Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Shadows of Sergoth

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Shadows of Sergoth

    Po dlouhých průtazích a odkladech letos vyšel dungeon Shadows of Sergoth. Původní hra z Amstradu, která na něm vyšla v roce 2018, byla pro Amigu portována skupinou Raster Wizards (Barbarian+, Black Dawn Rebirth) a stejně jako jejich předchozí hry, i tato je vytvořena kompletně v AMOSu. Přichází k nám na třech disketách a před rokem jsme si mohli zahrát demo prvního levelu, které mnohé napovědělo. Nyní je tu plná verze a pokusím se jí v krátkosti zhodnotit.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_01.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 22,6 KB ID: 153294

    Co je krokovací dungeon (v angličtině dungeon crawler) nemusím asi nikomu vysvětlovat. V této hře hrajeme za jednoho hrdinu (čili není to obvyklá parta), kterého si na začátku musíme vybrat. Není možné měnit žádné parametry, dokonce si postavu nemůžeme ani pojmenovat, všechno je předdefinované. Mně osobně to nevadí, někteří ostřílení dobrodruzi tím možná budou zklamáni.

    Ke hře je vševysvětlující manuál, který obsahuje popis ovládání, kouzel a všeho dalšího. Takže se pustíme rovnou do hraní.
    Ocitáme se v klasickém bludišti, složeném ze zdí, chodeb a dveří. Obrazovka je rozdělená na velké okno aktuálního výhledu, schéma postavy a toho, co má zrovna na sobě, ovládací panel pohybu včetně mapy a inventář. Chodit se dá buď klikáním na šipky, nebo klávesami. Hra nám dává na výběr dvoje rozložení kláves.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_17.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 16,7 KB ID: 153295

    První dvě věci, kterých si člověk všimne, je animované otáčení prostředí, které AMOS nestíhá, a textová konzole, která na hráče chrlí záplavu informací. Otáčení jsem zkoušel na různých konfiguracích, včetně TF1260 a rychlost turbíny má zanedbatelný vliv. Animace prostředí prostě hru zpomaluje, jde ovšem vypnout a to také doporučuji. Co se týká textových hlášek… už v demoverzi jimi hra byla absolutně přehlcená a informovala hráče prostě o všem. O každém kroku (doslova), každém otočení postavy, otevření dveří, prostě úplně všechno komentovala ve spodním stavovém řádku. Plná verze není o mnoho skoupější, takže jen každé přejetí myší přes inventář vyvolá záplavu textu, který popisuje všechno, přes co myš přejela. Během soubojů se pak snaží informovat o průběhu boje, ale ani tady to engine nestíhá. Takže v praxi uklikáme potvoru a pak nám stavovým řádkem proběhne stránka otravného a v tu chíli už i zbytečného scrollujícího textu, popisujícího proběhlý souboj. To bohužel vypnout, nebo aspoň omezit, nejde.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_24.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,7 KB ID: 153296

    Dungeon je pořád stejný, grafika bludišť se téměř nemění. Stále ty samé zdi, podlahy, dveře a propadla. Přicházejí samozřejmě nové potvory, s tím jak se noříme do hloubky. Na jedno patro jich může být několik různých druhů, což je fajn. Během procházení hrou narážíme na nové zbraně a předměty osobní výbavy (oblečení, zbroj), různá kouzla, lektvary a další obvyklý bordel. Jednotlivými patry se dá procházet tam a zpátky, přičemž potvory nerespawnují. Takže jednou vykydlené patro zůstané prázdné, nicméně předměty, které jsme tam nechali, tam také najdeme. S tím souvisí jedna nepříjemná vlastnost: uložené pozice bobtnají a ke konci hry se nevejdou na ukládací disketu. Důrazně tedy doporučuji hrát z harddisku.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_26.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 12,3 KB ID: 153297

    Chvályhodný je automapping, funkce bez které bychom se dneska sice asi obešli, ale necítili bychom se pohodlně. Technická stránka hry – grafika a zvuk – je na špičkové úrovni. Engine je daný programovacím jazykem, má své limity, ale asi proto se Raster Wizards pouštějí pouze do her, které jsou ze své podstaty málo akční. Hra má hodně omezený inventář, pouze na 10 předmětů a to je opravu málo. Musí se do toho vejít lektvary, zbraně ale třeba i klíče. Na druhou stranu, vychází z pravidel AD&D, očesaných až úplně na dřeň, takže se nemusíme zabývat nějakým sestavováním kouzel, starat se o jídlo a pití, nebo kombinováním předmětů. Puzzly jsou jednoduché, spočívají většinou ve správné kombinaci pák apod., je to spíš takový akční dungeon. Prostě jít a kydlit. Level design se mi také moc nelíbí, mapy obsahují spoustu zbytečných prázdných místností a potvory také nejsou zrovna chytré. V půlce už jsem se trochu nudil.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: shadows_of_sergoth_27.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 17,1 KB ID: 153298

    Hra určitě nepatří ke špičce ve svém žánru, s Dungeon Masterem, Beholdery, Black Crypt nebo Ishary se rovnat nemůže. Dokonce si myslím, že kdyby vyšla v 90. Letech, pěkně by to od recenzentů v časopisech schytala. Ale takové ambice ani nemá. V současné Amiga produkci však výrazně vyčnívá. Je perfektně hratelná a profesionálně udělaná. Já osobně z ní mám radost.

    Ještě link na záznam na Lemonu: Shadows of Sergoth, The - Amiga Game - Lemon Amiga
    Naposledy upravil Predseda; 28.11.2021, 14:24:48.

    • Predseda
      #5
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Jsem ve 14. levelu a začíná mě docela štvát AI nepřátel. Jsou doslova tupí. Žádná taktika se na ně nemusí používat, žádný manévrový boj, lákání do pastí, nic. Většinou prostě člověk přijde ke dveřím, otevře je, postaví se proti potvoře, která je za nimi a kliká dokud potvora nepadne. Nehrozí přitom, že by mezitím třeba přišla druhá zezadu. Doteď se mi ani nestalo, že bych vůbec potkal dvě potvory najednou.

    • Predseda
      #6
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Tak jsem to dohrál. Od nějakého 17. levelu se potvory konečně začaly objevovat alespoň ve skupinkách. Co však je naprostá ostuda - závěrečný boss. Souboj probíhal tak, že já jsem stál na místě a střílel na něj přes díru, kterou nebyl schopný obejít. Neubral mi ani čárku.

    • DaMi
      #7
      DaMi komentoval
      Editace komentáře
      Tak jsem to taky dorazil. Je to trochu nuda, nemohl jsem to hrát dlouho, pak ta nuda narůstala, dal jsem ale jednou za den-dva level na rozptýlení a pak mě to bavilo.

      Hrál jsem za Jun ‘Hee (Lizardman Female), posiloval jsem primárně sílu (takže jsem z ní nakonec vyšlechtil bojovnici). Dosáhl jsem levelu 23 a mé finální statistiky jsou:
      ATK: 34, DEF: 25, STR: 29, DEX: 14, MND: 10, LVL: 23
      -------------------------------------------------------------------------
      HP: 119, MP: 112, XP: 52110

      Co se mi na hře líbilo:
      - hádanky (není jich moc, ale bavily)
      - grafika a animace nepřátel (roztomilí tygříci (The Hell Cat) v závěrečné části hry, modrý duch měnící se při útoku na útočící lebku (The Will of the Wisp), ohnivá lebka (The Lost Soul)
      - někteří nepřátelé provádí kromě běžných útoků speciální útoky, třeba uštknutí, prokletí, zmrazení, snížení síly. Pokud je jejich útok úspěšný, moje postava je omezena do své smrti, do vypití speciálního lektvaru nebo vyléčení kouzlem.
      - někteří nepřátelé jsou imunní vůči sečným zbraním, jiní jsou zase imunní vůči kouzlům.
      - v téměř celé hře je boj většinou jeden na jednoho, v závěru hry jsem asi 3× někam propadl, kde mě napadlo jednou i 20 nepřátel. V této fázi hry jsem už naštěstí měl postavu na vysokém levelu, takže i tyto souboje byly relativně snadné.
      - některá místa nebo dveře se dají otevřít až po získání věci z následujícího levelu. To mi trochu zatopilo, protože jsem si myslel, že jsem něco přehlédl a prošel stávající level křížem krážem, a ono nic.

      Co se mi nelíbilo:
      - nepřátelé jsou naprosto tupí. Když je možnost, dají se nalákat před propadlo nebo teleport, pak nemůžou dál a dají se snadno zabít. Takovým míst ve hře ale moc není. Když byla příležitost, bavilo mě je na takové místo vylákat. Bohužel stejně lze sejmout i závěrečného bosse (The Lich), který je v útoku velmi silný, ale při vylákání před propadlo zcela bezbranný.
      - nepřátelé nemají/neumí útok na dálku. Pokud jej vidím v dálce, mám možnost 2-3 kola útočit na dálku, než ke mně zloduch dobelhá. V poslední čtvrtině hry jsem byl schopen většinu sejmout kuší (zombie, the undead knight, skeleton warrior a někdy i nekromancera), meč (obouruční) jsem používal jen na golemy a kyklopy.
      - další prudou byly časté výměny meče za kuš nebo kouzelnickou knihu, ale co už, když se hraje s jednou postavou.
      - malý inventář, pouze 10 pozic. Dopadlo to tak, že důležité věci jsem měnil na místě (např. brnění - staré nechal na místě nového) a ty, které by se mi později mohly hodit, jsem transportoval k výchozímu teleportu.
      - jde vidět, že grafika byla vytvořena na pc a byla transponována na amigu.
      - jen cvičně jsem rozehrál první level EOB a zíral jsem, jak je EOB oproti Sergothu rychlý. Rychlé pobíhání v patře dungeonu v Sergothu nehrozí.

      Obtížnost
      - hra je relativně lehká, po získání plášťů Cloak of Life, Cloak of Magic, resp. Cloak of Regeneration zcela lehká. Pokud si ji budete chtít užít na vyšší obtížnost, plášťům se vyvarujte a stejně tak nepoužívejte teleportaci. Nejrůznějších regeneračních lahviček je všude spousta.

      Hrál jsem na A1200 jenom s fastkou a hýbalo se to slušně. Animace spojené s krokováním jsem vypnul. Hru doporučuju pravidelně ukládat, během hraní mi to jednou spadlo do WB s hláškou Illegal function call.
      Hurá, hurá, zdá se, že je na čase pustit se do Black Down Rebirth.

      Otázky:
      K čemu je Cloak of Elements?
      Použili jste na něco kouzla Silence a Dispel Silence?

      Bestiář:
      The Bat, The Royal Bat, The Hell Cat, The Lost Soul, The Eye, The Ice Golem, The Will of the Wisp, The Zombie, The Undead Knight, The Skeleton Warrior, The Cyclops, The Ghost, The Necromancer, The Blob, The Putrid Blob, The Cobra, The Royal Cobra, The Lich
    Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

Nejnovější články

Sbalit

  • Programování EPROM na PC podruhé
    vytvořil DaMi
    Součástí update AmigaOS 3.2.1 je i nová verze romek (47.102). Protože mám víc amig a nechci neustále někoho uhánět s přeprogramováváním, pořídil jsem vhodné vybavení a pustil se do programování EPROMek sám. Je to vlastně velmi jednoduché, zde jsou mé postřehy, které si můžete případně porovnat s Freddyho postupem.

    ...
    30.05.2022, 08:31:20
  • Mac Mini G4 a co ním dělat když už ho máte
    vytvořil sailor
    Mé články většinou začínají tak, že jsem si něco pořídila. Je tomu tak i tohoto článku a tentokrát to byl Mac Mini G4. Pravda o něco dříve jsem získala od kolegy z Ameriky i AmigaOne XE. Jenže ta je zatím na testbedu a ještě dlouho bude. U ní to bude na delší lokte, hlavně se musím odhodlat jestli budu vracet zpět DMA-fix (vysvětlím až v článku o AmigaOne ). A bude s ní spousta práce a teď je navíc jaro a zahrádka nepočká. Přítelkyně ano, jsme zvyklé.

    1. Co bylo v balíčku
    Od kolegy...
    25.05.2022, 08:39:25
  • Vývoj PowerPC Architektury a Power ISA v Amigách a AmigaNG
    vytvořil sailor
    Kdysi dávno jsem dělala porovnání rychlostí AmigaOS i MorphOS počítačů a pro mnoho lidí bylo zajímavé, že staré Powermacy z roku 2005 jsou rychlejší než některé NG Amigy třeba i o deset let novější. Občas se toto téma zmiňuje pořád dokola na všech amigafórech. I mě zajímalo proč tomu tak je, tak jsem se trochu podívala na to, jak jednotlivá CPU v AmigaNG vypadají a proč se výkonově tak liší. No a když už jsem zjistila jak vypadá taková exotika jako je...
    25.03.2022, 11:12:18
  • Dlouhé povídání o Pegasu prvním
    vytvořil sailor
    Dlouhé povídání o Pegasu prvním

    1. Výstraha
    Povídání bude podle skutečnosti, tedy dlouhé a trnité, s častými zastávkami, odbočkami i návraty. Kdo rád zkracuje může skočit rovnou na závěr.

    2. Malé okénko do historie AmigaNG a AmigaOS NG
    Na začátku dvacátéhoprvního století byly klasické Amigy s AmigaOS 3.x sice stále krásné a milované, ale už hodně zastaralé. Nebyly schopné plně využít nových možností hardwaru jako byly rychlé CPU, rychlé...
    17.02.2022, 10:33:03
  • Nuclear War
    vytvořil Predseda
    Napsal Predseda 19. ledna 2008.

    Dneska se podíváme na jednu strategickou hru, nebo teda spíš hříčku. Nebo teda strategickou... ono je to takové neurčité, jestli je to strategie. Hraje se to na kola a staráte se o svůj kontinent, tak to asi strategie bude, ale taková prazvláštní. Bavíme se o Nuclear War.


    Spousta z vás tuhle hru zná, ale možná jsou i takoví, kteří o ní nikdy neslyšeli. Nebyla určitě v hlavním proudu a navíc je pěkně stará. Vznikla...
    03.12.2021, 11:16:34
  • Enemy: Tempest of violence
    vytvořil Predseda
    Je nefér. Je nekompromisní. Je těžká jako prase. Má vysoký nasírací faktor. Ale je taky úžasně vypíglovaná, malý technický zázrak. Její obrovskou smůlou bylo, že přišla pozdě.


    V roce 1997 se objevila Enemy: Tempest of violence od firmy Anachronia v distribuci. Krásná veliká krabice, od švýcarských autorů. V němčině a angličtině. A – v podstatě propadák. Byly tři roky po krachu firmy Commodore a Amiga přestala táhnout. Lidi hru nekupovali. Jakým nákladem...
    01.12.2021, 15:42:29

Populární tagy v článcích

Sbalit

a500 (4) a1200 (5) akce (7) amiga (16) artway (4) bytefest (3) cybergraphx (5) dizzy (9) fastata (9) furia (5) game (4) hardware (8) hra (4) internet (5) iomega (6) joystick (4) kickstarty (3) midi (8) morphos (14) p96 (3) party (3) srazy (6) usb (3) winuae (6) zip (6)
Zpracovávám...
X