevře je, postaví se proti potvoře, která je za nimi a kliká dokud potvora nepadne. Nehrozí přitom, že by mezitím třeba přišla druhá zezadu. Doteď se mi ani nestalo, že bych vůbec potkal dvě potvory najednou.

    • Predseda
      #6
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Tak jsem to dohrál. Od nějakého 17. levelu se potvory konečně začaly objevovat alespoň ve skupinkách. Co však je naprostá ostuda - závěrečný boss. Souboj probíhal tak, že já jsem stál na místě a střílel na něj přes díru, kterou nebyl schopný obejít. Neubral mi ani čárku.
    Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

Nejnovější články

Sbalit

  • Nuclear War
    vytvořil Predseda
    Napsal Predseda 19. ledna 2008.

    Dneska se podíváme na jednu strategickou hru, nebo teda spíš hříčku. Nebo teda strategickou... ono je to takové neurčité, jestli je to strategie. Hraje se to na kola a staráte se o svůj kontinent, tak to asi strategie bude, ale taková prazvláštní. Bavíme se o Nuclear War.


    Spousta z vás tuhle hru zná, ale možná jsou i takoví, kteří o ní nikdy neslyšeli. Nebyla určitě v hlavním proudu a navíc je pěkně stará. Vznikla...
    03.12.2021, 11:16:34
  • Enemy: Tempest of violence
    vytvořil Predseda
    Je nefér. Je nekompromisní. Je těžká jako prase. Má vysoký nasírací faktor. Ale je taky úžasně vypíglovaná, malý technický zázrak. Její obrovskou smůlou bylo, že přišla pozdě.


    V roce 1997 se objevila Enemy: Tempest of violence od firmy Anachronia v distribuci. Krásná veliká krabice, od švýcarských autorů. V němčině a angličtině. A – v podstatě propadák. Byly tři roky po krachu firmy Commodore a Amiga přestala táhnout. Lidi hru nekupovali. Jakým nákladem...
    01.12.2021, 15:42:29
  • Shadows of Sergoth
    vytvořil Predseda
    Po dlouhých průtazích a odkladech letos vyšel dungeon Shadows of Sergoth. Původní hra z Amstradu, která na něm vyšla v roce 2018, byla pro Amigu portována skupinou Raster Wizards (Barbarian+, Black Dawn Rebirth) a stejně jako jejich předchozí hry, i tato je vytvořena kompletně v AMOSu. Přichází k nám na třech disketách a před rokem jsme si mohli zahrát demo prvního levelu, které mnohé napovědělo. Nyní je tu plná verze a pokusím se jí v krátkosti zhodnotit.

    Co je krokovací dungeon...
    28.11.2021, 14:11:21
  • Programování EPROM na PC
    vytvořil Freddy
    (časem se pokusím napsat návod i pro Amigu)

    Potřebujeme:
    • Eprom programátor s podporou pro 27C400, nebo adaptér
    • WinHex utility (registrovaná verze)
    • Soubor Kickstart ROM
    • Dvě prázdné 27C400 EPROM
    Krok 1: Rozdělení Kickstart souboru
    Ve WinHex: Tools -> FileTools -> Dissect -> Wordwise (16-bit)
    Vybereme soubor s Kickstart ROM.
    Pojmenujeme první část cílového souboru např. A1200_3.1_tmp_HI.rom
    Pojmenujeme druhou část cílového souboru např....
    26.11.2021, 14:53:36
  • Athanor 2 - The Legend of the Birdmen
    vytvořil Predseda
    Pořídil jsem si novou point-n-click adventuru na Amigu, která vyšla pouze v krabičce (důvod níže) a která pochází od jednoho z bývalých členů tvůrčího týmu Cryo. Cryo na Amigu udělalo jen tři hry – kromě zběsilé logické Extase to bylo KGB a především Dune. Kdo Dune někdy hrál, dá mi asi za pravdu, že je to hra velice výrazná a dost odlišná od klasického pojetí point-n-click. Hrajeme jí z vlastního pohledu a hlavní důraz je kladen na interakci s postavami....
    18.11.2021, 16:24:15
  • Používání komprimačních utilit lha, lzx a unzip
    vytvořil DaMi
    I na amize se z důvodu úspory diskového prostoru nebo snadné manipulace s většími adresáři používají komprimační utility. Většina dostupných archivů je vytvořena v lha, některé v lzx a při přenosu dat z pc do amigy často narazíte i na klasický zip.

    Komprimační utilita Lha se v amize používá nejdelší dobu, přičemž za jejím rozšířením stojí nejenom to, že byla jedna z prvních, ale především její open source licence. ...
    15.09.2021, 21:47:10

Populární tagy v článcích

Sbalit

a500 (4) a1200 (5) aga (2) akce (5) amiga (14) artway (3) bytefest (3) dizzy (9) furia (5) game (4) hardware (5) hra (4) informace o provozu (3) internet (4) joystick (4) kickstarty (3) morphos (4) outro (3) pán vlků (2) scandoubler (3) srazy (3) terrible fire (3) usb (3) winuae (6) zahraniční akce (2)
Zpracovávám...
X