Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Assembler - všeobecná logika

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
    K tomu časování, nijak samozřejmě neoponuji, není jsem padlý na hlavu, jako jsem ale v jiném aspektu. V mé hudební rutině používám CIA, stejně jako některé další hudební rutiny. Dává to více prostoru pracovat se zvukem přesněji.
    Ano, CIA časovače se používají v hudebních přehrávacích rutinách. Možná se používají i při čtení klávesnice (pro potvrzení sériového přenosu). A určitě i pro další aplikace. Jsou přesné i pro krátké časové intervaly. CIAB časovač vyvolává maskovatelné přerušení s nejvyšší prioritou, což je často k užitku (např. právě u té hudby), ale může to být na obtíž (když bychom v přerušení chtěli dělat i něco delšího). Tohle téma je určitě zajímavé a obsáhlejší.

    Komentovat


    • Posledně jsem v mé hudební rutině dodělal poslední souvislosti se kterými mi již Textro běží v pohodě. Dnes jsem udělal v rámci Textra takovou drobnost. Mezera mezi písmeny se původně řešila odskokem od písmene a já potřeboval mezeru zpracovat stejně jako písmeno, tedy vykreslit ji po řádcích od shora dolů. Nejdříve jsem zkusil na slepo vykreslovat pozici za posledním písmenem z RAW obrázku. To mi neprošlo. Tak jsem si raw obrázek s písmeny zobrazil. Poslední písmeno končilo vpravo na kraji obrazovky. Pak mně napadla varianta ke které se vrátím, více se mi líbila 3.myšlenka a to vykreslit písmeno stejnou barvou jako je pozadí. Samozřejmě měnil jsem barvy ostatním písmenům tedy blbost. Tak jsem se vrátil k 2.nápadu. Zopakovat 7 krát nejhornější prázdnou pozici u znaků kde to tak je. To jsou 3 znaky a já si vybral tečku. Tedy načtu 7 krát horní pozici ze znaku "." a tu odshora dolů vykreslim na obrazovce. Pokud bych úpravu chtěl dát do původního kódu kreslícího i znaky, potřeboval jsem další 4.promennou v rozsahu 2 byte (Word). Já tomu chtěl obětovat pouze 1 byte. Ale nenašel jsem takovou kombinaci, aby mi stačil, tak jsem udělal rozvětvení a zjednodušenou verzí programu pro kreslení znaků pouze i pro mezeru. 12 řádků. Tak celkem fajn. Program je delší ale při kreslení mezery rychlejší. Funguje. Tak fajn 🙂


      Amiga - PMD 85

      Komentovat


      • Včera mne pobavil jeden můj komentář k instrukci AND, nakonec jsem to řešil jinak ale bylo to něco ve smyslu:

        AND.L #$10ffffff,D2 ;zanechavam bit pro vibrato, ta 1 vlevo

        Další věc co mne v minulosti pobavila bylo když jsem text z textra měl v paměti až za samply. ASM-pro na mně po tom, co jsem se snažil načíst adresu na které byl text uložený řvát že je text mimo rozsah 16 bitů, tedy pro PC relativní adresování moc daleko v paměti, kdy jsem zkonstatoval, že ten text dám radši před sample 🙂
        Amiga - PMD 85

        Komentovat


        • Koukám na program co vloží obrázek pomocí bitplanů.

          Je tam pár registrů které se zatím na nic netváří, netvrdím že jsou navíc, ale radši se ujišťuji.

          Je třeba nastavovat $dff096? Je tam třeba mít aktivovaný 9.bit DMAEN? Na Paulu používám bit 0 až 3 a 15 samozřejmě. Ale to jsem jen odskočil od tématu a bavím se zde o obrázku. Jak by tenhle registr měl být nastaven pro použití zobrazení statického obrázku? Pokud jej vůbec musíme nastavovat?

          V Cooperlistu se ještě na $dff096 zakazuje sprite.
          DC.W $0096, $20

          Tyhle 2 instrukce by měli v Cooperlistu nastavit velikost zobrazení okna.
          DC.W $008E, $2C75
          DC.W $0090, $2CC5

          Ostatnímu v kódu rozumím a vím že ty věci tam mají být použity, u instrukcí zde napsaných mi zobrazení obrázku funguje i bez jejich použití, tak mne to zajímá, jestli by to tam opravdu mělo být použito.

          Jaký maximální grafický režim je stabilní pro statický obrázek v LoRes aby to šlapalo na všech Amigách? Nebo lze použít i HiRes?

          Díky
          Amiga - PMD 85

          Komentovat


            DMAEN bit (podobný je INTEN bit v INTENA registru) povoluje nebo zakazuje (podle toho jestli se nastavuje nebo maže) všechny DMA procesy. Tedy pokud bys potřeboval z nějakého důvodu zakázat všechny DMA, nemusíš mazat jednotlivé bity, ale stačí smazat jen DMAEN. Pro opětovné povolení jej stačí jen zpátky nastavit. Je to "master enable/disable bit". Nemusíš ho nastavovat, pokud máš jistotu, že už je nastavený. Pokud ji nemáš, tak neuškodí ho nastavit

            Vypnutí DMA pro sprajty se skutečně udělá zápisem $20 do DMACON ($96) registru. Jen bych dodal dvě poznámky: 1. Je vlastně zbytečné to dělat v každém snímku (tedy v copper-listu, který se provádí každý snímek). Stačí to udělat ve správný čas jen jednou. 2. Je nutné si pohlídat, aby DMA sprajtů nebylo vypnuto v okamžiku, kdy už došlo k zápisu dat do kontrolního registru SPRxCTL a do datavého registru SPRxDATA. K tomu prvnímu dochází někdy krátce po VBLANK (přesný počet řádků z hlavy nevím), k tomu druhému pak podle toho, jaký sprite byl právě zobrazován. Kdyby bylo DMA vypnuto "v blbém okamžiku", může se to projevit slavným vertikálním pruhem přes obrazovku. Je to důsledek toho, že zobrazování sprite dat Denisou stále pokračuje. DMA je záležitost Agnus - ta sice přestane Denisu krmit novými daty, ale ty staré v Denise (SPRxDATA, SPRxDATB) stále zůstávají a horizontální komparátor je při tom stále aktivní (deaktivuje jej zápis do SPRxCTL). Denisa tak na každém řádku zobrazuje stále stejná data. Ale o tom všem se dočteš v HRM: http://amigadev.elowar.com/read/ADCD.../node00AE.html

            $8E a $90 jsou DIWSTRT a DIWSTOP (display window start / stop). Denisa je používá k tomu, aby věděla, kdy má generovat obraz z načtených dat bitplánů (BPLxDAT). Musí se to nastavit aspoň jednou. Opět platí, že je to vlastně zbytečné nastavovat v copper-listu každý snímek, ale pro zjednodušení se to tak obvykle dělá.

            Nerozumím co myslíš tím "stabilní pro statický obrázek". Ty hodnoty, co tam máš, jsou zřejmě pro obraz o něco širší než klasických 320 pixelů.
            Viz. http://amigadev.elowar.com/read/ADCD.../node0071.html
            Obvykle se používají hodnoty $2C81 a $2CC1.
            Samozřejmě je možno použít i HiRes. OCS podporuje i generování 70ns (hires) pixelů -- tedy "640" bodů horizontálně (nebo víc, nebo míň...). Stačí to zapnout, správně nastavit DDFSTRT, DDFSTOP, DIWSTRT, DIWSTOP, a samozřejmě i BPLxMOD.

            Komentovat


            • ok,

              včera jsem to vše tedy hudební rutinu, testovací melodií a program pro práci s textem spustit. Pod emulací funguje, na reální A1200 nefunguje. Obraz je rozhozený, možná si o tom právě psal výše. Zatím jsem vše neměl čas zkoumat.

              Vím ale:
              -poslední verze mé hudební rutiny bez práce s textem funguje na reální A1200.
              -ani původní neupravený kód jen programu pro psaní textu nefunguje na reální A1200.
              -vlastně žádný program co mám (mám ještě další 2 z AmigaReview) nefunguje na reální A1200. Obraz je rozhozený, ale v emulaci programy fungují.
              -zatim vycházím z předpokladu, že pokud se zprovozní původní program pro práci s textem na reální Amize, bude stejná chyba i v mé hudební rutině kde pracují i s textem a bitplany. Ale může tam být samozřejmě i více problémů.
              -jak budu mít čas, najdu si nějaký funkční příklad zobrazení obrázku pomocí bitplanů (raw souboru).

              Původní program bez mých úprav ze kterého pak vycházím i v mé hudební rutině je v příloze. Program funguje v emulaci, ale nefunguje na reální A1200.

              Miluji programování
              Přiložené soubory
              Amiga - PMD 85

              Komentovat


              • Dnes jsem se s tím celkem hrál, pořád stejný výsledek. Zkusil jsem další 2 kódy, italský a polský se stejným výsledkem. V emulaci fungují, na A1200 nefungují. Myslím že to nejvíce vystihuje tenhle obrázek, když zobrazuji pouze 1 bitplane. Klikni pro plné zobrazení obrázku

Jméno: IMG_20220321_161709.jpg
Počet zobrazení: 181
Velikost: 118,5 KB
ID: 155040
                Amiga - PMD 85

                Komentovat



                • Defor, @ALL:​​

                  Tak dle předpokladu se mi kód z rozlišení Multiscan Productivity opravdu nepouštěl kvůli nedostatečnému stopnutí Workbenchu. Použil jsem MiniWrapper od Photona o kterém zde píšeš a zdá se to již být ok. Drobatko mi něco v tom kódu haprovalo a to tak nějak vím kde je problém. Nejdříve jsem měl rozběhly kód pod emulací, ale když jsem to spustil na A1200, tak jsem to vlastně nespustil. Dnes jsem se k tomu opět dostal a hodil do poznámky celý kód MiniWrapperu a postupně jsem jednotlivé části aktivoval již přímo na A1200 (odpoznamkoval kód) až na jednu dle všeho zatím problémovou část a dorazil na BSR odkud volám můj kód a řekl si, tohle zatím bude stačit. Přepnul jsem si v ASM-Pro screen mode na Multiscan a pustil jsem kód a běželo to. Celý kód jsem hodil zpět do poznámky, aby nebyl aktivní a řekl jsem něco ve smyslu tak a teď se to doufám posere a spustil jsem to a ono se to opravdu posralo. Ještě se s tím příště pohraju, ale boží, na hlavní problém to zabírá. A navíc MiniWrapper od Photona mi odstraňuje dle všeho další chybu a to, že už mi to ani na A1200 neusekává z obrazu poslední 2 pixely vpravo. Doposud to bylo ok jen v emulaci.

                  Ještě budu i testovat, ale vypadá to dobře.

                  Jen pro zajímavost, nejdříve se mi do tohohle nechtělo, chtěl jsem v asm dělat něco jiného, ale jak jsem.v nejbližší době zapnul ASM-Pro, začal jsem hněd dělat na tom, na čem jsem dělat nechtěl, protože v ten moment jsem si řekl, že je to pro mně to nejzajímavější. Jednoduše jsem otočil v rámci mého názoru o 180 stupňů, čím se dostáváme k závěru, že ani já sám někdy nevím, co můžu od sebe očekávat

                  @Defor: Díky za nasměrování na ten MiniWrapper
                  Naposledy upravil Lisiak4; 03.05.2022, 00:45:27.
                  Amiga - PMD 85

                  Komentovat


                  • Problém MiniWrapperu od Photona má mé Textro+hudební rutina s nulování bitů u DMACON a INTENA co je v návěstí AllOff a to jen u BSR (skoku na návěstí AllOff) před mým programem. Proto jsem si přidal návěstí / podprogram AllOff0, kde u daných registrů bity nenuluji, nuluji bity jen v registru INTREQ 2 krát po sobě pro kompatibilitu s Amigou 4000.
                    Po mém programu, kdy je návrat do systému již nuluji bity beze změny původního kódu, tedy ve všech 3 zde uvedených HW registrech.

                    Všechny zde teď uvedené časy a počty uvedu přibližně. Správná práce s vypisováním písma v mém programu po zavedení MiniWrapperu začíná někde na 100 cyklu velké smyčky v mém programu. Tedy chvíli mu trvá než se to vše správně chytne. Časově se jedná asi o 1 vteřinu. Asi tedy u textra udělám jednu malou obrazovku s asi 20 mezerami, než začnu pracovat s vypisováním textu.

                    Přibrzdění v kódu pomocí CIA nějak nepomohlo, že bych tomu MiniWrapperu dal vice času. Tak mi 1 malá krátká obrazovka naprázdno přijde zatím nejrozumnější, že nebudu muset do mé hlavní smyčky v kódu přidat nějakou další instrukci.
                    ​​​
                    Amiga - PMD 85

                    Komentovat


                    • Klikni pro plné zobrazení obrázku

Jméno: Textro 1050.png
Počet zobrazení: 111
Velikost: 25,1 KB
ID: 155811

                      Tak jsem to přibrzdil takovým možná dočasným řešením, které jsem již měl hotové. Jsou to ty horní 2ky. Každá 2ka je 5 cyklů v hlavní smyčce programu. Je to časovač který mám určen na něco jiného, ale zatím jej používám i na to přibrzdění​​​​​​​. Těch dvojek by tam stačilo mít tak 18, já to přibrzdil více a je jich tam 45. Na foto je, jak vypadá můj formát pro práci s textem. Asi jsem to jsem již pár krát dával, ale mám z toho radost.

                      Dělal jsem si legraci, že když teď přenesu můj program z A1200 do PC, tak mi to pro jistotu zase nebude chodit v emulací, ale nestalo se tak

                      Tedy snad vyřešeny 2 problémy:
                      -Správné spuštění programu již i z grafického režimu Multiscan: Productivity.
                      ​​​​​​​-Neusekáváni posledních 2 pixelů vpravo ani na reálné Amize.

                      ​​​​​
                      Amiga - PMD 85

                      Komentovat


                      • Tak jsem si včera ráno chtěl spustit pro radost můj program kombinující hudbu v mém formátu a práci s textem a nefungoval, aniž bych v něm udělal změnu. Kód se mi po menší úpravě Photonovho MiniWrapperu povedlo rozběhat ale již ne tak jak jsem si to pamatoval a možná jsem si to pamatoval špatně. Hrál jsem se s tím včera celý den a taky si četl a hledal možné řešení..

                        Program se mi spouští vždy v rozlišení pro grafický režim Multiscan Productivity, tedy v 640 na 480. Alespoň se to tak jeví, protože mám text odsazen od krajů obrazovky jak levého tak pravého a je více posunutý doprava. Navíc a tohle již může být chybou mého LCD monitoru je posunutý obraz asi o 5 pixelů dolů. To posunutí dolů se mi projevuje jen na A1200 a LCD monitoru, který to může zobrazovat špatně. Pod emulací tohle posunutí dolů není, ale posunutí doprava a nedokreslení textu na kraje zůstává i v emulaci.

                        No a právě zjišťuji, že v emulací mi ani ta verze co mi obraz u real A1200ky posouvá doprava a nedokresluje ho na levou a pravou stranu monitoru, že se mi to v emulaci takhle nechová, pokud jsem v režimu Windowed nebo Full-window. V emulaci je obraz posunutý pouze v režimu Fullscreen (všechny 3 režimy jsou nastavením WinUAE) Nicméně v režimu Fullscreen mi WinUAE posouvá obraz i bez kódu MiniWrapperu od Photona. Tedy možná naháním duchy a i samotné posunutí obrazu na stranu bez dokreslení ke krajům a taky asi o 5 pixelů dolů u reální A1200 je jen tím, že si můj LCD monitor s tím neporadí.

                        Vypadá to tedy ale, že bych pod WinUAE režimu Windowed a Full-window mohl věřit. Tam mám obraz na střed. Nevidím pouze pár nejkrajnějších řádků nahoře a dolů, ale to je detail.

                        Má někdo taky zkušenost s tím že má pod WinUAE posunutý obraz u režimu Fullscreen na stranu?

                        No nic, aby mi nehrálo víc, než je současný stav, jdu dělat na chvíli opět něco jiného.

                        Jo a Probere s tou fází jsem napsal blbost, hlavně když se dle všeho asi jedná o část za trafem.
                        Amiga - PMD 85

                        Komentovat


                        • Jen dodám že to, co mi u MiniWrapperu od Photona umožňuje spustit kód z grafického režimu Multiscan Productivity je u Graphics Library použití offsetu -222 LoadView(). Toho už jsem si vědom.

                          Jinak v dokumentacích jsem se dočetl že v grafickém režimu Multiscan Productivity lze použít pouze 4 barvy, ale mě reální A1200 s 4 MB Fast RAM pouští snad i na 256 barev. Hmm. Mám se ještě co učit.
                          Naposledy upravil Lisiak4; 09.05.2022, 08:07:18.
                          Amiga - PMD 85

                          Komentovat


                            Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
                            Jinak v dokumentacích jsem se dočetl že v grafickém režimu Multiscan Productivity lze použít pouze 4 barvy, ale mě reální A1200 s 4 MB Fast RAM pouští snad i na 256 barev. Hmm. Mám se ještě co učit.
                            To platí jen pro ECS, AGA už toto omezení nemá (díky 4x fetch módu).
                            Commodore oficiálně zveřejnil jen dokumentaci k OCS a ECS. Myslím, že k AGA nic podobného nedal.

                            Ujisti se, že mažeš nebo správně nastavuješ všechny hodnoty registrů souvisejících s generováním obrazu. Nezapomeň například na vynulování horizontal scroll v BPLCON1. Na AGA je nutné nastavit správný fetch mode ($1fc) -- kvůli zpětné kompatibilitě s OCS/ECS je třeba ho vynulovat (i když to by asi mělo dělat už LoadView). Jinak mne nic nenapadá, proč by měl být obraz nějak posunutý, pokud používáš (víceméně) standardní hodnoty pro DIWSTRT/DIWSTOP (a s nimi související DDFSTRT/DDFSTOP).
                            Naposledy upravil Defor; 09.05.2022, 11:23:13.

                            Komentovat


                            • Tak to je dost slušná výhoda u AGA, možná největší jak na ni hodně lidí nadává
                              Amiga - PMD 85

                              Komentovat


                                Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
                                Tak to je dost slušná výhoda u AGA, možná největší jak na ni hodně lidí nadává
                                Nemyslím, že by se na AGA nadávalo. Na západě možná někteří v roce 1992 čekali víc? Ale to nedokážu posoudit. U nás byla realita určitě jiná. Zpětným pohledem je samozřejmě vidět, že AGA byl jen nutný upgrade. Díky rychlejším DRAM umožnilo fetch až osmi bitplanů (a to i při 35ns pixelech) a s tím související podpora až 256 barev (a HAM8 režimu atd.). Bohužel to bylo z grafického hlediska vše. Sběrnice zůstala stejně rychlá (nebo spíše pomalá) jako v roce 1985, Copper zůstal stejný, Blitter zůstal stejný, i sprajty v podstatě zůstaly stejné (horizontální velikost se zvyšila taky jen díky 4x fetch módu). Navíc 4x fetch mód přinesl i různá omezení (problém s horizontálním scrollingem, se sprajty, ...). Je škoda že tohle nepřišlo aspoň o rok dříve -- snad by pak bylo pro AGA více programů (rozuměj her ). A mohlo to trochu víc konkurovat Genesis, SNESu a snad i tomu PC (?). No to je už jedno...
                                Naposledy upravil Defor; 09.05.2022, 11:42:15.

                                Komentovat

                                Zpracovávám...
                                X