Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Doom 060

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Doom 060

    Přátelé, já teda dooma nikdy nerad na jekékoli platformě, nicméně tohle mě zaujalo z technického hlediska :

    Here is the Doom II gameplay difference playing using AGA and then RTG. AGA FPS jumps much more while the RTG FPS stays 35FPS to 40FPS. You can feel the diff...


    Můžete někdo prosím z vlastní zkušenosti na reálné Amize potvrdit, že Doom fakt takhle lítá (kolem 30fps) na 68060 jen s AGA?? Nejsou tam žádné podrobnosti, který port pro Amigu to je, vím že jich bylo víc, ani nepoznám jestli to jede na plnou velikost okna a kolik má ta Amiga RAM/FastRAM... Díky

    #2
    Pozor, v popisu pisou ze ta Amiga ma turbokartu pretaktovanou na 100MHz, coz udela hodne...
    Podle toho co autor videa rika na zaver, tak se mu nepodarilo rozjet zDoom a podle vystupu ze hry je videt ze hral ADoom.

    Podle nekterych je na AGA rychlejsi DoomAttack.

    Mnozstvi RAM je podle me nepodstatne, tedy ADoom uvadi jako minimum 4 MB, novejsi porty pak 32 MB (ale to je dano i tim, ze tyto porty umoznuji spustit i dalsi hry jako Heretic, Hexen, Strife, ...
    Naposledy upravil ExiE; 12.04.2021, 18:57:28.

    Komentovat


      #3
      Já třeba Dooma považuji hratelného i na 030, sám jsem takhle dojel jedničku. Dokonce jsem před lety k tomu natočil dvě videa



      Amiga 4000T (060, PPC, Mediator) | Amiga 1200T (Apollo 1240) | Amiga 1200T (Apollo 1260, Mediator) | Amiga 1200 (TF1260) a pár dalších A1200 ...

      Komentovat


        #4
        Ano, Doom bezi slusne i na 030 (nejakej novejsi port DoomAttack se spravne nastavenejma bufferama), na 060 ho provozuji takrka v nominalni rychlosti (original Doom je psanej na 35 fps).
        Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

        Komentovat


          #5
          Tady jsem udelal playlist s vice doomovkama na Amize, ruzne verze ruznych her: https://www.youtube.com/watch?v=k3KJ...nel=DavedeSade
          Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

          Komentovat


            #6
            Ja jsem si pred nejakym casem koupil Graffiti, vzdycky jsem to hrozne chtel. Umi 256 barev i na A500 v chunky formatu, takze neni potreba C2P rutina. Jenze jsem to zatim zkusil jen na A1200 a ty C2P rutiny jsou dneska tak vymazlene, ze to na rychlost nemelo vlliv. Chtel jsem si s tim trochu zablbnout, ale on Graffiti nakonec podporuje snad jen jeden z tech Doomu. takze akce na nic. Navic Graffiti ma vestaveny Indivision ECS.

            Komentovat


              #7
              V Doom benchmarku (s demo3) A1200/4000 s AGA dosahuje nad 22 FPS na 68060 50 MHz pod ADoom 1.3. Se 100 MHz 68060 se tedy klidne ke 30 FPS blizit muze.

              Komentovat


                #8
                Na high-voltage.cz je od Sledgeho pekny clanek o tom, jestli muze behat Doom na 486/66MHz na 35FPS. Pro ty co to nechteji cist tak muze, ale musite mit slusnou grafickou kartu do VLB a normalni 486, tedy zadna ISA a Cyrix.

                Komentovat


                  #9
                  ISA je zabijak vykonu ve 3D hrach. Muj 486SX 25 MHz notebook s integrovanou ISA VGA je v Doomu asi tak rychly jako ma A1200 s 68030 50 MHz (neco pod 10 FPS).

                  Komentovat


                    #10
                    Autorem citovaného textu je Doda Přejít na původní příspěvek
                    Ja jsem si pred nejakym casem koupil Graffiti, vzdycky jsem to hrozne chtel. Umi 256 barev i na A500 v chunky formatu, takze neni potreba C2P rutina. Jenze jsem to zatim zkusil jen na A1200 a ty C2P rutiny jsou dneska tak vymazlene, ze to na rychlost nemelo vlliv. Chtel jsem si s tim trochu zablbnout, ale on Graffiti nakonec podporuje snad jen jeden z tech Doomu. takze akce na nic. Navic Graffiti ma vestaveny Indivision ECS.
                    Graffiti byla krásný omyl. Její idea je velmi zajímavá a zcela v intencích "hack the world" mentality. A podobný pokus o dohákování chunky grafiky udělal oficiálně i Commodore čipem (částí čipu) Akiko v CD32 (tam ve formě c2p hw konverze).
                    Ukázalo se, že problém není až tak v neexistenci chunky pixel formátu, jako spíš v tragicky nízké rychlosti přístupu k Chip RAM (koneckonců o tom opakovaně píšou i autoři). Aby Graffiti zobrazovala 320 pixelů na řádku, musel se zapnout hires se 4 bitplány (nebo shires se dvěma), což zpomalilo přístup k Chip RAM stejně jako lores s osmi. Bohužel pixely nebyly lineárně za sebou, ale bajty byly rozhozeny postupně v bitplánech. Odladěné C2P konverze ukázaly, že se zápis do Chip dá proložit s konverzí další várky chunky pixelů uložených ve Fast, a tedy jediná zátěž leží v oné konverzi (transpozici) pixelů. Od 040 výš už je C2P stejně rychlá, jako pouhé kopírovaní do Chip! A protože na složitější 3D hru už stejně potřebujete rychlejší CPU, tak společně s lineárním pixel bufferem to byly důvody, proč Graffiti byla od začátku omyl.
                    Naposledy upravil Defor; 13.04.2021, 14:02:02.

                    Komentovat


                      #11
                      Díky to mi potvrdilo jen to, že Doomovky přes AGA a RTG na 060 nemají rozdíl v FPS.
                      I love Amiga

                      Komentovat


                        #12
                        Grafitti bolo super na emulaciu Maca. Shapeshifter mal pren specialny video driver, ktory to cele znacne urychloval.
                        ???

                        Komentovat


                          #13
                          Graffiti se nejak moc neujala, to je pravda, ale i tak umela 256 barev na ECS, coz ale krome toho Dooma a Shapeshifteru nikde neslo pouzit, nebo nebylo potreba. Kazdopadne me se to libi, mozna trochu proto, ze kdyz jsem si koncem 90-tych let koupil A4000, tak na ni byla originalni napelka Graffiti, ta co je na te karte:

                          http://cd.textfiles.com/amigama/amig...g/graffiti.htm

                          , ale majitel uz ji nemel. Tu nalepku tam mam dodnes. Rikal ze mu to celkem dost zrychlovalo Shapeshifter (na te A4000), ale kdo vi, ja to nevidel. Mel v tom je zakladni A3640 kartu s 68040/25 s tou mizernou ani-ne-moc-fastram na desce a nic dalsiho, uplne hola A4000.

                          Komentovat


                            #14
                            Autorem citovaného textu je Solaris104 Přejít na původní příspěvek
                            Díky to mi potvrdilo jen to, že Doomovky přes AGA a RTG na 060 nemají rozdíl v FPS.
                            S rychlejsi sbernicí a kvalitnejssi GFX kartou tam par FPS navic je:

                            24.3 FPS: Amiga 4000, CyberStorm MK2 68060 50 MHz, 128 MB Fast RAM, CyberVision 64/3D (-directcgx), AmigaOS 3.9 ADoom 1.3
                            22.9 FPS: Amiga 4000, CyberStorm MK2 68060 50 MHz, 128 MB Fast RAM, AGA, AmigaOS 3.9 ADoom 1.3
                            (autorem obou testu vyse neni nikdo jiny nez autor prispevku, na ktery odpovidam )

                            S BVisionem ci PCI kartou by to bylo asi jeste o neco lepsi.

                            Komentovat


                              #15
                              Zkusil jsem to na své A1200, B1260/66MHz, 128MB FAST RAM, AGA, AmigaOS3.5, ADoom 1.4 a vyšlo mi 24FPS. Podle mě by to šlo nějak optimalizovat pro 68060 a nějaká FPS by určitě přibyla. Volba CPU 68040 nebo MMU mi to zpomalí. Pamatuji si, že jsem to v pohodě hrával na A1200 s B1240 ve své době.
                              I love Amiga

                              Komentovat

                              Zpracovávám...
                              X