Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Clik Clak

Sbalit
X
Sbalit
  •  

  • Clik Clak

    Logické hry si oblíbilo mnoho hráčů. Podskupinu logických her tvoří logické rychlíky, kde je hráč časově omezen a musí velmi rychle reagovat. Můžeme si vzpomenout např. na legendární Tetris, Logical nebo Atomix. V této recenzi se podíváme na hru Clik Clak.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_01.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 4,6 KB ID: 148271Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_02.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 9,0 KB ID: 148272



    Tato hra se objevila na trhu v roce 1992 a připravili ji pro nás italští vývojáři. Na herní ploše máme červená ozubená kolečka, z nichž se jen některé točí. Musíme je pospojovat tak, aby se točily všechny. Musíte tedy mezi červené kolečka naskládat další ozubené kolečka. Skládáme je tak, aby do sebe přesně zapadly. Po pár minutách hry přijdeme na to, jak do sebe napasovat kolečka různých velikostí. Kolečka mají tři různé velikosti a ty se náhodně generují. V levém dolním rohu vidíme, které kolečko bude následující. Pokud se spleteme a nasadíme špatné kolečko, můžeme ho pomocí bomby odstřelit a pak nasadit správné. Počet bomb je omezen. Ze začátku je hra velmi jednoduchá. Téměř celá plocha je pokryta osičkami, na které nasazujeme kolečka. S přibývajícími úrovněmi ale osičky řídnou a hra se stává těžší. Hru nám znepříjemňují také brouci, kteří nám užírají osičky a jsou příčinou rezavějících koleček. Brouky můžeme střílet a rezavé kolečka mazat olejem. To ale není vše. Občas nám generátor vyplivne ozubené kolečko, na kterém jsou šipky. Kolečko se může otáčet jen ve směru šipek. Hra je samozřejmě časově omezena. Když dokončíme jedno patro, tak můžeme na automatu hrát o bomby, olejničky, munici nebo body. Po dokončení celé úrovně získáme číselný kód do další.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_03.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,9 KB ID: 148273Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_04.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 6,3 KB ID: 148274



    Hra nabízí 12 úrovní. Jednotlivé úrovně představují známé stavby z různých zemí. Začínáme šikmou věží v Itálii, podíváme se do egyptské sfingy, budovy opery v australské Sydney, čínského paláce a dalších. Po chvilce hraní se dostanete do 5. levelu. Tam ale přituhne. Doporučuji si namalovat u problematických úrovní nákres na papír. Po zdolání dalších úrovní přijde velmi těžký 9. level a podle mě téměř nehratelná 11. úroveň. Opravdu to chce při hraní vyšších úrovní trpělivost, znát jednotlivé obrazovky téměř na zpaměť a optimálně rozmisťovat kolečka. Při hraní jsem osobně nestíhal mazat kolečka, k likvidaci brouků jsem nepoužíval munici, ale položil jsem na ně ozubené kolečko.

    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: clik_clak_05.png Počet zobrazení: 0 Velikost: 5,6 KB ID: 148275



    Clik Clak nabízí velmi vydařenou zábavu. Jednotlivé úrovně nám začínají hodinami s kukačkou. Během hraní posloucháte příjemnou hudbu. Jak jsem se zmiňoval, hra nabízí i infarktové stavy. Musíte položit poslední kolečko a ono nepřijde, brouk vám užere osičku, kterou potřebujete, generátor vám nabízí jen kolečka s šipkami nebo vám prostě dojde čas. Při hraní jsem si říkal, že stárnu a Clik Clak už podruhé nedohraji. Dohrál jsem a vy můžete také. Příznivci logických rychlíků, zapněte Amigy, připravte joysticky a skládejte ozubená kolečka!
    Naposledy upravil Solaris104; 11.03.2021, 15:11:00.

    • Dedy
      #2
      Dedy komentoval
      Editace komentáře
      Logické hry mám rád, horší už to je s tím časovým omezením to bude na mně už asi moc, ale zkusím.

    • DaMi
      #3
      DaMi komentoval
      Editace komentáře
      Třeba je to na A500 v základu pomalejší a tím i hratelnější. Tady by se hodil Action Replay, aby u toho jeden nedostal infarkt .

    • Predseda
      #4
      Predseda komentoval
      Editace komentáře
      Já hru mám pod názvem Gear Works. Liší se tím, že má hnusnější krabici.
    Přidávání komentářů není v této časti diskusního fóra bez přihlášení možné, nebo zde nejsou povoleny.

Nejnovější články

Sbalit

  • Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil Cyberian
    Poznámka: Všechny GIFy v článku lze rozkliknout pro větší zobrazení. Doporučuji to udělat, zejména u porovnávacích animací – rozdíly v detailech (např. u metody Shannonovy entropie) mohou být na zmenšenině zkreslené nebo rozmazané. Teprve ve větším náhledu vynikne ostrost a jemnost těchto metod. A právě to je důkaz, jak citlivě fungují. Konec konců ve hře budou na celé obrazovce.



    První kroky do lesa


    Amiga mi nedala nic zadarmo. Ale když jí dáš
    ...
    06.06.2025, 15:25:01

Nové komentáře v článcích

Sbalit

  • Lasice
    Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil Lasice
    Les je úpně nádhernej, krásnej...už se do něj chci vydat, tak držím palec do další tvorby
    09.06.2025, 15:04:47
  • rok
    Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil rok
    nadhera.
    09.06.2025, 15:04:34
  • Commodorista
    Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil Commodorista
    Parádní článek, velmi netradičně pojatý. Díky.
    09.06.2025, 14:43:52
  • uunek
    Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil uunek
    To je misty az poeticke .
    09.06.2025, 11:55:05
  • sailor
    Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil sailor
    Krásný článek. I kdyby to zůstalo jen u těchto obrázků, stálo by to za to. A na trpaslíky se těším.
    09.06.2025, 09:11:45
  • Predseda
    Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil Predseda
    Já ti do toho odborného elaborátu nechci úplně moc kecat, práci to muselo dát velkou, ale jedna základní věc za mě: ten obrázek, co sis vybral jako pozadí, není pro paralax úplně vhodnej. Když ho budeš posouvat, vznikne ti tam sinusový efekt, protože je uprostřed kopeček a po stranách údolí. To není úplně nejšťastnější, paralaxní pozadí by mělo být pokud možno v rovině. Efekt se bude projevovat tím víc, čím rychleji to budeš posouvat.
    09.06.2025, 07:58:34
  • TherioN
    Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil TherioN
    To je naprosto vymakaný článok, ďakujem !
    09.06.2025, 07:29:40
  • SampL
    Odpověděl na Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil SampL
    Teda klobouk dolů, pěkná práce!
    09.06.2025, 07:27:04
  • Cyberian
    Pixel art: První kroky do lesa
    vytvořil Cyberian
    Poznámka: Všechny GIFy v článku lze rozkliknout pro větší zobrazení. Doporučuji to udělat, zejména u porovnávacích animací – rozdíly v detailech (např. u metody Shannonovy entropie) mohou být na zmenšenině zkreslené nebo rozmazané. Teprve ve větším náhledu vynikne ostrost a jemnost těchto metod. A právě to je důkaz, jak citlivě fungují. Konec konců ve hře budou na celé obrazovce.



    První kroky do lesa


    Amiga mi nedala nic zadarmo. Ale když jí dáš
    ...
    06.06.2025, 15:25:01
  • Freddy
    Odpověděl na Jak vytvořit vlastní WHDLoad hru
    vytvořil Freddy
    Taky jsem si naivne myslel, ze to bude tak easy, no koukal jsem na dokumentaci k WHDload a skoncil u druheho radku.
    "K tvoření nových slave / instalaček:
    doporučená je 68030+ s MMU k využití všech možností WHDLoad (namakaná mašina je vždycky dobrý výběr pro výrobu software )
    znalost strojového kódu, assembleru, hardware Amigy...
    assembler (optimalizovatelný)
    nějaké další programy se taky hodí (hexaeditor, disassembler...
    19.04.2025, 10:57:17

Populární tagy v článcích

Sbalit

a500 (5) a1200 (8) akce (20) amiga (24) apple (7) artway (7) cybergraphx (5) demoscena (11) dizzy (9) emulace (8) fastata (9) furia (6) hardware (21) internet (7) iomega (6) mac (6) midi (8) morphos (14) navody (10) pfs3 (8) resetkání (5) srazy (14) staraskola (5) winuae (10) zip (7)
Zpracovávám...
X