O: Assembler - všeobecná logika
Code_p = public , jednoducho ti da volnu pamat. Nezalezi Fast/Chip.
Oznámení
Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.
Assembler - všeobecná logika
Sbalit
X
-
O: Assembler - všeobecná logika
Tak jsem na chvíli sondoval co to bude to určení sekce code_p, když _f je fast ram a _c je chip ram. Měla by to být aktuálně dostupná pamět, tedy něco jako když se uvede CODE bez parametru. Bez parametru by se ale mělo nejdříve pokusit použít fast ram až pak chip. Předpokládám, že by tak stejně mělo fungovat i code_p.
To, že se jedná o aktuílně dostupnou paměť jsem se dočetl v odkazu níže, je to v polštině, ale v nouzi se tomu dá rozumět . Pokud někdo dáte odkaz na PDF, tutoriál kde bude vysvětleno code_p, budu ho považovat zatím za stejně dobrý jako ten polský . (kniha pro A500-A4000 )
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Teraz sledujem volby a nalievam sa vinkom a dufam v pad Fica , ale zajtra vecer to mozno odskusam ak uz konecne budem doma.
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvekZe by to robil Asm automaticky ?
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
A kdo obnovuje povodny/systemovy copper po stlaceni LMB ? Ze by to robil Asm automaticky ?
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Ano, z programu mi neskor bolo jasné, že sa musí kliknúť myšou... .
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Aj ti to funguje ? Teda je program ukonceny korektne ?, "vrati" sa do assembleru ? ))
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Tak jsem si uložil obrázek, tedy příklad pro COPPER z Amiga Review 17, abych nemusel pořád zapínat emulaci. Dám to i sem, níže je zdroják (soubor). Není to ADF, ale přímo zdroják.
copper_demo1.adfNaposledy upravil Lisiak; 05.03.2016, 22:07:00.
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvekZajtra ti sem hodim nejaky priklad.
Vložit komentář:
-
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Copper mas jednoduchy. Vytvoris si copperlist (program, ktory bude copper vykonavat automaticky), zapises jeho adresu do napr. COP1LC a odstartujes ho zapisom do COPJMP1.
Copper mozes pouzivat napr. na nastavenie obrazovky (registre DIWSTRT, DIWSTOP, DDFSTRT, DDFSTOP, BPL1MOD, BPL2MOD, FMODE, BPLCON0, BPLCON1, BPLCON3, BPL1-8LPTH/PTL), dalej na zmenu farby na "efekt" oblohy,kde sa meni jedna farba (napr. 0),atd..
Copper dokaze zmenit farbu kazdych 8 bodov aj to len pri maximalne 3-4 bitplanoch, pri viac uz nestiha menit kazdych 8 bodov. Vo vacsine hier a diem sa pouziva na zmenu farby po riadkoch na vytvorenie oblohy (napr. Oscar,Turrican a vlastne skoro vsetky behacky).. V deme State of the Art sa pouziva napr. na stvorcove farebne pozadie. Cele demo Gagrakacka je robene pomocou copperu. Dalej sa da copper vyuzit na tzv. copper chunky mod (nemeni len 1 farbu, ale viac farieb) pouzity vo vela demach (iducich vacsinou na "holych" A1200). Pouzivaju ho aj hry napr. Fears,Gloom,Alien Breed 3D - vsetky robene pomocou copper chunky modu. Cize o zobrazovanie sa stara copper a cpu maju volne pre ine vypocty narozdiel od pouzitia chunkytoplanar rutiny, kde sa vyzuziva procesor, ale to uz vacsinou na amigach s 030 a vyssie + fastram. S pouzitim copperu je cpu volne a stiha to aj na holej A1200, ale je to zas na ukor kvality (3x3 body). Vsetky spomenute veci su len co ma narychlo napadli,samozrejme ze je toho ovela viac...
Pri HW programovani sa praci s copperom nevyhnes a urcite je dobre zacat s nim ako s prvym pre jeho jednoduchost.
PS: Kym som toto dopisal, tak sem boli vlozene 2 prispevky...Naposledy upravil DJM; 05.03.2016, 00:31:29.
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Copper je velmi jednoduchy, ma len tri "prikazy" ja osobne pouzivam len dva (Move a Wait). V podstate vie presuvat (Move) hodnoty do HW registrov, ktore zacinaju na adrese $DFF000 a potom pockat (Wait) na riadok a stlpec az tam "nepride" el. luc.
Napriklad zapis
dc.w $0180,$0000
presunie hodnotu $0000 na adresu $dff180. Co je zmena farby pozadia na ciernu.
Zajtra ti sem hodim nejaky priklad.
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvekKvůli příkladům k asm, které jsou jen na disketě bych potřeboval obsahy celkově 3 disket, které byly k časopisu Amiga Review a to obsah diskety z čísla 17,18-19 a 20.
Díky!
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Som z toho COPPERu zatiaľ trochu jeleň a potreboval by som byt skor tou líškou. Predpokladám, že by mi tie príklady pomohly. Viem, že mi Obi dával příklad, kde je COPPER použitý. Mám rád učebnicovo dané veci. Pokúšam sa pochopiť priame pristupovanie k WH, COPPER je v AR ako prvý. Takže potrebujem pochopiť len COPPER, všetko ostatné je pre mňa rušivé. Dobre keď poviem blbosť tak pardón, takže COPPER dokáže odsledovať polohu elektrónového paprsku. Má 1 DMA kanál na prenos, vďaka ktorému dokáže pracovať spolu s procesorom. OK COOPER odľahčí procesoru, je písané, ako sa používa, ale skutočná podstata mi uniká. Asi COOPER dokáže urobiť nejaké operácie v konkrétnej časti obrazovky, keď tam dojde elektrónový paprsok. OK je teda na prácu s grafikou a mám viac ako 1 teóriu, k čomu by to mohlo byť dobré. Takže ma zaujíma praktické využitie tohoto obvodu aby ma mohlo baviť ho skúsiť použiť... .
Vložit komentář:
-
O: Assembler - všeobecná logika
Kvůli příkladům k asm, které jsou jen na disketě bych potřeboval obsahy celkově 3 disket, které byly k časopisu Amiga Review a to obsah diskety z čísla 17,18-19 a 20.
Díky!
Vložit komentář:
Vložit komentář: