Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Cyberian

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

  • Lisiak
    odpověděl
    Musel jsme se AI zeptat jestli se padding pouziva jen v HTML nebo i jinde, ale pouziva se i jinde . Pokud se bude jednat o pozadi, asi by melo fungovat udelat tu sirku spise s přesahem aby ta šedá byla mimo zobrazovaci pole Amigy, pak se jen ve vysledku šedá a nejaka mala cast prave strany nezobrazi. Na jakou konfiguraci Amigy svou tvorbu cílíš? Alespoň předběžně.
    Naposledy upravil Lisiak; 15.06.2025, 19:27:58.

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Dokončuji program, kde bude moci každý využít praktické části úprav zmíněné v článku. Výsledek se uloží do ILBM s autoinkrementací čísla v názvu souboru. Článek plánuji předělat (zjistil jsem, že některé věci se musí udělat jinak). Program vypočítá výsledný obraz tak aby velikost obrazu y = 256 pixelů a šířka se poměrem dopočítá a doplní se paddingem (viz ta šedá barva na konci), aby se zarovnalo na násboky 6 pixelů. Což je důležité protože nezarovnaný obraz na wordy by ve hře způsobil Guru meditation Ještě to musím zkusit načíst v Personal Paintu , jestli je to vůbec správně uložený ILBM. Jj, tak je to OK, Amiga to IFF přečíst umí.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku

Jméno: Parallaxar2.png
Počet zobrazení: 154
Velikost: 654,5 KB
ID: 172188
    Naposledy upravil Cyberian; 15.06.2025, 23:11:44.

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Autorem citovaného textu je DaMi Přejít na původní příspěvek
    Super článek, díky. A jedna podstatná otázka: všichni to už chceme hrát, kdy to bude hotovo?
    Na ArtWay bych rad privezl jen zkousku pohybu s par vrstvami. Tu bych mohl sithnout (ehm sithy sem radeji tahat nebudeme , myslel jsem stihnout)
    Mam rozdelanou HW/SW teorii jak mit pro hru 8 audio kanalu. Musim zopaknout intuition library, ale asi dam AI precist sken te nove knihy co nedavno vysla o programovani OS.

    Takze to chodici male dematko bude zatim jediny pevnejsi bod v casoprostoru. Rad bych napsal vic, ale po vcerejsim zaveru, se snazim ztisit a odpocinout. Dame rec jak prijedes na kole

    Vložit komentář:


  • DaMi
    odpověděl
    Super článek, díky. A jedna podstatná otázka: všichni to už chceme hrát, kdy to bude hotovo?

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Tak a máte tu ode mě nový článek:

    Pixel Art: První kroky do lesa

    Ve čtvrtek 5.6 jsem našel někdy kolem 17h ohromnou inspiraci a strávil jsem čas až do 1 hodiny ráno kódováním, pak po probuzení dalším kódováním zas do 1h ráno, ale s přestávkama na práci v práci acelý den ve spolupráci a hutným dialogem s AI. V neděli jsem v půlnoci dopsal článek. Který vznikl asi z 210 normostran textu . Dalších 120 stran bylo na to abych se v tom guláši vůbec zorientoval a sepsal to do něčeho co má hlavu a patu... snad (úvahy, kód, opět úvahy, slepé uličky). Zúročil jsem od prosince minulého roku tvrdý trénink kolem základů vývoje AI, statistiky, strojového učení a velkých jazykových modelů.

    Tak snad se to některým bude líbit a projdou se kousek se mnou do lesa, který se narodil mezi kódem, obrazem a vzpomínkou.
    Naposledy upravil Cyberian; 09.06.2025, 09:02:26.

    Vložit komentář:


  • Boboo
    odpověděl
    Autorem citovaného textu je Cyberian Přejít na původní příspěvek

    Přiznám se, že mě tohle zamrzelo víc, než bych čekal.

    Možná jsem naivní, ale myslel jsem si, že když se někdo z nás pustí do něčeho nového – i když je to odvážné, možná i trochu bláznivé – najde tady pochopení. Nebo aspoň respekt.

    Nečekal jsem potlesk, jen trochu zvědavosti. Místo toho cítím chlad a sarkasmus.

    Tvořit pro Amigu je pro mě srdeční záležitost. Chtěl jsem něco, co tu ještě nebylo – ne proto, abych se předvedl, ale abych zachoval a oživil něco, co miluju. A ano, zároveň se tím učím, zkouším nové věci. I proto jsem to sdílel – že to pro mě něco znamená.

    Ale možná jsem se spletl.

    Možná se tu už jen očekává, že člověk bude dělat to, co se dělalo vždycky, a jakmile to přesáhne rámec starého světa, už se to nepočítá.

    Mrzí mě to.

    Neříkám, že končím, ale popravdě – teď si asi potřebuju vzít chvíli pauzu. Abych si srovnal, jestli tenhle projekt dává smysl v prostředí, kde nadšení místo podpory často naráží na zeď.
    Ak ta to ma naplna, tak to rob, na nazore nezalezi. Kolko som sa napocuval ja ohladom svojich projektov a co? Robim co ma bavi...
    Naposledy upravil Boboo; 13.05.2025, 10:03:10.

    Vložit komentář:


  • Dedy
    odpověděl
    Nemůžeš soudit komunitu podle jednoho hlasu. Tohle jsi trochu přehnal, ale na druhou stranu proč napřed nedoděláš jeden projekt než se pustíš do dalšího? Já jsem už starší a AI mně moc nebere, zatím se jí vyhýbám, ale až to bude bezpečné, tak ji vyzkouším, jestli se teda dožiju.

    Vložit komentář:


  • Prisko
    odpověděl
    Hlavně to neber nějak moc tragicky, je to jen jeden názor. Pokud tě to baví, tak se tomu věnuj dál. Ale pokud se sesypeš hned při první kritice, tak to taky není nejlepší věc do budoucna.

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Autorem citovaného textu je Prisko Přejít na původní příspěvek
    Chtít po mojí 33 leté Amize aby se ještě trápila s AI, to ani omylem. Jako myšlenka fajn, ale vrátil bych se do reality. Dneska je celý svět sere s autorskými právy, GDPR. A i ten článek ti AI udělá i dnes, tady vymýšlíš znovu kolo. Nechci ti brát nadšení, ale takových hurá projektů už tady bylo hodně.
    Přiznám se, že mě tohle zamrzelo víc, než bych čekal.

    Možná jsem naivní, ale myslel jsem si, že když se někdo z nás pustí do něčeho nového – i když je to odvážné, možná i trochu bláznivé – najde tady pochopení. Nebo aspoň respekt.

    Nečekal jsem potlesk, jen trochu zvědavosti. Místo toho cítím chlad a sarkasmus.

    Tvořit pro Amigu je pro mě srdeční záležitost. Chtěl jsem něco, co tu ještě nebylo – ne proto, abych se předvedl, ale abych zachoval a oživil něco, co miluju. A ano, zároveň se tím učím, zkouším nové věci. I proto jsem to sdílel – že to pro mě něco znamená.

    Ale možná jsem se spletl.

    Možná se tu už jen očekává, že člověk bude dělat to, co se dělalo vždycky, a jakmile to přesáhne rámec starého světa, už se to nepočítá.

    Mrzí mě to.

    Neříkám, že končím, ale popravdě – teď si asi potřebuju vzít chvíli pauzu. Abych si srovnal, jestli tenhle projekt dává smysl v prostředí, kde nadšení místo podpory často naráží na zeď.
    Naposledy upravil Cyberian; 11.05.2025, 23:27:18.

    Vložit komentář:


  • Prisko
    odpověděl
    Chtít po mojí 33 leté Amize aby se ještě trápila s AI, to ani omylem. Jako myšlenka fajn, ale vrátil bych se do reality. Dneska je celý svět sere s autorskými právy, GDPR. A i ten článek ti AI udělá i dnes, tady vymýšlíš znovu kolo. Nechci ti brát nadšení, ale takových hurá projektů už tady bylo hodně.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    Nektera zjednuduseni vcetne pouziti AI v programovani muzou dat ve vysledku vice prace nez bez pouziti AI. Ja tak nejak predpokladam, ze se nevyhnes situaci, kdy celemu kodu budes muset i tak rozumet kvuli optimalizaci. Z mého pohledu AI optimalizaci nedá... . AI je dle mne mistr na to dělat věci složitě a to i uplne primitivni veci v programovani u kterych ani neni pouzity assembler

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Autorem citovaného textu je sailor Přejít na původní příspěvek

    No když Ti to bude dělat radost, tak se do toho pusť. Za mě škoda té hry s trpaslíky - na tu jsem se těšila
    Ta bude pak v návaznosti. Té se rozhodně nevzdám . Potřebuji tam uchopit tu práci s assemblerem a blitzbasicem aniž bych u toho strávil příliš mnoho času a některé věci mi nejdou do hlavy. Doufám, že se mi povede najít v tom cestu právě takhle. Pak bude snadné vyhledávat, když to bude umět projít všechny dostupné knihy nebo bude mít vědomosti z těch knih a dá je do nového kontextu. SLibuji si od toho, že pak už budu jen takový architekt a sestavovat díly dohromady, užiju si pixelArt, skládání hudby a psaní příběhu

    Vložit komentář:


  • sailor
    odpověděl
    Autorem citovaného textu je Cyberian Přejít na původní příspěvek
    Zajímalo by mne, jak nad tím uvažujete.
    No když Ti to bude dělat radost, tak se do toho pusť. Za mě škoda té hry s trpaslíky - na tu jsem se těšila

    Vložit komentář:


  • Cyberian
    odpověděl
    Od prosince jsou moje Amiga projekty u ledu (na jistý projekt o kterém tu pár lidí ví nicméně nezanevřu) rýsuje se něco co tu lidi asi nepoberou , ale to bych nebyl Cyberian no ni? Má to důvod: od prosince přecházím na nový obor z nuly na AI engineera, kterým se chci stát.
    Je to velmi komplexní a ztrácím se v tom, nicméně pomalu je vidět světlo na konci tunelu.

    Tenhle můj projekt bude pro všechny budoucí Amiga projekty klíčový. Plánuji postavit to co měl Neo, když v Matrixu hledal Morphea. Data monitor, který proleze celý internet
    • bude hledat meta informace kolem klíčových slov o Amize
    • indexuje to podle domény a kategorie + meta informace o obsahu a uloží na disk
    • krom html obsahu se předzpracují i dokuemnty, .guide, .pdf, .txt, .adf zda obsahují relevantní věci k Amize
    • zanalyzují se i obsahy obrázku přes speciální OCR moduly
    • proběhne analýza a sémantické porozumění, clustering podle témat, tagování obsahu
    • vyřadí se informační šum a prožene se to přes bullshit filtr (např pokud by v diskuzi bylo 70% věcí netýkající se Amigy)
    • všechna získaná data: dokumenty obrázky, embeddingy se uloží do vektorové databáze, v JSON nebo SQLite formátu, takže budu moci klidně vyhledávat tím, že s databází budu mluvit klidně i svým hlasem, když se k tomu postaví takové rozhraní
    • embedding prostor si může představit tak, že například po "Ema mele" přijde nejpravděpodobněji slovo "maso" ale už třeba s 0.0001% šanci že mele Lasici. Ke žadému slovu má AI např 4096 dimenzní prostor kontextu, takže rozumí kontextu a významu slov. Slovům a jejich kontektům přiřazuje čísla, takže pak se dají slova spočítat a pracovat s jejich význami. Zjistíte např že kdy pojedete v grafu po určitém směru od slova kočka, tak na té ose opodál najdete psa atp.
    • cíl je mít tréningová data a pak to všechno přijde
    Co přijde? CO PŘIJDE? Jste dostatečně zvědaví? Bude to trvat je to výzkum a musím se vše teprve učit
    S těmito daty se udělají dva projekty:


    První bude projekt kdy AI naučím programovat na Amize (assembler, BlitzBasic, C) nebo alespoň s tím pomáhat

    Druhý projekt váz vyzuje z ponožek. Co takhle kdyby Amiga uměla mluvit a zeptala se vás po těžkém pracovním dnu, jestli chcete spustit svého oblíbeného Turricana (bude vědět jakou máte rádi)? To znamená i nový program "Say", který bude mluvit v češtině. Pokud půjdou výpočetně zpracovat hlasové formanty.


    Otázkou je, zda to je zvládnutelné a pak tu máme silnou otázku etiky. Nezachraňovat znalosti pro AI tak, že zničím důvěru lidí, kteří je vytvořili?
    V dnešní době je už teď problém, kde roboti vyžírají weby a kupodivu stále do kola opakovaně. I u nás tady na portálu jak si všiml DaMi je hodně nepřihlášených uživatelů a to i ve 3 ráno. Rozhodně to není nezanedbatelný provoz, protože jich je mnoho a zápí s tím mnohem více i zahraniční Amiga weby.

    Na webové stránky se dává typicky robots.txt, kde se jen říká kde by robot lézt neměl, a je slušnost to respektovat stím, že technicky nic nebrání nerespektování. Stejné dilema budu mít i já. Nejspíše se budu muset domluvit a je možné, že mnohé weby na to nepřistoupí asi z principu. Je otázka jestli do toho jít i tak. Ignorovat robots.txt u osobních webů, na které může vyhledávač narazit by bylo porušením důvěry autora a to nechci.

    Tréningová data by ve finále měla být použitá k transformaci. To znamená, jako když si půčíte v knihovně knihu, naučíte se ty vědomosti a pak je používáte. To je správné a v pořádku, jinak by jsme si nesměli nikde nic přečíst a použít to k práci. Takže pokud to bude varianta, kdy se z těch dat natrénuje AI, která bude pak expertem na tu oblast, pak je to v pořádku. Cílem projektu je uchovat, analyzovat, porozumět. Když mě zakážou tak to budu mít jen soukromě a na požádání se tam budou moci lidé v malém počtu připojit. Je to HW i energeticky velmi náročné.

    Pak je tu varianta použít jen veřejná data se kterými není problém. Třeba aminet a historické zaniklé stránky z WayBack machine , s tím že v taková data by nebyla transformována do vědomostí, ale šlo by v datech inteligentně vyhledávat. To znamená např. "najdi mi všechny informace o AGA a porovnej s OCS a postav z toho článek na amigaportal kontextově blízký jeho uživatelům"

    Zajímalo by mne, jak nad tím uvažujete.
    Naposledy upravil Cyberian; 11.05.2025, 23:00:36.

    Vložit komentář:


  • Boboo
    odpověděl
    Ak osadis dosku EC (bez MMU) nebudes moct vyuzit funkciu presunutia Kickstartu do FastRAM v OS 3.2.2.x
    CPU 25MHz zvlada 28MHz v pohode, samozrejme 33MHz je len plus.

    Vložit komentář:

Zpracovávám...
X