Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

"Lost Forest", aneb hra kterou chystám

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

  • Cyberian
    odpověděl
    Zkoušel jsem dneska pátrat zda není něco v OS nastaveného a nic jsem nanašel. Po porovnání sampleru od Romistore a SW konverze jsem nakonec usoudil že je kvalitativně lepší konverze přes:
    Voxengo r8brain 22050 Hz a unsigned 8 bit wave -> odšumění na https://audiodenoise.com/ -> výstup je však 32 bit a tak je potřeba ho přes audacity převést na 8-bit a tenhle .wav soubor si pak načíst v Octamedu a uložit ho do IFF.

    Zkoušel jsem i přímé uložení v audacity do "jiného formátu" a tam "jiné nekomprimované soubory" a IFF i AIFF variantu, ale výsledek více šuměl =)

    Závěr: Takže na Open Sampler na delší dobu kašlu a budu to dělat SW konverzí

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Ahoj
    strávil jsem nad tím víkend, když byl čas a zjistil jsem pár zajímavých věcí:
    - první je ta že, použití kablíků, které drží za piny paralelního portu jen asi 1-2 mm není dobré, při jakékoliv vibraci se občas stane, že to nevede
    - jakékoliv volné piny chytají mírné ruchy. Je to natolik háklivé, že když se odpojí u AD převodníku audio vstup a přibližujete se s kabelem tak už těch 5 mm vzduchové mezery a 22kHz stačí na to, abych ten zvuk slyšel jemně z povzdálí aniž bych se kabelem dotknul pinu
    - další věch je že obdélníky se teď chovají po použití externího zdroje 5V sice velmi hranatě, ale nedotáhnou se až na dno, jak kdyby v opačném směru něco posílalo data proti mým datům

    Začínám spekulovat zda v OS není někde nastaveno že ten port má vysílat na místo přijímání, protože datové piny umí být obousměrné
    První obrázek jsou LSB bity a druhý MSB, ze kterých zbili jen přestřelené špičky. Je to silně podezřelé Takže budu pátrat v nastavení PAR: v OS

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: IMG_20220626_000139075_HDR.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 158,5 KB ID: 156804Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: IMG_20220626_000526219_HDR.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 173,4 KB ID: 156805
    Naposledy upravil Cyberian; 27.06.2022, 08:31:19.

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Divné je, že VCC napětí na paralelním portu je jen 4,6V a to i bez zátěže. Má být údajně 5V. Podle všeho obvod mají dobře. První sada 8 bitů co se dostane sama na port amigy a pak už amiga sama posílá pravidělně strobe signál při každém přečtění dalších 8 bitů. Takže jediná záludnost musí být jedině v tom strobe a tam nevím jak má správně vypadat strobe signál. Teoreticky obdélníky, že? Jenože je tam trochu divočina. Pošlu pak obrázek
    Pak ještě by mohl být problém ve tvaru obdélníků co se posílají vždy sady těch 8 bitů do Amigy. Pokud budou na začátku obdélníky moc kulaté, tak by to mohlo dělat neplechu.

    Edit: Zkusím rozebrat ten sampler od romistore a změřit tam strobe a další věci a pak to porovnat
    Naposledy upravil Cyberian; 25.06.2022, 09:28:00.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    Zkus pak později jestli šlape i původní sampler co si nedělal. Pak zkus opět to tvé zapojení. Někdy Amize pomůže ji mít vypnutou i déle a ani minuta mi nepomohla aby se probrala z nějakého chybového stavu když jsem ji s programováním zblbnul. Pak jsem se vždy jen na další den divil. Asi na netu nenajdeš nějaké video z oživování toho zapojení?
    Naposledy upravil Lisiak; 25.06.2022, 00:11:10.

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Tak zatím to nefunguje. Hudba je slyšet vzdáleně na pozadí a je slyšet neustále klepání a vysoký zvuk a to i bez audio signálu. Operační zesilovač pracuje v pořádku, ale proč jsou chyby na datech do paralelního portu netuším.

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Hmm, Amiga Open Sampler zdrátován ​ Teď už jen neodpálit CIA čip =)
    Edit: Aha, tak ještě mi schází přípojit napájení a zem pro paralelní port. To je ta pětice kabelů nejblíže k obrazovce a neobsazený zelený kablík na čísle 14
    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: AmigaOpenSampler.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 209,9 KB ID: 156791
    Naposledy upravil Cyberian; 24.06.2022, 21:28:15.

    Vložit komentář:


  • Dedy
    odpověděl
    A nepůjčí a nepůjčí, ...

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    Já mám taky jeden netestovaný, ale já kým se dostanu něco poslat, to je šílená doba. Myslím, že u Cyberiana by kvalita samplů i tak neměla být prioritou v rámci hry. Vyměnit sample za kvalitnější lze celkem snadno.

    Vložit komentář:


  • Wolfus
    odpověděl
    Jeden 16bitovy mam doma. Bohuzial s mizivou SW podporou.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    OpenMPT neřeší kvalitu samplů, jen komfort editace?

    Já jsem se po tom nepídil, ale pár krát jsem psal, že v minulosti byli i 16 bitové samplere pro Amigu. Tak se mi nezdá, že by v dnešní době byli k dispozici vůči 16 bit samplerům pouze tyhle low-end 8 bit samplere.

    Vložit komentář:


  • Wolfus
    odpověděl
    Asi je to kacirska myslienka, ale nedali by sa tie mody kompletne vyrobit na PC? Napriklad v OpenMPT? Pri nastaveni spravnuch kmitoctov by to fungovat mohlo, nie? Celkom zaujimave riesenie ukazovala v jednom videu Ms. Mad Lemon - cez SID Box. Akurat netusim, ci sa jehi vyroba za tymto ucelom vyplati.

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Zkoušel jsem včera v noci jeden sampler domácí výroby zapůjčený z Romistore. Když jsem to srovnal s kvalitou SW převodu, tak to bylo o kousek horší v šumu. Nižší hlasitost cca o polovinu amplitudy, ale o trošku zřetelnější zvuk.

    Dneska mi přišli z německa 2 AD převodníky s track & hold funkcí ADC0820CCN. Takže zkusím ještě Amiga Open Sampler:
    https://github.com/echolevel/open-amiga-sampler no a pokud ani ten nebude mít lepší kvalitu a nebude existovat (jít sehnat) 8 bit HW stand alone sampler, tak dám za pravdu SW převodu.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    Zaujalo mne to vaše ukládání samplů do 8svx, protože já používám ukládání samplů v Octamedu do RAW. Tak jsem si ověřil co jsem si myslel. Formát 8svx zanechává info o samplech kompletní. Co vím tak informaci, kdy se má sampl cyklovat i v případě, že cyklování samplu není v jeho celém rozsahu. A taky info na které oktávě je sampl nasamplovaný. Tedy pokud jste na nejnižší a tedy i nejvyšší oktávě, neumožní vám to sampl přesamplovat o oktávu mimo tuhle nejnižší/nejvyšší oktávu. To lze obejít když úložíte sampl jako RAW. Pak je v těchhle případech možné sampl přesamplovat o oktávu níže/výše i když jste u samplu na nejnižší/nejvyšší oktávě.

    Pokud je sampl uložený jako RAW, je o něco menší vůči formátu 8svx. Můj sampl byl menší o 68 byte. Pokud u samplu nepoužíváte jeho cyklení v jiném rozsahu, než je jeho celá délka, měl by být postačující i jeho formát RAW. Cyklení samplu v jeho celém rozsahu zabezpečuje samotný HW tím, že se nastavý v registru jeho správná délka.

    Vložit komentář:


  • Nooly
    odpověděl
    Autorem citovaného textu je Cyberian Přejít na původní příspěvek

    Koukal jsem na ten Voxengo r8brain a ten umí jen resample. V čem konvertuješ do 8svx ?
    V Audacity (free).
    Přiložené soubory

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Autorem citovaného textu je Nooly Přejít na původní příspěvek

    V první řadě si připrav sampl ke konverzi. Použij celý dynamický rozsah a nešetři kompresorem/limiterem. Kolikrát jsem měl pocit, že jsem limiter trochu přepálil a pak na Amize to znělo dobře. Pak už stačí jen resample. Já používám Voxengo r8brain, přijde mi, že má dobré výsledky. Snad to pomůže, hodně zdaru ;]
    Koukal jsem na ten Voxengo r8brain a ten umí jen resample. V čem konvertuješ do 8svx ?

    Vložit komentář:

Zpracovávám...
X