Ono u ChatGPT taky hodně záleží jaký model si na to vybereš a jestli to necháš zpracovat hloubkovým výzkumem, což je ale už placená varianta.
Oznámení
Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.
Cyberian
Sbalit
X
-
Autorem citovaného textu je Lisiak Přejít na původní příspěvekTak AI ChatGPT mne v ramci asm hodne zklamala a je to pro mne nepouzitelny. AI co je v EDGE v ramci asm zase prekvapila. Tak pred 1 rokem to bylo presne obracene. Tedy ChatGPT podstatne lepsi ale ve vysokourovnovem programovani. Je otázny jestli udelala AI v Edge hodne veliky skok dopredu, nebo je alespon na ten asm podstatne lepsi. ChatGPT si v ramci asm dokaze i vymyslet a tvrdit nepravdy. Kdyz ho poucis jak to je, uzna chybu a o 2 vety pozdeji ve stejnem vlakne si jiz opet jede svou spatnou variantu. Opravdu neskutecny. Jsem prehlizel 1 vec a ChatGPT mlel o vsem moznem jenom ne o tom podstatnem proc to prehlizim. Tak otevru AI v Edge a po prvni vete jsem byl doma, ze kde je problem. Asi si dam v ramci asm s ChatGPT pauzuKaždopádně je dobré ChatGPT přikládat knihu o assembleru a nějaké zip soubory s příklady kódu + HW manuál. Já přidávám i schéma A1200
. Akorát já tam mam subscription na Pro verzi. Tak nevím jaké tam budeš mít limity.
Na pokec kolem projektu používám model 4o nebo o3 na větší přemýšlení a jakmile chci produkci kódu, přepínám na o4-mini-high. Nicméně i tak je to pain in the assJakmile přesáhneš šířku kontextového okna, tak začne zapomínat a halucinovat. V chat GPT je super využívat projektové adresáře a když se ho ptáš na kód tak zásadně ho dávat na začátek a až pak se ptát. On totiž používá cache na opakující se dotazy, takže když to dáš na začátek a otázku až po kódu, tak to skočí do cache a ušetří ti to místo v kontextovém oknu.
Je dobré mu dávat různé klauzule do intrukčních pokynů (jen bacha na guide příručky, s těmi neumí.. budu je muset do něčeho exportovat.. umí s nimi dobře gemini od googlu) k projektu například já tam mám :
Veškeré odpovědi týkající se příkazů jazyka BlitzBasic 2.1 nebo AmiBlitz 3.x musí být striktně ověřeny na základě přiložených projektových souborů – zejména:
bbmanual_new.pdf
HW_manualv3.pdf
A1200_1D4_schema.pdf
dalších přiložených .guide, .ab3, .doc nebo jiných dokumentů vztahujících se k projektu.
❌ Nesmí být použity informace z předtrénovaných znalostí modelu, dokumentace Blitz3D, BlitzMax ani obecné programovací zkušenosti, pokud si to uživatel výslovně nevyžádá.
Analyzuj obrázky z Amiga Hardware manuálu podrobněji. Pomáhej s programováním v AmiBlitz, kde se snaž udržet pozornost. Pomáhej se sebereflexí, nápady, postřehy. Hledej pomocné vědomosti i na internetu. Snaž se o hlubší analýzu problému. Nebuď líný. Pomáhej posouvat hranice možného spolu s moji vizí. Buď v symbióze. Připojuj do odpovědí i rychlostní poznámky o kódu proč se například použilo to a né ono. Jelikož jde o hru tak musí být co nejvíce optimalizovanáNaposledy upravil Cyberian; 30.06.2025, 08:48:15.Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie
Komentovat
-
Při vlastním ručním hledání mimo hlavní indexaci jsem objevil zdroj, který zatím ležel úplně bokem – nebyl zachycen ani mým skriptem pro systematické prohledávání internetu.
Jde o cca 150 GB knih a manuálů k Amize (SW/HW) ve formátu PDF.
Z magazínů mám stažené celé kolekce – například Amiga Format samotný zabírá cca 28 GB. Všechno jsou to naskenované stránky, takže mě teď čeká:- rozsáhlý převod do čistého textu pomocí OCR
- doplnění přesných popisů obrázků (screenshoty, schémata, výpisy) pomocí specializované AI – přímo do textu, tam kde chybí kontext
A to je jen začátek. Ještě mám před sebou třídění dalších 500 GB PDF souborů, softwaru a různorodého balastu, ve kterém se ale určitě taky skrývají poklady.
Ochutnávka z backendové logiky:
Například u dokumentace typu „The AmigaDOS Manual“ mám vícero edic (1st, 2nd, 3rd). Aby AI nesmíchala informace z různých verzí (např. rozdílné syntaxe z AmigaDOS 1.3 a 3.1), bude každý dokument opatřen metadata tagy:
PHP Code:
{
"source": "The AmigaDOS Manual",
"edition": "1st",
"release_year": 1986,
"valid_for": ["Kickstart 1.2", "Kickstart 1.3"],
"version": "AmigaDOS 1.x",
"obsolete": true,
"notes": "Legacy reference. Do not recommend for systems after Workbench 2.0."
}
Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie
- Poděkování 1
Komentovat
-
Prave jsem s AI s COPILOTem resil v ramci ASM logiku pro nahodne vybrani cisla. On mne spravne navedl, neboli mi ukazal jak dosahnout lepsiho zpusobu nez jsem navrhoval ja, ale mel problem s tim kdyz jsem jeho postup udelal v logice inverzne a jednoduse jsem v programu misto indexovani k nule pouzil indexovani od 0. Mel s tim problem a zacal to osetrovat kodem ktery nebyl vubec potrebny a ja jsem tomu nerozumel proc to tam pridava, tak jsem si to s nim potreboval vyjasnit, protoze to mne uvadi do pochyb, ze neco prehlizim ja. Nakonec jsem zjistil ze prehlizel 1 souvislost a proto do kodu pridaval navic to, aby program osetril, Kdyz jsem na to prisel a uvedl mu veci na spravnou miru, prestal do kodu pridavat to sve osetreni, ktere ve verzi indexovani k 0 nikdy neuvedl, ale v indexovani od 0 uvedl vždy. AI mela v tomhle pripade zažité běžně používané postupy, pak mela kod dobre udelany a chybovala kdyz se to udelalo míň standardne, neboli ne chybovala, asi by to fungovalo, ale pridavala neco, co tam nemuselo byt a takove veci kod jen zneprehlednuji. Ja ve vysledku budu pouzivat klasicky postup a ne min standardni, protoze mi to usetri 1 instrukci se kterou jsem pocital u opacneho indexovani, ale potreboval jsem v tom mit jen jasnoAmiga - PMD 85
Komentovat
-
Autorem citovaného textu je Lisiak Přejít na původní příspěvekPrave jsem s AI s COPILOTem resil v ramci ASM logiku pro nahodne vybrani cisla. On mne spravne navedl, neboli mi ukazal jak dosahnout lepsiho zpusobu nez jsem navrhoval ja, ale mel problem s tim kdyz jsem..., nebo to bude lepší.
Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie
- Poděkování 1
Komentovat
-
Jsem si potreboval zobrazit jednoduchy obrazek, ale jen pomoci cistych bitplanu, tedy ne kompletni soubor ILBM kde jsou i jina data. Nasel jsme na netu nejaky program co se tvaril ze by to mel umet, vytahnout bitplany z obrazku ale nepovedlo se, pred tim jsem zkusil aby mi to udelal AI ale ta selhala. Poslal jsem ji to v cislech kde kazde cislo reprezentovalo 1 barvu v pixelu, ale AI i s timhle mela problem a jendoduse ty data neudelala spravne. Dnes jsem zkusil vytahnout bitplany hexaeditorem rucne z obrazku. Data jsem mel, jen jsem dal AI aby mi to dala do zapisu v assembleru, tedy pridala zapis do pameti DC, pridala ze se jedna o hexa zapis $ a oddelila to carkami, to AI udelala, data si nakopiroval do programu a zobrazil, ale vysledek byl spatny, to bylo vytazeno z deluxe paintu, tak jsem pouzil dalsi program Brilliance a tam jiz byl vysledek lepsi, ale 4 radky, (na dvou mistech - 2 a 2 pod sebou) se zobrazovali chybne. Tak jsem nevedel kde je problem. Po nejakem case jsem zacal porovnavat jednotlive byte v tech grafickych datech a videl jsem, ze by opravdu mela byt chyba v tech datech a ne v mem programu. Nakonec jsme prisel na to ze AI mi nektere byte zapsala spatne vuci originalu. Tak jsem si to do asm zapisu udelal cele sam, dal data do programu a zobrazeni konecne bez chyby. Tedy zakladni verze AI nedokaze ani data na urovni byte zapsat spravne, ona ty info bere opravdu po vetsich blocich a 1 byte je pro ni moc mala jednotka i kdyz ji presnou hodnotu napises primo do okna, jeji vstup (AI) to jiz nevezme presne. Jsem opet poucenTedy i vystup z deluxe paintu mi dle vseho zmrsila AI.
Naposledy upravil Lisiak; 27.07.2025, 14:14:51.Amiga - PMD 85
Komentovat
-
Ak chceš vložiť obrázok do ASM tak je na to direktiva priamo v assemblery.
INCIFF "cesta",RN,B,ECS
RN/RB - Raw Normal alebo Raw Blitter.
B/A/N - Kde majú byť uložené farby Before, After, None.
ECS/AGA - Farebna paleta.
Priklad:
Code:IncIff "DH0:ornela.iff",RN,B,ECS
A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST
Komentovat
-
Ahoj,
dlouho jsem o tom mlčel, ale les mědi a cínu ve mně zraje už nějaký čas.
Dostal jsem se k neosazené desce Amiga Access – a dnes už je téměř celá probuzená.
Nejtěžší nebylo pájet, ale vybrat srdce a cévy: listoval jsem datasheety, hledal náhrady, psal si poznámky do layoutu. Sáhl jsem po jistotách – Panasonic, Vishay, Nichicon – stárnutí odložené na později. Objednávky šly z TME a Mouseru, pár podivuhodností ze zapadlých koutů světa.
Některé dny jsem seděl u hrotu i šest hodin v kuse. Flux má svou pachuť,
ale mikrokamera a trpělivost dělají z pochybností mapu. ESD rukavice jsou můj klid – mezi kůží a fluxem. Bez nich se prsty loupou a hojení je dlouhé.
Teď už se to rýsuje: měděné stezky jsou téměř propojené a já doufám v tichý okamžik, kdy napoprvé naskočí obraz.
Snažím se jít pomalu a přesně: pájení, kontrola, občas měření, dech.
Na fotce je kus paměti naší komunity. Jména v silkscreenu nechávám
rozmazaná bokehem – ne proto, že by se nezasloužila, ale protože úcta má někdy vypadat právě takhle.
Díky k0x a IDEfix za nakopnutí to sem dát. Komunita je dech těchhle strojů.
Tak se jdu pochlubit – a trochu zadýchat.
Naposledy upravil Cyberian; 18.10.2025, 22:32:57.Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie
- Poděkování 7
Komentovat
-
To je jeden z těch Accessů od Bobooa, o kterém psal Alcone? Každopádně klobouk dolů, lidi jako vy si zaslouží respekt.
No dobře, takže zahájí se malosériová výroba?
Když teď vidím komentář od Svéti na AKF:
Very rare Access repaired by EXA (RIP), upgrade na full MC68030FE25B s taktem 28MHz, 2MB CHIP + 8MB FAST RAM, Special for Prober: Access EXISTUJE!!!
“Na EAB už zase lidi pičují nad požadavky a proč to nejede na holé 1200. Amigisti jsou fakt pakáž.” (Předseda, 31. srpna 2025)
- Poděkování 1
Komentovat
-
Autorem citovaného textu je Prisko Přejít na původní příspěvekTo je jeden z těch Accessů od Bobooa, o kterém psal Alcone? Každopádně klobouk dolů, lidi jako vy si zaslouží respekt.
No dobře, takže zahájí se malosériová výroba?
Když teď vidím komentář od Svéti na AKF:
Tak to tak "Very rare Access" už není, že? Kolik je vlastně těch kusů po celém světě?
Síla je v tom, že se snažilo více lidí. Každý z nich tam něčím přispěl. Mě to trvalo rok a já to jen osadil. Měl jsem ještě hodně rozdělaných projektů a přespecializovával jsem se na Gen AI engineera. Chtěl jsem to stihnout dát do kupy před minulou Prase párty (2024) ale během asi dvou měsíců se mi to nepovedlo. Je to vlastně první Amiga kterou stavím od základu a měl jsem trochu pocit, že jsem si ukousl příliš
Hm, malosériová výroba - mám jen jedno PCB. Je to moře času a budou mne čekat nové výzvy. Ony ty footprinty nejsou úplně přesné. I když jsem měřil plošky se šuplérou, než jsem objednal správné pouzdro součástky, tak často jsem byl v úzkých, že tam nezbyla třeba u větších smd kapacitorů úplně rezervní plocha na uchycení, takže se to muselo důkladně prohřát. CPU piny dokonce o desetinku dvě přesahovalo. To vyžadovalo extrémně přesné centrování například u ramek a Altera FPGA, která sdružuje Budgie a Gayle. Mimochodem tahle amiga má ze všech Amig nejrychleší přístup do chip RAM, viz Alcone testy ve tvém URL.Naposledy upravil Cyberian; 19.10.2025, 13:18:45.Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie
- Poděkování 3
Komentovat
Komentovat