Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Assembler - všeobecná logika

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

  • Lisiak
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Ano, z programu mi neskor bolo jasné, že sa musí kliknúť myšou... .

    Vložit komentář:


  • ObiWanKen
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Aj ti to funguje ? Teda je program ukonceny korektne ?, "vrati" sa do assembleru ? ))

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Tak jsem si uložil obrázek, tedy příklad pro COPPER z Amiga Review 17, abych nemusel pořád zapínat emulaci. Dám to i sem, níže je zdroják (soubor). Není to ADF, ale přímo zdroják.
    Klikni pro plné zobrazení obrázku

Jméno: copper.jpg
Počet zobrazení: 1
Velikost: 77,8 KB
ID: 108771
    copper_demo1.adf
    Naposledy upravil Lisiak; 05.03.2016, 22:07:00.

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvek
    Zajtra ti sem hodim nejaky priklad.
    Zatiaľ nemusíš, ale keď budeš mať chuť brániť ti nebudem . Zatiaľ sa pozriem na tie príklady na disketách k Amiga Review. Predpokladám, že AsmPro dokáže zobrazovať príklad aj bez kompilácie. Teda zkompiluje asi do pamati. No proste A a potom J .
    This is my second learning-intro ! This time with use of interrupts, timer, blitter and music. Thanks to my friend Nainain for his tune ! Margins, and unsmoo...

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Vložit komentář:


  • DJM
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Copper mas jednoduchy. Vytvoris si copperlist (program, ktory bude copper vykonavat automaticky), zapises jeho adresu do napr. COP1LC a odstartujes ho zapisom do COPJMP1.
    Copper mozes pouzivat napr. na nastavenie obrazovky (registre DIWSTRT, DIWSTOP, DDFSTRT, DDFSTOP, BPL1MOD, BPL2MOD, FMODE, BPLCON0, BPLCON1, BPLCON3, BPL1-8LPTH/PTL), dalej na zmenu farby na "efekt" oblohy,kde sa meni jedna farba (napr. 0),atd..

    Copper dokaze zmenit farbu kazdych 8 bodov aj to len pri maximalne 3-4 bitplanoch, pri viac uz nestiha menit kazdych 8 bodov. Vo vacsine hier a diem sa pouziva na zmenu farby po riadkoch na vytvorenie oblohy (napr. Oscar,Turrican a vlastne skoro vsetky behacky).. V deme State of the Art sa pouziva napr. na stvorcove farebne pozadie. Cele demo Gagrakacka je robene pomocou copperu. Dalej sa da copper vyuzit na tzv. copper chunky mod (nemeni len 1 farbu, ale viac farieb) pouzity vo vela demach (iducich vacsinou na "holych" A1200). Pouzivaju ho aj hry napr. Fears,Gloom,Alien Breed 3D - vsetky robene pomocou copper chunky modu. Cize o zobrazovanie sa stara copper a cpu maju volne pre ine vypocty narozdiel od pouzitia chunkytoplanar rutiny, kde sa vyzuziva procesor, ale to uz vacsinou na amigach s 030 a vyssie + fastram. S pouzitim copperu je cpu volne a stiha to aj na holej A1200, ale je to zas na ukor kvality (3x3 body). Vsetky spomenute veci su len co ma narychlo napadli,samozrejme ze je toho ovela viac...

    Pri HW programovani sa praci s copperom nevyhnes a urcite je dobre zacat s nim ako s prvym pre jeho jednoduchost.




    PS: Kym som toto dopisal, tak sem boli vlozene 2 prispevky...
    Naposledy upravil DJM; 05.03.2016, 00:31:29.

    Vložit komentář:


  • ObiWanKen
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Copper je velmi jednoduchy, ma len tri "prikazy" ja osobne pouzivam len dva (Move a Wait). V podstate vie presuvat (Move) hodnoty do HW registrov, ktore zacinaju na adrese $DFF000 a potom pockat (Wait) na riadok a stlpec az tam "nepride" el. luc.
    Napriklad zapis
    dc.w $0180,$0000
    presunie hodnotu $0000 na adresu $dff180. Co je zmena farby pozadia na ciernu.
    Zajtra ti sem hodim nejaky priklad.

    Vložit komentář:


  • IDEfix
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
    Kvůli příkladům k asm, které jsou jen na disketě bych potřeboval obsahy celkově 3 disket, které byly k časopisu Amiga Review a to obsah diskety z čísla 17,18-19 a 20.

    Díky!

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Som z toho COPPERu zatiaľ trochu jeleň a potreboval by som byt skor tou líškou. Predpokladám, že by mi tie príklady pomohly. Viem, že mi Obi dával příklad, kde je COPPER použitý. Mám rád učebnicovo dané veci. Pokúšam sa pochopiť priame pristupovanie k WH, COPPER je v AR ako prvý. Takže potrebujem pochopiť len COPPER, všetko ostatné je pre mňa rušivé. Dobre keď poviem blbosť tak pardón, takže COPPER dokáže odsledovať polohu elektrónového paprsku. Má 1 DMA kanál na prenos, vďaka ktorému dokáže pracovať spolu s procesorom. OK COOPER odľahčí procesoru, je písané, ako sa používa, ale skutočná podstata mi uniká. Asi COOPER dokáže urobiť nejaké operácie v konkrétnej časti obrazovky, keď tam dojde elektrónový paprsok. OK je teda na prácu s grafikou a mám viac ako 1 teóriu, k čomu by to mohlo byť dobré. Takže ma zaujíma praktické využitie tohoto obvodu aby ma mohlo baviť ho skúsiť použiť... .

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Kvůli příkladům k asm, které jsou jen na disketě bych potřeboval obsahy celkově 3 disket, které byly k časopisu Amiga Review a to obsah diskety z čísla 17,18-19 a 20.

    Díky!

    Vložit komentář:


  • DJM
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
    Hneď 2. lekcia sa venuje vkladaniu obrázkou, preto som hneď začal s tou hudbou v rámci Octamedu,
    Zvlastna suvislost...

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    OK, díky za info, kuknem na to nesystémové programovanie v rámci Amiga Review, možno sa tam o tom niečo bude písať. Hneď 2. lekcia sa venuje vkladaniu obrázkou, preto som hneď začal s tou hudbou v rámci Octamedu, ale jednoducho nestíhačka. Nechcem prebiehať, ale u toho asm sa zatiaľ bavím viacej jako u Pythonu. Na tom precvičovaciom príklade čo som uviedol som sa pobavil hneď 2 krát. Najskor som asi 30 minut ako idiot pozeral načo je tam tá inštrukcia BEQ, však poznánky sú blbosť nie? Jednoducho som tak nejak pozabudol na tú nulu na konci textu . No a potom ešte druhá situácia, nechcem to presne popisovať, aby som si zbytočne nezvyšoval skoré za napísanie nezmyslu, ale při tom teste ma pozdravila guru hláška. 3 krát chyba, 1 krát ma to vyhodilo hneď do WB ). No a keď sme už při tom mojom vtipkovaní, keď som si len tak letmo svetom pozeral tú PDF verziu knihy o asm, tak som tam pokiaľ sa nemýlim narazil na inštrukciu, ktorá zastavuje činnost procesoru až do prerušenia .

    Dúfam, že sa z toho nesystémového programovania neposeriem, lebo to možem zabaliť

    Ámen

    Vložit komentář:


  • DJM
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Pamat si mozes alokovat pomocou sys funkcii este nez odstavis system...

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Autorem citovaného textu je Lisiak4 Přejít na původní příspěvek
    ...a možem ísť nabudúce na alokáciu pamati .
    A, to je systémové prideľovanie pamati, ako to tak vyzerá, Amiga Review 8,9,10,11 možem zatiaľ preskočiť .

    Vložit komentář:


  • Lisiak
    odpověděl
    O: Assembler - všeobecná logika

    Super díky obom, Obi skúsim neskor. Už mi je to jasné. Najvačší problém bola pitomosť, že RTS na konci programu musí ukončovať celý program a tak som nezklamal a opat to vyriešil mojou zvrátenou logikou . Preto som si RTS pod BSR pridružil k BSR aj keď som si vravel, že by mal byť na konci celého podprogramu, ale tam bolo RTS pre mňa ukončujúce celý program a tak som to pochopil zle. To bola taká posledná vec ktorú som z tohoto príkladu chcel pochopiť. Príkladu teda rozumiem k mojej spokojnosti a možem ísť nabudúce na alokáciu pamati .

    Vložit komentář:

Zpracovávám...
X