Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Assembler - všeobecná logika

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    V podstate INCBIN a INCIFF sú takmer zhodné, oboje ti pridajú data do tvojho kódu. Ibaže INCIFF ti obrázok dekomprimuje do použiteľnej formy a môžeš si ešte vybrať ako budú uložené.

    A áno vloženie grafiky do kódu je OK. A nielen grafiky ale aj iné, mody, sprajty, znaková sada atď. Keď robíš drobné veci tak riešíť ešte alokáciu pamäte a HDD loader pre rôzne data je asi aj zbytočné. Aj keď na druhej strane je to také profi

    Ako si ty pripravuješ obrázky ? Používaš ich uložené nekomprimované ? Alebo ich konvertuješ do RAW a potom "INCBIN-tneš" do kódu ?
    A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

    Komentovat


      Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvek
      Ako si ty pripravuješ obrázky ? Používaš ich uložené nekomprimované ? Alebo ich konvertuješ do RAW a potom "INCBIN-tneš" do kódu ?
      Nekomprimovane v hexa vytazeny z IFF obrazku jen bitplany, v kodu pridam direktivu DC, $, nastavim barvy. Dnes jsem si zobrazil prvni dlazdici 16x16 px. Konecne zacinam delat s grafikou. Dnes jsem premyslel jestli nepouziju na vyslu 24px, ale v mem pripade vlastne nemuzu kvuli prostoru. Chci se vlezt do vysky 200 px.

      Amiga - PMD 85

      Komentovat


        Ešte ukážka ako si pripravujem gfx objekty v DPaint pre blitter. Nahrám obrázok, dám zobraziť koordináty aby som videl rozmer. Pre blitter musí byť šírka násobok 16 (blitter pracuje vo Word) inak môže byť násobok 8. Uložím ako "štetec", importnem do ASM hotovo. Pokiaľ treba masku tak použijem spomínaný IFF-Master alebo vlastnú rutinu.

        Naposledy upravil ObiWanKen; 02.08.2025, 21:07:55.
        A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

        Komentovat


          Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvek
          Vo verzii s WAV je hudba len vo fastke a "ručne" posielané do audio HW.
          Tj. tohleto trochu zere CPU, v zavislosti na mozstvi dat, ano?
          Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

          Komentovat


            Myslím že na 7mHz je už spomalenie citeľné, ale stále som to netestoval na realHW. Audio je 11kHz takže ten datový tok je slušný.
            A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

            Komentovat


              No za mě to nedává smysl.. používat WAV. 8SVX jako zdroj dat bohatě stačí, převedení do RAW formátu a šup s tím na zvukového čipu.
              Dum spiro spero!
              Amiga 1200 x2, Amiga 600, Amiga 500, PowerMacek G5 (MorphOS), Amiga 2000. IceDrake (68080/192MIPS, 512 MB RAM, RTC)

              Komentovat


                Presne tak to robím. Data z fast priamo do AudXdat. Žiadne blbosti okolo. Len som to nazval wav. Zamozrejme je to raw 8bit.
                Naposledy upravil ObiWanKen; 05.08.2025, 10:49:19.
                A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                Komentovat


                  No ale to je chyba... data jako zvuk nebo grafika pokud to jedeš přes chipset, musíš nasypat do chipram. Jinak tam máš navíc to kopírování. Tak je to namyšlené z hlediska HW.
                  Dum spiro spero!
                  Amiga 1200 x2, Amiga 600, Amiga 500, PowerMacek G5 (MorphOS), Amiga 2000. IceDrake (68080/192MIPS, 512 MB RAM, RTC)

                  Komentovat


                    Jasné, ale to práve chcem, audio/sample uložené vo fastmem kvôli veľkosti (viac ako 8mb). CPU ich rovno podáva do audio registrov cez CIA časovač aby bol tok konštantný, chipmem sa celkom obchádza.
                    A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                    Komentovat


                      Mám pocit, že se to běžně dělá tak, že máš buffer v chip ram a ten naplniš a hraješ z něj z fastky ho naplňuješ to ti může ušetřit čas nemusíš dělat čtení tak často/zápis.
                      Dum spiro spero!
                      Amiga 1200 x2, Amiga 600, Amiga 500, PowerMacek G5 (MorphOS), Amiga 2000. IceDrake (68080/192MIPS, 512 MB RAM, RTC)

                      Komentovat


                        Aj tak sa dá. Ale to by som sa už vrátil k MOD-om. Pri 2-kanálovom MODe ostanú ešte dva na SFX a to stačí. A myslím že šikovný skladateľ by niečo vedel dostať aj z dvoch kanálov.
                        A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                        Komentovat

                        Zpracovávám...
                        X