Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Enforce

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

  • MarK
    odpověděl
    O: Enforce

    Hmmm, tak to mám nějakou děravou paměť, verzi 02 jsem nějak nezaregistroval

    Vložit komentář:


  • Prober
    odpověděl
    O: Enforce

    Verze s jistou podporou PPC (Warp3D) byla interní a nikdy se nedostala ven ani ve formě alfaverze. Filip měl (má) zdrojáky k enforce ještě nedávno, ale už se nedokázal zorientovat v C na Amize, tak toho nechal. Je však možné, že ve své době někdo mohl získat přístup k té prvotní verzi.

    Vložit komentář:


  • Solaris104
    odpověděl
    O: Enforce

    Když si spustíte Enforce 02 z Aminetu, tak v preferencích Warp3D je. Mimochodem se mi to nepodařilo spustit. Na jaké konfiguraci Enforce 02 funguje?

    Vložit komentář:


  • DJM
    odpověděl
    O: Enforce

    ved W3D podpora je aj v tej verzii, co je v C.A.D.A.

    Vložit komentář:


  • davesade
    odpověděl
    O: Enforce

    Slyšel jsem historku, že údajně se část kódu z Enforce dostala nakonec do hry Shade:Wrath of Angels. Umím si tedy představit, že existovala nějaká fáze mezi oběma hrami, čímž by se vysvětlila ta historka s Warp3D. Sám jsem to ale nikdy neviděl, žiju v tom, že venku jsou jen verze 0.1 a 0.2 na Aminetu.

    Vložit komentář:


  • IDEfix
    odpověděl
    O: Enforce

    Zkus se podívat do ARCD, tam byla FiD0va poslední tvorba tak nějak sesumírovaná a bylo tam i Enforce nebo předělaný první level Quake I...

    Vložit komentář:


  • jack-3d
    odpověděl
    O: Enforce

    Ano, bylo bylo to Warp3D, ale bylo to nestabilní. PPC podporu nedokážu potvrdit. Byly tam známky hraní si s "fyzikou" jako houpající se obješenej paňák, nebo ten čůrající paňák na podstavci. Určitě to byl Enforce, jen nebyl oficiální. Vyzpovídám Jerryho, třeba si to někam odzálohoval. Ale už je to spousta let.

    Vložit komentář:


  • ExiE
    odpověděl
    O: Enforce

    ja uz si to nepamatuju uplne dobre, ale to ze to zkousel Filip "akcelerovat" na sve CV643D vim jiste. Moc to neslo, takze pak sahnul na te vystave po CVPPC a mam dojem ze to ho take zklamalo a pak s tim nejak seknul. Ale urcite nejake interni verze Enforce podporujici 3D hardware existovaly, a pochybuju ze by si psal vlastni drivery, takze nejspis musel pouzivat Warp3D. Co se tyce PPC, to netusim.

    Vložit komentář:


  • jack-3d
    odpověděl
    O: Enforce

    Bylo to Enforce. Možná nebylo na PPC, ale Warp3D to bylo určitě (pač jsem obdivoval hi-res akcelerovanou grafiku). Viděl jsem to jen jednou u Jerryho, tenkrát říkal, že to FiDo ukončí a tohle je to poslední kam došel. Nebylo to hratelné, furt to padalo, ale bylo to hezký a bylo vidět, že od těch předchozích "dem" se to celkem hnulo. Ještě si pamatuju, že to mělo hezké Reaction GUI spouštěcí okýnko, kde si člověk vybral rozlišení a parametry.

    No očividně to nebylo asi ofiko, nevím jak se k tomu dostal Jerry, byl tenkrát furt na IRC a tak to možná dostal na testování, pač byl známý, že má hi-end Amigu, nebo kdo ví. Zeptám se jeho až pojedu domů.

    Vložit komentář:


  • MarK
    odpověděl
    O: Enforce

    No, pokud ano, tak to nebylo Enforce, to uvolnene demo bylo jen pro 040/060.

    Vložit komentář:


  • jack-3d
    odpověděl
    O: Enforce

    Pamatuju se, že ho měl Jerry, bylo to dost zabugované, určitě to jelo pod PPC a Warp3D. Možná si to s něčím pletu, ale co si pamatuju v tom demu, zřejmě neoficiálním, byla ukázka enginu a byly tam takové absurdity jako oběšený panák, nebo čurající panák (žluté partikly jako moč). Viděl jsem to na vlastní oči, ale asi to bylo něco neofiko.

    Vložit komentář:


  • ExiE
    odpověděl
    O: Enforce

    Autorem citovaného textu je MarK Přejít na původní příspěvek
    Tak to jsem si tak na 99% jistý, že neexistovalo. Programoval to FiD0, pokud se nepletu, a ten to optimalizoval na 040/060 cpu, tedy nic výkonějšího. Myslím, že později to ale zaniklo, a už se tomu nikdo nevěnoval...
    Ven se to urcite nedostalo, ale Filip rozhodne vlastnil PPC kartu a jednu dobu si hral i s vyuzitim S3 Virge na CV3D (nejsem si jisty jestli nevyuzival Warp3D, vsadil bych si vsak ze ano). Z vystavy v Koline n/R kde jsme spolu byli si privezl CVision PPC, nicmene kratce potom to zalomil.

    Vložit komentář:


  • MarK
    odpověděl
    O: Enforce

    Tak to jsem si tak na 99% jistý, že neexistovalo. Programoval to FiD0, pokud se nepletu, a ten to optimalizoval na 040/060 cpu, tedy nic výkonějšího. Myslím, že později to ale zaniklo, a už se tomu nikdo nevěnoval...

    Vložit komentář:


  • jack-3d
    odpověděl
    O: Enforce

    Nemáte někdo Enforce demo pod WarpOS a Warp3D? Vím, že existovalo, po spuštění ikonky mělo i takový GUI pro OS3.5 Reaction.

    Vložit komentář:


  • ExSpawn
    odpověděl
    Rozhovor - Insanity - Enforce
    Na jedné zastávce pod Strahovem vystupuji ze staré Karosy. Je nepříjemné počasí, mráz v okna duje, a tak spěchám k oprýskanému činžáku s malou zahrádkou a tisknu tlačítko zvonku...

    Filipe, tebe před rokem pro Excalibur zpovídal JayTee ohledně Testamenta 2.0, takže už tě někteří naši čtenáři znají, ale pro ty, kteří o Insanity nikdy neslyšeli -mohl bys váš spolek představit?
    Insanity vznikla před čtyřmi lety. Dali jsme se dohromady, když jsem pracoval na prvním Testamentu. Tehdy mě kontaktova¬li ze Signumu, že by tu hru rádi vydali a se¬známili mě s grafikem Petrem Kadlečkem a ještě s dalšíma dvěma lidma, ale jejich jmé¬na už si nepamatuju. Hru jsme pojmenova¬li „Testament" a naši skupinu pokřtili „Insa¬nity" vlastně až když hra byla téměř hotová. Po jejím dokončení mezi námi vznikly zá¬sadní rozpory, ostatní členové odešli a zůstal jsem jenom já s Petrem Kadlečkem a spolu děláme až doteď, takže Insanity má jen dva stálé členy. Občas s námi spolupracuje také David Veselý ze skupiny Stone Bridgers. Máme za sebou Testament 1 a 2, pak demo Graveyard, které vyhrálo na Workshopu '96, a teď pracujeme na Enforce.
    Testament vyšel v Cechách i cizině. Ja¬ké byly na hru ohlasy ze zahraničí?
    V Německu byl Testament vydán fir¬mou APC&TCP a podle jejích pramenů to byla nadprůměrně úspěšná hra, v časopisech ji hodnotili kolem 75% a prodávala se do¬cela dobře. V Cechách se Testament I jako takový neprodával, protože se pro něj nena¬šel distributor. No, pak jsem začal pracovat

    na novém enginu, který byl pak použit v Testamentu 2.0, což byl vlastně nový en-gine se starými úrovněmi a jako takové jsme to tu prodávali. To, co teď chystá APCSčTCP, je už kompletní Testament 2 s novými levely, grafikou a některými efek¬ty, jinak je to stále plochý engine.
    Apropó - enginy: co říkáš na engine Genetic Species?
    Mě to připadá jako strašný nesmysl a ztráta času, protože to neumí ani to, co Gloom - je to taky plocha a navíc s pouze pravoúhlými místnostmi. Přijde mi to jako naprosto zbytečná kombinace primitivního enginu a výborných efektů. S čím se vyta¬huje Vulcan, že je to nejvymakanější engine na Amigu, je samozřejmě nesmysl! Jediná výhoda je rychlost, díky tomu si zahrají i majitelé slabších Amig, jinak v tom žádný přínos nevidím...

    To mě těší, že jsme se na tom všichni shodli. Podle mě je dosud nejlepší doo-movkou na Amigu Breathless...
    Ano, Breathless je dva roky starý, a při¬tom je tisíckrát lepší! Po všech stránkách vy¬nikající hra. Skoda, že nevyšla dvojka...
    Třeba se ještě dočkáme. A teď k hlavní¬mu tématu - Enforce. Jak dlouho už pracu¬ješ na tomhle enginu?
    Už asi před rokem a půl, když jsem do¬dělával Testament 2.0, jsem začal bokem pracovat na novém enginu. Strávil jsem strašnou spoustu času studiem - k tomu jsem si sehnal spoustu dokumentace, jiných enginů a tutoriálů, jak texturovat, jak stíno¬vat a podobně. V podstatě jsem půl roku vy¬mýšlel, co všechno bych tam chtěl mít a na jakých principech celý ten engine postavím. Takže naostro jsem s programováním začal před necelým rokem.
    Pro jaký procesor jsi psal Enforce?
    Celé je to optimalizované na CPU 040, ke kterému jsem si od Mo to roly stáhnul spoustu literatury, jak z toho vyždímat co největší výkon. Sehnal jsem si i materiály k 060, takže i na šedesátce to běhá krásně plynule. Testovali jsme to teď na Eastern Party a lidi jen nevěřícně zírali, když Enfor¬ce viděli v pohybu, jiní zase nechápali, jak to může tady v Cechách vůbec někdo udělat.
    Takže na 030 si nezahrajeme?
    Určitě ne, protože v programu jsou pou¬žité triky, které na 030 nejsou možné, a to kombinace instrukcí pro procesor a kopro¬cesor, které se od 040 výš mohou párovat, tj. jsou schopné současného běhu. Možná na 030 s FPU, avšak nikdy jsem to nezkoušel... Ale určitě by to běželo rychleji, než Quake na téže konfiguraci.
    Na kdy předpokládáš dokončení hry?
    Myslím, že to bude tak za rok. Rád bych i dřív, ale nechci nic uspěchat a pak hru po¬topit zbytečnými chybami. Je taky možné, že engine bude hotov za pár měsíců a pak se bu¬de třičtvrtě roku dělat hra samotná - desig¬novat levely, dolaďovat grafika, animace, in¬teligence... bude na tom ještě spousta práce.
    Už si hledáš distributory v cizině?
    Oni si hledají mě! (smích) APC&TCP už se ptali, pak taky Epic... ne Epic Megaga-mes bohužel, ale Epic Marketing, kteří vy¬dávají na Amigu, Verkosoft plus ještě asi dva další. Dokonce nějací Švédové chtějí licen¬covat můj engine, aby na tom postavili vlast¬ní hru, takže zájem je o to ohromný! Na to všechno je ale zatím brzo. Přemýšlet o tom budu, až bude hra těsně před dokončením.


    Jak bude zpracovaná hudba ve hře - bu¬dou to moduly nebo přímo CD tracky? Kdo vlastně pracuje na soundtracku?
    Jednoznačně preferuji CD tracky, a ohledně hudby se mi ozval Ital Ruben Monteiro, který dělal muziku mimo jiné k Shadow of The 3rd Moon. Poslal mi něja¬ké ukázky a docela se mi to moc líbilo, tak¬že pokud se dohodneme, tak hudbu by sklá¬dal on. Co se týče zvuků - ty nejdou dělat na dálku, tak to bych se dohodnul s někým z Cech, možná s Davidem...
    Hra vypadá po grafické stránce nádher¬ně... máš skutečně pořád stejného grafika?
    Ano, Petr Kadleček udělal obrovský po¬krok, ostatně jako já, když si srovnáš enginy Testamenta a Enforce. Za vším je neuvěři¬telné množství hodin učení, zkoumání...
    V jakých rozlišeních Enforce poběží?
    Prakticky ve všech! Engine je po téhle stránce velmi flexibilní, navíc samozřejmě podporuje CyberGraphX, kde si můžeš na¬definovat takřka jakékoliv rozlišení. Pouze menu, animace apod. budou mít své pevné rozlišení. Hra vyžaduje minimálně 256 ba¬rev, ale jak si viděl, běhá krásně i v hi-coloru. S podporou čipu Virge běží Enforce v hi-co¬loru naprosto plynule i s antialiasingem.
    Jakou technikou jsou vytvořeny posta¬vy ve hře?
    Všechny objekty se desig¬nují v Lightwave, kde se vytvo¬ří jejich model. Podle toho se vytvoří textura, která se na model nanese. Na konečné skládání objektů jsem si vytvo¬řil svůj vlastní software.
    Jaký bude příběh Enforce a kdo jej spisuje?
    Vymýšleli jsme to spolu s Petrem, navzájem jsme si se-škrtávali scénáře, co se nám tam líbí a nelíbí, a nakonec jsme zjistili, že všechny hry mají takový ten standardní příběh, kdy svět stojí před to¬tální

    to je prostě neuvěřitelně stupidní a my ve hře nic takového nechtěli. My jsme mysleli daleko originálněji - hlavní hrdina nebude ani zas tak kladný, bude to nájemný žoldák, který za peníze udělá naprosto všechno, a ta hra vlastně bude několik povídek - jeho pří¬běhů. Pokaždé, když hru začneš hrát, tak budeš hrát jiné mise a v jiném pořadí, a po¬každé se to bude vyvíjet trochu jinak. Bude třeba jedna standardní mise pro začátek a jedna konečná, ale to mezi tím se bude do¬cela dost měnit. A cílem hry dokonce nebu¬de ani to projít všechny levely a dostat se až na konec, ale získat nejvyšší ocenění v cechu těch žoldáků. Děj bude nelineární a bude tam docela dost rozsáhlá interakce s prostře¬dím a i s lidmi, protože tam budeš potkávat postavy a s nimi budeš komunikovat. Třeba můžeš zabít člověka, který by ti jinak pro¬zradil nějakou klíčovou informaci, třeba heslo, bez kterého se jinak nedostaneš dál...
    Takže to bude 3D akční adventure?
    Ono to bude mít i prvky RPG, protože
    jak bude stoupat tvoje ohodnocení, tak se
    budou zvyšovat i tvoje schopnosti. Důležitý
    faktor taky bude, že jednotlivé mise se bu-
    dou dělat za dohodnutou cenu, a když ji ne-
    splníš na 100%, dostaneš míň peněz.
    A v některých misích budeš na začátek po-
    třebovat hodně peněz na výzbroj a tak, tak-
    že ji třeba nebudeš moct vzít, když nebudeš
    mít prachy... #

    Jaké jsou plány Insanity do budoucna?
    Až dodělám tenhle engine, tak bude na¬tolik flexibilní, že na něm postavíme spous¬tu našich dalších her na Amigu. Samozřej¬mě engine se bude neustále vylepšovat a já už dneska mám spoustu nápadů, které tam ale nemohu implementovat kvůli rychlosti. Z toho důvodu taky hodlám zakoupit a v našem software plně podporovat Po¬werPC. Určitě vznikne verze enginu i pro PPC s řadou vylepšení, která na 68k nejsou

    Chystáš do budoucna ještě nějaký po¬čin pro českou Amiga-scénu? Nevim, no... není moc času...
    A není scéna.
    To je fakt, když jsem byl teď na Eastern Party, tak mě to docela rozesmutnilo, proto¬že tam nebyl nikdo, kdo by se na dění na scéně aktivně podílel. Kdyby byly ještě něja¬ké demařské soutěže, možná bysme se ne¬chali vyhecovat...
    Já ti, Filipe, moc děkuju za rozhovor a za všechny naše čtenáře přeji hodně pev¬né nervy při tvorbě Enforce, distributory, kteří budou hru umět dobře prodat, a dlouhé soužití s Amigou.

    Dík, ahoj.
    -Joe & FIDO

    ES.: Když jsem se zvedl k odcho¬du, vzpomněl jsem si jesté na jednu véc: „Filipe, jak z toho vlastně típes obrázky?" FIDO se na mé nechápavé podí¬val a pronesl: „ Vždyť je to systé¬mový! Béží to v multitasku, dají se přehazovat obrazovky. To bych si vůbec nedovolil, udélat néco nesystémovýhor
    Insanity je zkrátka česká jednič¬kám

    Vložit komentář:

Zpracovávám...
X