Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Clik Clak

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Clik Clak

    Logické hry si oblíbilo mnoho hráčů. Podskupinu logických her tvoří logické rychlíky, kde je hráč časově omezen a musí velmi rychle reagovat. Můžeme si vzpomenout např. na legendární Tetris, Logical nebo Atomix. V této recenzi se podíváme na hru Clik Clak.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_01.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 4,6 KB ID: 148271Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_02.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 9,0 KB ID: 148272



    Tato hra se objevila na trhu v roce 1992 a připravili ji pro nás italští vývojáři. Na herní ploše máme červená ozubená kolečka, z nichž se jen některé točí. Musíme je pospojovat tak, aby se točily všechny. Musíte tedy mezi červené kolečka naskládat další ozubené kolečka. Skládáme je tak, aby do sebe přesně zapadly. Po pár minutách hry přijdeme na to, jak do sebe napasovat kolečka různých velikostí. Kolečka mají tři různé velikosti a ty se náhodně generují. V levém dolním rohu vidíme, které kolečko bude následující. Pokud se spleteme a nasadíme špatné kolečko, můžeme ho pomocí bomby odstřelit a pak nasadit správné. Počet bomb je omezen. Ze začátku je hra velmi jednoduchá. Téměř celá plocha je pokryta osičkami, na které nasazujeme kolečka. S přibývajícími úrovněmi ale osičky řídnou a hra se stává těžší. Hru nám znepříjemňují také brouci, kteří nám užírají osičky a jsou příčinou rezavějících koleček. Brouky můžeme střílet a rezavé kolečka mazat olejem. To ale není vše. Občas nám generátor vyplivne ozubené kolečko, na kterém jsou šipky. Kolečko se může otáčet jen ve směru šipek. Hra je samozřejmě časově omezena. Když dokončíme jedno patro, tak můžeme na automatu hrát o bomby, olejničky, munici nebo body. Po dokončení celé úrovně získáme číselný kód do další.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_03.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,9 KB ID: 148273Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_04.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 6,3 KB ID: 148274



    Hra nabízí 12 úrovní. Jednotlivé úrovně představují známé stavby z různých zemí. Začínáme šikmou věží v Itálii, podíváme se do egyptské sfingy, budovy opery v australské Sydney, čínského paláce a dalších. Po chvilce hraní se dostanete do 5. levelu. Tam ale přituhne. Doporučuji si namalovat u problematických úrovní nákres na papír. Po zdolání dalších úrovní přijde velmi těžký 9. level a podle mě téměř nehratelná 11. úroveň. Opravdu to chce při hraní vyšších úrovní trpělivost, znát jednotlivé obrazovky téměř na zpaměť a optimálně rozmisťovat kolečka. Při hraní jsem osobně nestíhal mazat kolečka, k likvidaci brouků jsem nepoužíval munici, ale položil jsem na ně ozubené kolečko.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_05.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,6 KB ID: 148275



    Clik Clak nabízí velmi vydařenou zábavu. Jednotlivé úrovně nám začínají hodinami s kukačkou. Během hraní posloucháte příjemnou hudbu. Jak jsem se zmiňoval, hra nabízí i infarktové stavy. Musíte položit poslední kolečko a ono nepřijde, brouk vám užere osičku, kterou potřebujete, generátor vám nabízí jen kolečka s šipkami nebo vám prostě dojde čas. Při hraní jsem si říkal, že stárnu a Clik Clak už podruhé nedohraji. Dohrál jsem a vy můžete také. Příznivci logických rychlíků, zapněte Amigy, připravte joysticky a skládejte ozubená kolečka!
    Naposledy upravil Solaris104; 11.03.2021, 15:11:00.

    • Dedy
      #2
      Dedy komentoval
      Editace komentáře
      Logické hry mám rád, horší už to je s tím časovým omezením to bude na mně už asi moc, ale zkusím.

    • DaMi
      #3
      DaMi komentoval
      Editace komentáře
      Třeba je to na A500 v základu pomalejší a tím i hratelnější. Tady by se hodil Action Replay, aby u toho jeden nedostal infarkt .

    • Predseda
      #4
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Já hru mám pod názvem Gear Works. Liší se tím, že má hnusnější krabici.
    Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

Nejnovější články

Sbalit

  • Indivision: praktické postřehy
    vytvořil Freddy
    Chvíli jsem přemýšlel jak tento článek pojmout, abych zbytečně neopisoval originální manuál, nebo kvalitní český překlad a rozhodl jsem se to vzít jako průvodce možnými situacemi, které vás můžou potkat při konfiguraci toho geniálního kousku HW. Což o to hardware je to vskutku geniální, ale navíc k tomu dostanete, respektive musíte si stáhnout, konfigurátor, který je doslova boží! A doslova božskou silou můžete ovládat grafický výstup vaší Amigy, a nebo si odrovnat monitor....
    15.04.2025, 17:44:17

Nové komentáře v článcích

Sbalit

  • Freddy
    Odpověděl na Jak vytvořit vlastní WHDLoad hru
    vytvořil Freddy
    Taky jsem si naivne myslel, ze to bude tak easy, no koukal jsem na dokumentaci k WHDload a skoncil u druheho radku.
    "K tvoření nových slave / instalaček:
    doporučená je 68030+ s MMU k využití všech možností WHDLoad (namakaná mašina je vždycky dobrý výběr pro výrobu software )
    znalost strojového kódu, assembleru, hardware Amigy...
    assembler (optimalizovatelný)
    nějaké další programy se taky hodí (hexaeditor, disassembler...
    19.04.2025, 10:57:17
  • Mice
    Odpověděl na Indivision: praktické postřehy
    vytvořil Mice
    Tak MK3 je doma a nacvaknutý na Lise, (vzájemně se zahřívají) 😀 Teď už stáhnout konfigurátor a hledat optimální nastavení. Mimochodem, jsem rád, že jsem si objednal CF IDE (boční-bez kabelu) který vede mimo prostor nad MK3, tudíž nebude v kritickém místě ještě více zahřívat.
    17.04.2025, 08:45:17
  • sailor
    Odpověděl na Indivision: praktické postřehy
    vytvořil sailor
    Krásný článek, díky. Hned použiji.
    17.04.2025, 08:22:54
  • Dedy
    Odpověděl na Indivision: praktické postřehy
    vytvořil Dedy
    Dva monitory zatím mám, chybí mi místo. A tak často to zase nepřepínám, mám ten AOC co umí i PAL tak zatím jedu HDMI a Amiga VGA.
    16.04.2025, 16:58:55
  • Freddy
    Odpověděl na Indivision: praktické postřehy
    vytvořil Freddy
    Můžeš si připojit dva monitory na každý HDMI jedno! Ale u Indivisionu máš volitelný výstup HDMI nebo VGA, akorát mi to VGA přijde plýtvání kvalitou výstupu.
    16.04.2025, 14:27:36
  • Dedy
    Odpověděl na Indivision: praktické postřehy
    vytvořil Dedy
    Chjo, takže přepínám ručně i takhle, sice mezi VGA a HDMi, ale vyjde to na steno. Takže doufám že ten FrameThrower nevzdají.
    16.04.2025, 11:01:01
  • DaMi
    Odpověděl na Indivision: praktické postřehy
    vytvořil DaMi
    Monitor by si s tím mohl sám poradit. Pokud ne, budeš ručně přepínat, jestli chceš zobrazovat vstup z hdmi1 nebo hdmi2. Až přijde FrameThrower, bude se to automaticky přepínat v Pistormu. Stejně to funguje mezi WarpedVision a Warp 1260.
    16.04.2025, 10:44:46
  • Dedy
    Odpověděl na Indivision: praktické postřehy
    vytvořil Dedy
    A jak to ppracuje ve spojení s PiStormem? Jak PS tak Indy mají svůj HDMI, tak by se mohly mezi sebou kousat?
    16.04.2025, 09:55:35
  • Commodorista
    Odpověděl na Indivision: praktické postřehy
    vytvořil Commodorista
    Souhlasím se zvoleným betatesterem.
    16.04.2025, 09:50:36
  • Freddy
    Odpověděl na Indivision: praktické postřehy
    vytvořil Freddy
    To si chce vyzkouset a ver mi, ze nejvetsi tvuj kamarad je Reset to defaults.
    16.04.2025, 08:09:03

Populární tagy v článcích

Sbalit

a1200 (8) akce (19) amiga (23) apple (7) artway (6) cybergraphx (5) demoscena (10) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (6) hardware (21) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) pfs3 (8) resetkání (5) srazy (14) staraskola (5) vrané (5) winuae (10) zip (7)
Zpracovávám...
X