Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Clik Clak

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Clik Clak

    Logické hry si oblíbilo mnoho hráčů. Podskupinu logických her tvoří logické rychlíky, kde je hráč časově omezen a musí velmi rychle reagovat. Můžeme si vzpomenout např. na legendární Tetris, Logical nebo Atomix. V této recenzi se podíváme na hru Clik Clak.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_01.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 4,6 KB ID: 148271Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_02.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 9,0 KB ID: 148272



    Tato hra se objevila na trhu v roce 1992 a připravili ji pro nás italští vývojáři. Na herní ploše máme červená ozubená kolečka, z nichž se jen některé točí. Musíme je pospojovat tak, aby se točily všechny. Musíte tedy mezi červené kolečka naskládat další ozubené kolečka. Skládáme je tak, aby do sebe přesně zapadly. Po pár minutách hry přijdeme na to, jak do sebe napasovat kolečka různých velikostí. Kolečka mají tři různé velikosti a ty se náhodně generují. V levém dolním rohu vidíme, které kolečko bude následující. Pokud se spleteme a nasadíme špatné kolečko, můžeme ho pomocí bomby odstřelit a pak nasadit správné. Počet bomb je omezen. Ze začátku je hra velmi jednoduchá. Téměř celá plocha je pokryta osičkami, na které nasazujeme kolečka. S přibývajícími úrovněmi ale osičky řídnou a hra se stává těžší. Hru nám znepříjemňují také brouci, kteří nám užírají osičky a jsou příčinou rezavějících koleček. Brouky můžeme střílet a rezavé kolečka mazat olejem. To ale není vše. Občas nám generátor vyplivne ozubené kolečko, na kterém jsou šipky. Kolečko se může otáčet jen ve směru šipek. Hra je samozřejmě časově omezena. Když dokončíme jedno patro, tak můžeme na automatu hrát o bomby, olejničky, munici nebo body. Po dokončení celé úrovně získáme číselný kód do další.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_03.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,9 KB ID: 148273Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_04.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 6,3 KB ID: 148274



    Hra nabízí 12 úrovní. Jednotlivé úrovně představují známé stavby z různých zemí. Začínáme šikmou věží v Itálii, podíváme se do egyptské sfingy, budovy opery v australské Sydney, čínského paláce a dalších. Po chvilce hraní se dostanete do 5. levelu. Tam ale přituhne. Doporučuji si namalovat u problematických úrovní nákres na papír. Po zdolání dalších úrovní přijde velmi těžký 9. level a podle mě téměř nehratelná 11. úroveň. Opravdu to chce při hraní vyšších úrovní trpělivost, znát jednotlivé obrazovky téměř na zpaměť a optimálně rozmisťovat kolečka. Při hraní jsem osobně nestíhal mazat kolečka, k likvidaci brouků jsem nepoužíval munici, ale položil jsem na ně ozubené kolečko.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_05.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,6 KB ID: 148275



    Clik Clak nabízí velmi vydařenou zábavu. Jednotlivé úrovně nám začínají hodinami s kukačkou. Během hraní posloucháte příjemnou hudbu. Jak jsem se zmiňoval, hra nabízí i infarktové stavy. Musíte položit poslední kolečko a ono nepřijde, brouk vám užere osičku, kterou potřebujete, generátor vám nabízí jen kolečka s šipkami nebo vám prostě dojde čas. Při hraní jsem si říkal, že stárnu a Clik Clak už podruhé nedohraji. Dohrál jsem a vy můžete také. Příznivci logických rychlíků, zapněte Amigy, připravte joysticky a skládejte ozubená kolečka!
    Naposledy upravil Solaris104; 11.03.2021, 15:11:00.

    • Dedy
      #2
      Dedy komentoval
      Editace komentáře
      Logické hry mám rád, horší už to je s tím časovým omezením to bude na mně už asi moc, ale zkusím.

    • DaMi
      #3
      DaMi komentoval
      Editace komentáře
      Třeba je to na A500 v základu pomalejší a tím i hratelnější. Tady by se hodil Action Replay, aby u toho jeden nedostal infarkt .

    • Predseda
      #4
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Já hru mám pod názvem Gear Works. Liší se tím, že má hnusnější krabici.
    Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

Nejnovější články

Sbalit

  • Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
    Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



    V tomto článku se podíváme jak to...
    09.04.2024, 10:18:55

Nové komentáře v článcích

Sbalit

  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    @stano
    promptně změřeno: všechny provozní režimy obou počítačů se pohybují mezi spotřebou BananaPro a Powermac G5 Quad. Takže bych to tipla na remízu
    16.04.2024, 18:31:46
  • Stano
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil Stano
    Ďakujem za ďalší pekný článok a prosím zmerať aj spotrebu zostavy v rôznych režimoch (idle, max. CPU, max. GPU, max. MAX )
    15.04.2024, 10:25:38
  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    no, hlučnost....
    oba počítače mají jeden malý ventilátorek na CPU, asi tak stejně tichý nebo hlasitý. A1222+ má řízení otáček ventilátorů, ale já rozdíl v hluku neslyším.

    TDP obou CPU jsou tak malé, že by nebyl problém osadit pasivní chladič, či udělat tepelný most na kovovou case.
    Takže to může v obou případech být 0 dB(A).

    Hluk vyjde u obou spíš podle grafické karty a ta je také v obou případech stejná. Rozumná...
    15.04.2024, 08:37:33
  • pavlor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil pavlor
    Tower57 a 1941 zrovna nejsou hry, které by 3D nějak důrazně využívaly... benchmark ukazuje pouze rychlejší integer výpočty (a patrně rychlejší paměť). Při porovnání obou strojů jsem měl na mysli ideální případ (tedy u A1222 nativní SPE kompilované aplikace/hry), až nějaké budou pro srovnání, budeme moudřejší. Mohl bych mít dotaz na hlučnost obou řešení (SAM460LE a A1222)?
    14.04.2024, 08:01:54
  • sailor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Samozřejmě že ve 3D hrách přeložených pro standardní powerpc bude A1222+ nutně pomalý. Navíc u klasických 3D FPS jako Quake se většinou musí vypnout i LTE Emulátor, takže je to zcela nepoužitelné.
    U 3D kde se nemusí LTE vypnout, jako třeba Spencer je to hratelné ( =24 FPS, Sam460 46=FPS )
    Ale co se týká her jiných, tak je na tom velice dobře. Zatím jen ochutnávka:

    Tower57: Sam460=51 FPS, A1222+ =71 FPS, 1941 Sam460=60 FPS, A1222+ =105 FPS....
    13.04.2024, 15:59:46
  • pavlor
    Odpověděl na Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil pavlor
    Upřímně řečeno, neveřím, že by A1222 porazila SAM460 v rychlosti 3D her (jako Quake, nebo Jedi Knight 2). Ty údajné výhody SPE FPU se zatím nikdy neodrazily v application benchmarcích (pod Linuxem). Ale klidně se nechám příjemně překvapit dalšími testy.
    12.04.2024, 17:09:25
  • sailor
    Sam460LE a A1222 Plus, duel velterových vah
    vytvořil sailor
    Dnes, na začátku roku 2024 zažíváme v AmigaNG světě neobvyklou situaci. Máme dva entry-level počítače ze kterých můžeme vybírat: v roce 2023 firma ACube uvedla novou verzi Sama460 - Sam460LE, a letos po dlouhé cestě plné peripetií firma AAA technology představila i A1222 Plus.
    Souběh hned dvou počítačů stejné kategorie je v AmigaNG světě něco naprosto neobvyklého, proto se často diskutuje který z nich je jaký a kdo je lepší.



    V tomto článku se podíváme jak to...
    09.04.2024, 10:18:55
  • ghh
    Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
    vytvořil ghh
    Oba disky mám na jednom kabelu (1) na interním IDE, CD mám na druhým. Ještě jsem asi nezkusil dát disky jak píšeš. Dřív mi to fungovalo v pohodě, ale už jsem zapoměl jak to bylo zapojený
    Způsob bootu mám vyřešen dobře, tam chyba není.
    09.04.2024, 01:23:11
  • sailor
    Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
    vytvořil sailor
    @ghh
    oba disky máš zapojeny v interním ide?
    Obecně ( i když by to mělo být dle normy jedno ) je lepší dávat hdd jako master a cd jako slave, tj. třeba:
    1.IDE master = AmigaOS, slave=CD
    2.IDE master = MorphOS

    to že není disk vidět v OF je pitomé, to nevím jak opravit. Zkus dát v open firmware probe-all, jestli se pak neobjeví.

    na bootovací menu používáš bootscript?
    - prioritu nastav vyšší u AmigaOS
    - v parametrech...
    08.04.2024, 08:59:11
  • ghh
    Odpověděl na AmigaNG – kompatabilita HW s AmigaOS, MorphOS a linux
    vytvořil ghh
    Článek se mi taky líbí. Je tam opět všechno
    V PegII mám dva disky jeden Aos a druhý Mos. Občas mi jeden z nich nenaběhne (není vidět v OF).
    Jak máte nastavený boot flag a prioritu u disku(ů), nebo master-slave?
    07.04.2024, 16:20:50

Populární tagy v článcích

Sbalit

a1200 (6) akce (16) amiga (18) apple (7) artway (5) cybergraphx (5) demoscena (9) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (5) hardware (16) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) party (4) pfs3 (8) resetkání (5) rozhovory (4) srazy (12) winuae (10) zip (7)
Zpracovávám...
X