Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Cyberian

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    #76
    Ono u ChatGPT taky hodně záleží jaký model si na to vybereš a jestli to necháš zpracovat hloubkovým výzkumem, což je ale už placená varianta.
    “Na EAB už zase lidi pičují nad požadavky a proč to nejede na holé 1200. Amigisti jsou fakt pakáž.” (Předseda, 31. srpna 2025)

    Komentovat


      #77
      Autorem citovaného textu je Lisiak Přejít na původní příspěvek
      Tak AI ChatGPT mne v ramci asm hodne zklamala a je to pro mne nepouzitelny. AI co je v EDGE v ramci asm zase prekvapila. Tak pred 1 rokem to bylo presne obracene. Tedy ChatGPT podstatne lepsi ale ve vysokourovnovem programovani. Je otázny jestli udelala AI v Edge hodne veliky skok dopredu, nebo je alespon na ten asm podstatne lepsi. ChatGPT si v ramci asm dokaze i vymyslet a tvrdit nepravdy. Kdyz ho poucis jak to je, uzna chybu a o 2 vety pozdeji ve stejnem vlakne si jiz opet jede svou spatnou variantu. Opravdu neskutecny. Jsem prehlizel 1 vec a ChatGPT mlel o vsem moznem jenom ne o tom podstatnem proc to prehlizim. Tak otevru AI v Edge a po prvni vete jsem byl doma, ze kde je problem. Asi si dam v ramci asm s ChatGPT pauzu
      Tak to tě vyzuje z ponožek že AI v Edgi se jmenuje copillot a to co je v OpenAI, tedy ChatGPT jako novinka tak přijde zhruba s půlročním spoždením do Copilota. Tak snad to nezmrví Každopádně je dobré ChatGPT přikládat knihu o assembleru a nějaké zip soubory s příklady kódu + HW manuál. Já přidávám i schéma A1200 . Akorát já tam mam subscription na Pro verzi. Tak nevím jaké tam budeš mít limity.
      Na pokec kolem projektu používám model 4o nebo o3 na větší přemýšlení a jakmile chci produkci kódu, přepínám na o4-mini-high. Nicméně i tak je to pain in the ass Jakmile přesáhneš šířku kontextového okna, tak začne zapomínat a halucinovat. V chat GPT je super využívat projektové adresáře a když se ho ptáš na kód tak zásadně ho dávat na začátek a až pak se ptát. On totiž používá cache na opakující se dotazy, takže když to dáš na začátek a otázku až po kódu, tak to skočí do cache a ušetří ti to místo v kontextovém oknu.

      Je dobré mu dávat různé klauzule do intrukčních pokynů (jen bacha na guide příručky, s těmi neumí.. budu je muset do něčeho exportovat.. umí s nimi dobře gemini od googlu) k projektu například já tam mám :

      Veškeré odpovědi týkající se příkazů jazyka BlitzBasic 2.1 nebo AmiBlitz 3.x musí být striktně ověřeny na základě přiložených projektových souborů – zejména:

      bbmanual_new.pdf
      HW_manualv3.pdf
      A1200_1D4_schema.pdf

      dalších přiložených .guide, .ab3, .doc nebo jiných dokumentů vztahujících se k projektu.

      ❌ Nesmí být použity informace z předtrénovaných znalostí modelu, dokumentace Blitz3D, BlitzMax ani obecné programovací zkušenosti, pokud si to uživatel výslovně nevyžádá.

      Analyzuj obrázky z Amiga Hardware manuálu podrobněji. Pomáhej s programováním v AmiBlitz, kde se snaž udržet pozornost. Pomáhej se sebereflexí, nápady, postřehy. Hledej pomocné vědomosti i na internetu. Snaž se o hlubší analýzu problému. Nebuď líný. Pomáhej posouvat hranice možného spolu s moji vizí. Buď v symbióze. Připojuj do odpovědí i rychlostní poznámky o kódu proč se například použilo to a né ono. Jelikož jde o hru tak musí být co nejvíce optimalizovaná​
      Kdo ví jak to dopadne u mé AI.
      Naposledy upravil Cyberian; 30.06.2025, 08:48:15.
      Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
      Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
      Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie

      Komentovat


        #78
        Při vlastním ručním hledání mimo hlavní indexaci jsem objevil zdroj, který zatím ležel úplně bokem – nebyl zachycen ani mým skriptem pro systematické prohledávání internetu.

        Jde o cca 150 GB knih a manuálů k Amize (SW/HW) ve formátu PDF.
        Z magazínů mám stažené celé kolekce – například Amiga Format samotný zabírá cca 28 GB. Všechno jsou to naskenované stránky, takže mě teď čeká:
        • rozsáhlý převod do čistého textu pomocí OCR
        • doplnění přesných popisů obrázků (screenshoty, schémata, výpisy) pomocí specializované AI – přímo do textu, tam kde chybí kontext

        A to je jen začátek. Ještě mám před sebou třídění dalších 500 GB PDF souborů, softwaru a různorodého balastu, ve kterém se ale určitě taky skrývají poklady.

        Ochutnávka z backendové logiky:
        Například u dokumentace typu „The AmigaDOS Manual“ mám vícero edic (1st, 2nd, 3rd). Aby AI nesmíchala informace z různých verzí (např. rozdílné syntaxe z AmigaDOS 1.3 a 3.1), bude každý dokument opatřen metadata tagy:​
        PHP Code:

        {
          
        "source""The AmigaDOS Manual",
          
        "edition""1st",
          
        "release_year"1986,
          
        "valid_for": ["Kickstart 1.2""Kickstart 1.3"],
          
        "version""AmigaDOS 1.x",
          
        "obsolete"true,
          
        "notes""Legacy reference. Do not recommend for systems after Workbench 2.0."
        }

        ​ 
        Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
        Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
        Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie

        Komentovat


          #79
          Jo kamaráde, a zbyde Ti nějakž čas na pokračování práce na Tvé hře? Všichni se těšíme, ale to vypadá s těmi vedlejšími projekty na dlouho. Jinak Ti držím palce.
          Amiga 1200, PiStorm32 Lite AOS3.2.2.1, PBook 1.67GHz, MOS 3.18, ,Asus UX433FA, MX-23.4 Libretto

          Komentovat


            #80
            Prave jsem s AI s COPILOTem resil v ramci ASM logiku pro nahodne vybrani cisla. On mne spravne navedl, neboli mi ukazal jak dosahnout lepsiho zpusobu nez jsem navrhoval ja, ale mel problem s tim kdyz jsem jeho postup udelal v logice inverzne a jednoduse jsem v programu misto indexovani k nule pouzil indexovani od 0. Mel s tim problem a zacal to osetrovat kodem ktery nebyl vubec potrebny a ja jsem tomu nerozumel proc to tam pridava, tak jsem si to s nim potreboval vyjasnit, protoze to mne uvadi do pochyb, ze neco prehlizim ja. Nakonec jsem zjistil ze prehlizel 1 souvislost a proto do kodu pridaval navic to, aby program osetril, Kdyz jsem na to prisel a uvedl mu veci na spravnou miru, prestal do kodu pridavat to sve osetreni, ktere ve verzi indexovani k 0 nikdy neuvedl, ale v indexovani od 0 uvedl vždy. AI mela v tomhle pripade zažité běžně používané postupy, pak mela kod dobre udelany a chybovala kdyz se to udelalo míň standardne, neboli ne chybovala, asi by to fungovalo, ale pridavala neco, co tam nemuselo byt a takove veci kod jen zneprehlednuji. Ja ve vysledku budu pouzivat klasicky postup a ne min standardni, protoze mi to usetri 1 instrukci se kterou jsem pocital u opacneho indexovani, ale potreboval jsem v tom mit jen jasno
            Amiga - PMD 85

            Komentovat


              #81
              Autorem citovaného textu je Lisiak Přejít na původní příspěvek
              Prave jsem s AI s COPILOTem resil v ramci ASM logiku pro nahodne vybrani cisla. On mne spravne navedl, neboli mi ukazal jak dosahnout lepsiho zpusobu nez jsem navrhoval ja, ale mel problem s tim kdyz jsem...
              Zrovna s tou indexaci od nuly se mi to obcas stane i v jiných jazycích. Často mu píšu ať se dží osvědčených programovacích praktik a měni jen to co zrovna teď měníme a né kód okolo. Jsem zvědavý co vykouzlím, jestli to bude ještě pitomější řešení než jsme doufali , nebo to bude lepší.
              Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
              Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
              Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie

              Komentovat


                #82
                Jsem si potreboval zobrazit jednoduchy obrazek, ale jen pomoci cistych bitplanu, tedy ne kompletni soubor ILBM kde jsou i jina data. Nasel jsme na netu nejaky program co se tvaril ze by to mel umet, vytahnout bitplany z obrazku ale nepovedlo se, pred tim jsem zkusil aby mi to udelal AI ale ta selhala. Poslal jsem ji to v cislech kde kazde cislo reprezentovalo 1 barvu v pixelu, ale AI i s timhle mela problem a jendoduse ty data neudelala spravne. Dnes jsem zkusil vytahnout bitplany hexaeditorem rucne z obrazku. Data jsem mel, jen jsem dal AI aby mi to dala do zapisu v assembleru, tedy pridala zapis do pameti DC, pridala ze se jedna o hexa zapis $ a oddelila to carkami, to AI udelala, data si nakopiroval do programu a zobrazil, ale vysledek byl spatny, to bylo vytazeno z deluxe paintu, tak jsem pouzil dalsi program Brilliance a tam jiz byl vysledek lepsi, ale 4 radky, (na dvou mistech - 2 a 2 pod sebou) se zobrazovali chybne. Tak jsem nevedel kde je problem. Po nejakem case jsem zacal porovnavat jednotlive byte v tech grafickych datech a videl jsem, ze by opravdu mela byt chyba v tech datech a ne v mem programu. Nakonec jsme prisel na to ze AI mi nektere byte zapsala spatne vuci originalu. Tak jsem si to do asm zapisu udelal cele sam, dal data do programu a zobrazeni konecne bez chyby. Tedy zakladni verze AI nedokaze ani data na urovni byte zapsat spravne, ona ty info bere opravdu po vetsich blocich a 1 byte je pro ni moc mala jednotka i kdyz ji presnou hodnotu napises primo do okna, jeji vstup (AI) to jiz nevezme presne. Jsem opet poucen Tedy i vystup z deluxe paintu mi dle vseho zmrsila AI.
                Naposledy upravil Lisiak; 27.07.2025, 14:14:51.
                Amiga - PMD 85

                Komentovat


                  #83
                  Ak chceš vložiť obrázok do ASM tak je na to direktiva priamo v assemblery.

                  INCIFF "cesta",RN,B,ECS

                  RN/RB - Raw Normal alebo Raw Blitter.
                  B/A/N - Kde majú byť uložené farby Before, After, None.
                  ECS/AGA - Farebna paleta.

                  Priklad:
                  Code:
                  IncIff "DH0:ornela.iff",RN,B,ECS
                  Nahrá obrazok zo zadanej cesty vo formate raw normal / definicia farieb bude uložená pred samotným obrázkom, takže prvých 64 bytes budú farby vo formate 0RGB.
                  A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                  Komentovat


                    #84
                    Ahoj,
                    dlouho jsem o tom mlčel, ale les mědi a cínu ve mně zraje už nějaký čas.
                    Dostal jsem se k neosazené desce Amiga Access – a dnes už je téměř celá probuzená.

                    Nejtěžší nebylo pájet, ale vybrat srdce a cévy: listoval jsem datasheety, hledal náhrady, psal si poznámky do layoutu. Sáhl jsem po jistotách – Panasonic, Vishay, Nichicon – stárnutí odložené na později. Objednávky šly z TME a Mouseru, pár podivuhodností ze zapadlých koutů světa.

                    Některé dny jsem seděl u hrotu i šest hodin v kuse. Flux má svou pachuť,
                    ale mikrokamera a trpělivost dělají z pochybností mapu. ESD rukavice jsou můj klid – mezi kůží a fluxem. Bez nich se prsty loupou a hojení je dlouhé.

                    Teď už se to rýsuje: měděné stezky jsou téměř propojené a já doufám v tichý okamžik, kdy napoprvé naskočí obraz.
                    Snažím se jít pomalu a přesně: pájení, kontrola, občas měření, dech.

                    Na fotce je kus paměti naší komunity. Jména v silkscreenu nechávám
                    rozmazaná bokehem – ne proto, že by se nezasloužila, ale protože úcta má někdy vypadat právě takhle.​

                    Díky k0x a IDEfix za nakopnutí to sem dát. Komunita je dech těchhle strojů.
                    Tak se jdu pochlubit – a trochu zadýchat.



                    Klikni pro plné zobrazení obrázku  Jméno: Access_nearly_done.jpg Počet zobrazení: 0 Velikost: 263,2 KB ID: 173571
                    Naposledy upravil Cyberian; 18.10.2025, 22:32:57.
                    Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
                    Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
                    Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie

                    Komentovat


                      #85
                      To je jeden z těch Accessů od Bobooa, o kterém psal Alcone? Každopádně klobouk dolů, lidi jako vy si zaslouží respekt.
                      No dobře, takže zahájí se malosériová výroba?

                      Když teď vidím komentář od Svéti na AKF:

                      Very rare Access repaired by EXA (RIP), upgrade na full MC68030FE25B s taktem 28MHz, 2MB CHIP + 8MB FAST RAM, Special for Prober: Access EXISTUJE!!!
                      Tak to tak "Very rare Access" už není, že? Kolik je vlastně těch kusů po celém světě?
                      “Na EAB už zase lidi pičují nad požadavky a proč to nejede na holé 1200. Amigisti jsou fakt pakáž.” (Předseda, 31. srpna 2025)

                      Komentovat


                        #86
                        Autorem citovaného textu je Prisko Přejít na původní příspěvek
                        To je jeden z těch Accessů od Bobooa, o kterém psal Alcone? Každopádně klobouk dolů, lidi jako vy si zaslouží respekt.
                        No dobře, takže zahájí se malosériová výroba?

                        Když teď vidím komentář od Svéti na AKF:



                        Tak to tak "Very rare Access" už není, že? Kolik je vlastně těch kusů po celém světě?
                        Stále je very rare. Je jich údajně 7, z toho většina v ČR a pokud to oživím, tak bude 8. Patenty by měli být již propadlé a design také. Nicméně - takto. Já bych rád nějak vhodně prolomil mlčení kolem Accessu. Rád bych, aby se dostal do oběhu a nebyl to ultradrahý sběratelský kousek. Bez Bobooa a EXI by z toho asi nic nebylo.Pátral bych sám za sebe a myslím, že bych asi úspěšný nebyl.

                        Síla je v tom, že se snažilo více lidí. Každý z nich tam něčím přispěl. Mě to trvalo rok a já to jen osadil. Měl jsem ještě hodně rozdělaných projektů a přespecializovával jsem se na Gen AI engineera. Chtěl jsem to stihnout dát do kupy před minulou Prase párty (2024) ale během asi dvou měsíců se mi to nepovedlo. Je to vlastně první Amiga kterou stavím od základu a měl jsem trochu pocit, že jsem si ukousl příliš

                        Hm, malosériová výroba - mám jen jedno PCB. Je to moře času a budou mne čekat nové výzvy. Ony ty footprinty nejsou úplně přesné. I když jsem měřil plošky se šuplérou, než jsem objednal správné pouzdro součástky, tak často jsem byl v úzkých, že tam nezbyla třeba u větších smd kapacitorů úplně rezervní plocha na uchycení, takže se to muselo důkladně prohřát. CPU piny dokonce o desetinku dvě přesahovalo. To vyžadovalo extrémně přesné centrování například u ramek a Altera FPGA, která sdružuje Budgie a Gayle. Mimochodem tahle amiga má ze všech Amig nejrychleší přístup do chip RAM, viz Alcone testy ve tvém URL.
                        Naposledy upravil Cyberian; 19.10.2025, 13:18:45.
                        Amiga 1200 Checkmate, TF1260@50MHz, Indivision AKA MK3,OS 3.1.4, PPaint7.3, RoadShow
                        Amiga 1200 Blizzard 1230 IV, asahi case + rozdělaný podsvit klávesnice
                        Projects: The Lost Forest - still in progress, Stereo Amiga Sampler - hotovo, AI4Amiga: AI expert na Amigu, PCMCIA grafika P96 - zatím teorie

                        Komentovat

                        Zpracovávám...
                        X