Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

PiStorm pro A1200

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Minimalne to niekam "pripnut". O mesiac to uz nenajdem 🙂
    ???

    Komentovat


      Můžete si to dát do Sledovaných témat
      Amiga OCS, ECS, AGA, CGX, PPC
      -----------------------------------------------
      Líbí se mi Retropolis

      Komentovat


        Autorem citovaného textu je DaMi Přejít na původní příspěvek
        Můžete si to dát do Sledovaných témat
        a v těch návodech to nemuže být?
        pařba a flink chtěj celýho člověka...

        Komentovat


          To by se muselo autorovi chtít znova přepsat do formy článku. Tak ho popíchněte.
          Amiga 1200, PiStorm32 Lite, PBook 1.67GHz, MOS 3.18, ,Asus UX433FA, MX-23.4 Libretto

          Komentovat


            To je ta zpráva na kterou čekáme všíchni s Pistormem. Nějak jsem to přehlédl, a to jsem na discordu denně. Paráda.

            Tohe je reakce na příspěvek z řed téměř 2 roky, jen jsem proccházel vlákno oPistormu a nevšiml si data, tak tento klidně smažte.
            Naposledy upravil Dedy; 11.05.2025, 13:17:14.
            Amiga 1200, PiStorm32 Lite, PBook 1.67GHz, MOS 3.18, ,Asus UX433FA, MX-23.4 Libretto

            Komentovat


              Autorem citovaného textu je coachman Přejít na původní příspěvek

              Tak jsem to konečně vyřešil. Pokud chcete mít pixel-perfect zobrazení režimů 320x256, 640x512 a 1280x1024 z Emu68 na PiStormu, je třeba podniknout následující kroky:

              1. Připojit video výstup z Pi na monitor s fyzickým rozlišením 1280x1024 (klasické 17" a 19" monitory 3:4 až 4:5 včetně BenQ). Lze použít převodník signálu HDMI->VGA.

              ​2. Aktualizovat Emu68 na bootovacím disku Pi (ne amigácký oddíl), archiv ke stažení zde:
              M68K emulation for AArch64/AArch32. Contribute to michalsc/Emu68 development by creating an account on GitHub.


              3. V konfiguraci Emu68 (bootovací disk Pi, ne amigácký oddíl) v souboru config.txt nastavit:
              hdmi_group=2
              hdmi_mode=35
              (rozlišení VGA 1280x1024 60 Hz)

              4. Stáhnout si aktuální verzi Emu68-tools zde:
              Contribute to michalsc/Emu68-tools development by creating an account on GitHub.


              5. Nakopírovat/aktualizovat na amigácký systémový oddíl následující soubory obsažené v archivu Emu68-tools:
              LIBS:Picasso96/Emu68-VC4.card
              C:EmuControl
              C:VC4Tweak

              6. Editovat/přidat tooltypes v ikoně ovladače monitoru pro Pistorm - typicky DEVS:Monitors/Emu68-VC4, ale může se jmenovat i jinak - podle toho, jak to máte nastavené přes konfiguraci Picasso96. Klíčové jsou následujíci tři tooltypes v ikoně:
              VC4_KERNEL=0
              VC4_KERNEL_B=0
              VC4_KERNEL_C=0

              7. Restartovat Amigu.

              S tímto nastavením probíhá jakékoli škálování rozlišení po celých pixelech bez dodatečných filtrů či interpolace. Obraz pro rozlišení 320x256, 640x512 a 1280x1024 je dokonale ostrý. Pokud potřebujete nastavit rozlšení, které není násobkem 320x256 - například 800x600 nebo 1024x768 - pak je naopak vhodné interpolaci zapnout. Základní minimalistická interpolace se zapne pomocí:
              VC4_KERNEL=1
              Pokud chcete obraz filtrovat ještě více, pak se dají zvyšovat hodnoty VC4_KERNEL_B (rozostřuje, interpolace z více pixelů) a VC4_KERNEL_C (zaostřuje, něco jako unsharp mask). Výsledkem je většinou horší obraz, než kdybyste tam nechali nulové hodnoty, ale někdo pro to třeba může najít nějaké využití. Změny nastavení v tooltypes ikony ovladače monitoru se projeví vždy až po restartu.

              Alternativně lze měnit parametry filtrování obrazu v reálném čase pomocí programu VC4Tweak. Aktuální hodnoty se ovšem nedají nijak uložit a po restartu dojde k načtení výchozích hodnot z tooltypes ovladače monitoru. Pokud při změnách nastavení ve programu VC4Tweak nevidíte žádné změny obrazu, pak máte nejspíše starou verzi Emu68 nebo Emu68-tools a je třeba důsledně provést kroky 2-5.

              Osobně nejsem příznivcem rozmazaných interpolovaných zobrazení, takže jsem rád, že se mi konečně podařilo dosáhnout perfektní ostrý obraz při 320x256, 640x512 i 1280x1024. Ve Workbenchi a některých aplikacích používám 1280x1024, v jiných aplikacích a hrách 640x512 a pro RTG hry vyžadující nízké rozlišení používám 320x256. Vše perfektně ostré.

              Snad tyhle postřehy budou někomu užitečné.
              Jak by se to lišilo v nastavení pro rozlišení 16:9?
              Amiga 1200, PiStorm32 Lite, PBook 1.67GHz, MOS 3.18, ,Asus UX433FA, MX-23.4 Libretto

              Komentovat


                Autorem citovaného textu je Dedy Přejít na původní příspěvek

                Jak by se to lišilo v nastavení pro rozlišení 16:9?
                Pro 16:9 úplné vypínání interpolace nemá smysl, protože 1920x1080 (nebo 1280x720 ani žádné jiné používané) není násobkem standardních rozlišení Amigy (320x256, 640x512, 1280x1024). V tomto případě je tedy jasná volba nechat zapnutou základní interpolaci VC4_KERNEL=1 a pro omezení rozmazání pouze stáhnout na nulu VC4_KERNEL_B=0 a VC4_KERNEL_C=0.

                Co se týče rozlišení, které posílá PiStorm na HDMI port, tak to je třeba nastavit v config.txt na bootovacím oddílu Pi tak, aby HDMI výstup přesně odpovídal fyzickému rozlišení použitého monitoru a nedocházelo k dodatečnému (druhému) převzorkování a interpolaci ještě v monitoru. Výchozí konfigurace config.txt bývá nastavena na Full HD 1920x1080:
                hdmi_group=2
                hdmi_mode=82
                Pokud to vyhovuje a monitor má opravdu 1920x1080, tak není třeba měnit. Pokud má monitor jiné fyzické rozlišení, lze nastavit odpovídající hodnoty hdmi_group a hdmi_mode například podle tabulek uvedených v dokumentaci:


                Úplně ostrých pixelů lze v tomto případě dosáhnout pouze pro případ, kdy Amiga zobrazuje přes RTG obrazovku nastavenou ve Workbenchi na stejné rozlišení, jako má monitor. To je dosažitelné v systémových aplikacích, u her většinou ne.

                Teoreticky je ještě možnost, že i nějaký širokoúhlý monitor s Full HD (1920x1080) umí zobrazit signál 1280x1024 bez dalšího převzorkování. To znamená nejen široké černé pruhy po stranách (jiný poměr stran), ale i tenčí černé proužky nahoře a dole (svislý rozměr 1024 vs. 1080). Pokud takový monitor máte, pak lze použít beze změny můj původní návod. Získáte tím dokonale ostré pixely pro RTG 320x256, 640x512 a 1280x1024 odpovídající původním amigáckým rozlišením, ale na druhou stranu přijdete o možnost používat zobrazovací módy 16:9 (protože Pi bude vždy posílat na HDMI port 1280x1024).

                Každopádně doporučuji vyzkoušet různé možnosti a dělat si zálohy fungujících konfiguračních souborů

                Komentovat


                  Díky, budu se pokoušet abych to nezvrtal.
                  Amiga 1200, PiStorm32 Lite, PBook 1.67GHz, MOS 3.18, ,Asus UX433FA, MX-23.4 Libretto

                  Komentovat

                  Zpracovávám...
                  X