Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Vývojové prostředí - Assembler 68k

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

  • Lisiak
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Asi to bude k ničomu, ale v prílohe je zdroják. Dal som súboru príponu TXT, aby som ju sem mohol vložiť, ale AsmPro zobral súbor aj s tou príponou.
    Přiložené soubory

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Keď si prejdem tento program z Amiga Review č.6 v debugeru v ASM-Pro 1.18, tak mi to skončí na inštrukcii jsr _LVOWrite(a6). Nemožem sa vrátiť nazpat do editácie programu. V lište z výberu vyberať možem, ale to je tak všetko. Keď dám vybrať editor, nič sa nestane. To je normálny stav? Je to program na vypísanie textu "Nazdar mamlasos!" pomocou systému. Program je tu vypísaný bez správneho odriadkovania. Program ako EXE funguje.

    Code:
    ;exec.library:
    _LVOOpenLibrary = -552
    _LVOCloseLibrary = -414
    ;dos.library:
    _LVOOutput = -60
    _LVOWrite = -48
    
    section prg,code
    START move.l 4.w,a6 ; báze exec do a6
    lea dosname(pc),a1 ; jméno dos.library
    moveq #0,d0 ; jakákoli verze
    jsr _LVOOpenLibrary(a6) ; otevřít
    tst.l d0 ; mám dos.library?
    beq .fuj1 ; ne->padám
    move.l d0,a6 ; jo->do a6 s ní
    jsr LVOOutput(a6) ; zjistit výstup
    move.l d0,d1 ; mám ho v D1?
    beq .fuj2 ; ne->padám
    move.l #text,d2 ; adresu textu do d2
    move.l #textlen,d3 ; délku textu do d3
    jsr _LVOWrite(a6) ; Vypsat
    .fuj2 move.l a6,a1 ; dosbase do a1
    move.l 4.w,a6 ; execbase do a6
    jsr LVOCloseLibrary(a6) ; zavřít dos
    .fuj1 moveq #0,d0 ; normální kód
    rts ; skončit
    
    dosname dc.b "dos.library",0 ; jméno dosu
    text dc.b "Nazdar mamlasos!",10 ; text,<LF>
    textlen equ *-text ; výpočet délky textu
    Naposledy upravil Lisiak; 04.01.2016, 20:24:20.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvek
    2. Skompilujes, v prikazovom riadku zadas A (assemble).

    Zrejme si len nespustil kompilaciu, a jednoducho ked si zadal WO tak nemal co ulozit. Ziaden program v pamati.
    správne, díky!

    Vložit komentář:


  • ObiWanKen
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Takto,
    1. Napises program v Editore.
    2. Skompilujes, v prikazovom riadku zadas A (assemble).
    3. Ak prebehla kompilacia bez problemov tak v príkazovom riadku zadas WO (write object).
    A otvori sa ti ponuka kde ulozit "EXE" program.

    Zrejme si len nespustil kompilaciu, a jednoducho ked si zadal WO tak nemal co ulozit. Ziaden program v pamati.
    Naposledy upravil ObiWanKen; 04.01.2016, 12:41:33.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvek
    V prikazovom riadku napis WO (write object) a mas EXE.
    Píše mi to "** No Object"

    Asi moj štandardný problém s cestami, ale našiel som len Preferences/enviroment a tam Default Dir, tak som zadal cestu k súboru, ktorý som uložil ako text (WN), ale nepomohlo.

    Vložit komentář:


  • ObiWanKen
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    V prikazovom riadku napis WO (write object) a mas EXE.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    )

    Ty vole, dnes při spuštění tam možnost uložit program byla, akorát, že jsem ji před tím hledal až když jsem byl v editaci a to tam ta možnost není, se musí klávesou ESC přejít do nějaké příkazové řádky a pak se již ukládat "program" může. To jsou ale kombinace

    Asi to je jedno, ale zatím používám možnost write text/read text. Zkusil jsem jako první a funguje, dál neřeším.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Ehm, taký malý detail, ako sa v ASM-Pro 1.18 ukladá program? To že sa má zadať štartovacia a konečná adresa som pochopil, a ďalej?
    A pre istotu, ako sa program načíta?

    Vložit komentář:


  • ObiWanKen
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Prerobit systemovu vec na nesystemovu je fuska. Ak ti mozem poradit tak chod nesystemovym smerom, je to lahsie/jednoduchesie.
    Ale musis si vsetko spravit sam, od citania klaves,joystick,mys a tiez vystup na obrazovku. Ale zase mas lepsi pocit ked to vsetko funguje. Na druhu stranu musim povedat ze neviem o systemovom programovani nic. pouzivam len pre mna nevyhnutne veci.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    OK .

    Ale aj tak je podľa mňa doležitejšie najskor zvládnut programovať systémovo a ja zatiaľ pojdem touto cestou. Keď sme to už načali, je pakáreň prerobiť systémovu vec na nesystémovú, alebo to je pohoda?

    Vložit komentář:


  • DJM
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Aj na plynulu hru je lepsie NOSYSTEM !

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Áno tak som to myslel. Jednoducho sa nedoporučuje nesystémové programovanie. Okrem napríklad nejakého dema, kde potrebuješ z HW vytiahnuť max.

    Vložit komentář:


  • DJM
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Ziadne facky nebudu.

    V podstate si to napisal spravne. Ked chces byt "systemovy" pouzijes systemove funkcie, inac odstavis system a ides "tvrdo" na hardware....

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Jsem začátečník, snad to napíšu správně. V asm u Amigy kvůli multitaskingu nepristupuješ na HW registre, ale z adresy execu si otevíráš různé knižnice a adresy těchhle funkcí u daných knižníc potřebuješ znát. A teď mi D dá nejdříve 1 facku zleva a pak 2. facku zprava .

    Vložit komentář:


  • DJM
    odpověděl
    O: Vývojové prostředí - Assembler 68k

    Napriklad toto mi "vyhodilo" ked som dal do googla AMIGA HARDWARE REFERENCE MANUAL:

    http://amigadev.elowar.com/read/ADCD_2.1/Hardware_Manual_guide/node0000.html

    alebo

    http://ada.evergreen.edu/~tc_nik/files/AmigaHardRefManual.pdf

    alebo

    Naposledy upravil DJM; 27.12.2015, 22:40:14.

    Vložit komentář:

Zpracovávám...
X