Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Clik Clak

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Clik Clak

    Logické hry si oblíbilo mnoho hráčů. Podskupinu logických her tvoří logické rychlíky, kde je hráč časově omezen a musí velmi rychle reagovat. Můžeme si vzpomenout např. na legendární Tetris, Logical nebo Atomix. V této recenzi se podíváme na hru Clik Clak.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_01.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 4,6 KB ID: 148271Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_02.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 9,0 KB ID: 148272



    Tato hra se objevila na trhu v roce 1992 a připravili ji pro nás italští vývojáři. Na herní ploše máme červená ozubená kolečka, z nichž se jen některé točí. Musíme je pospojovat tak, aby se točily všechny. Musíte tedy mezi červené kolečka naskládat další ozubené kolečka. Skládáme je tak, aby do sebe přesně zapadly. Po pár minutách hry přijdeme na to, jak do sebe napasovat kolečka různých velikostí. Kolečka mají tři různé velikosti a ty se náhodně generují. V levém dolním rohu vidíme, které kolečko bude následující. Pokud se spleteme a nasadíme špatné kolečko, můžeme ho pomocí bomby odstřelit a pak nasadit správné. Počet bomb je omezen. Ze začátku je hra velmi jednoduchá. Téměř celá plocha je pokryta osičkami, na které nasazujeme kolečka. S přibývajícími úrovněmi ale osičky řídnou a hra se stává těžší. Hru nám znepříjemňují také brouci, kteří nám užírají osičky a jsou příčinou rezavějících koleček. Brouky můžeme střílet a rezavé kolečka mazat olejem. To ale není vše. Občas nám generátor vyplivne ozubené kolečko, na kterém jsou šipky. Kolečko se může otáčet jen ve směru šipek. Hra je samozřejmě časově omezena. Když dokončíme jedno patro, tak můžeme na automatu hrát o bomby, olejničky, munici nebo body. Po dokončení celé úrovně získáme číselný kód do další.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_03.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,9 KB ID: 148273Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_04.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 6,3 KB ID: 148274



    Hra nabízí 12 úrovní. Jednotlivé úrovně představují známé stavby z různých zemí. Začínáme šikmou věží v Itálii, podíváme se do egyptské sfingy, budovy opery v australské Sydney, čínského paláce a dalších. Po chvilce hraní se dostanete do 5. levelu. Tam ale přituhne. Doporučuji si namalovat u problematických úrovní nákres na papír. Po zdolání dalších úrovní přijde velmi těžký 9. level a podle mě téměř nehratelná 11. úroveň. Opravdu to chce při hraní vyšších úrovní trpělivost, znát jednotlivé obrazovky téměř na zpaměť a optimálně rozmisťovat kolečka. Při hraní jsem osobně nestíhal mazat kolečka, k likvidaci brouků jsem nepoužíval munici, ale položil jsem na ně ozubené kolečko.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_05.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,6 KB ID: 148275



    Clik Clak nabízí velmi vydařenou zábavu. Jednotlivé úrovně nám začínají hodinami s kukačkou. Během hraní posloucháte příjemnou hudbu. Jak jsem se zmiňoval, hra nabízí i infarktové stavy. Musíte položit poslední kolečko a ono nepřijde, brouk vám užere osičku, kterou potřebujete, generátor vám nabízí jen kolečka s šipkami nebo vám prostě dojde čas. Při hraní jsem si říkal, že stárnu a Clik Clak už podruhé nedohraji. Dohrál jsem a vy můžete také. Příznivci logických rychlíků, zapněte Amigy, připravte joysticky a skládejte ozubená kolečka!
    Naposledy upravil Solaris104; 11.03.2021, 14:11:00.

    • Dedy
      #2
      Dedy komentoval
      Editace komentáře
      Logické hry mám rád, horší už to je s tím časovým omezením to bude na mně už asi moc, ale zkusím.

    • DaMi
      #3
      DaMi komentoval
      Editace komentáře
      Třeba je to na A500 v základu pomalejší a tím i hratelnější. Tady by se hodil Action Replay, aby u toho jeden nedostal infarkt .

    • Predseda
      #4
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Já hru mám pod názvem Gear Works. Liší se tím, že má hnusnější krabici.
    Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

Nejnovější články

Sbalit

  • Potřebuje Amiga skutečně recap?
    vytvořil Cyberian
    Potřebuje Amiga skutečně recap?

    Po delší době tu pro vás mám opět něco výživného. Občas pochybuji o všem, protože jsem se setkal s tím, že některé věci se v životě mění. U Amigy se často mluví o recapu, tedy výměně hlavních kondenzátorů. Pojďme vplout do tohoto tématu a učte se za pochodu, tak jako to dělám často já sám.




    Proč Amiga recap možná není nutný
    • Kvalita původních kondenzátorů:
      Commodore na přelomu let 1992–1993 používal na A1200
    ...
    08.11.2025, 14:53:06

Nové komentáře v článcích

Sbalit

Populární tagy v článcích

Sbalit

a500 (5) a1200 (10) akce (20) amiga (25) apple (7) artway (7) cybergraphx (5) demoscena (11) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (6) hardware (22) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (7) morphos (14) navody (10) pfs3 (8) resetkání (5) srazy (14) staraskola (5) winuae (10) zip (7)
Zpracovávám...
X