Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Assembler - všeobecná logika

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    V podstate INCBIN a INCIFF sú takmer zhodné, oboje ti pridajú data do tvojho kódu. Ibaže INCIFF ti obrázok dekomprimuje do použiteľnej formy a môžeš si ešte vybrať ako budú uložené.

    A áno vloženie grafiky do kódu je OK. A nielen grafiky ale aj iné, mody, sprajty, znaková sada atď. Keď robíš drobné veci tak riešíť ešte alokáciu pamäte a HDD loader pre rôzne data je asi aj zbytočné. Aj keď na druhej strane je to také profi

    Ako si ty pripravuješ obrázky ? Používaš ich uložené nekomprimované ? Alebo ich konvertuješ do RAW a potom "INCBIN-tneš" do kódu ?
    A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

    Komentovat


      Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvek
      Ako si ty pripravuješ obrázky ? Používaš ich uložené nekomprimované ? Alebo ich konvertuješ do RAW a potom "INCBIN-tneš" do kódu ?
      Nekomprimovane v hexa vytazeny z IFF obrazku jen bitplany, v kodu pridam direktivu DC, $, nastavim barvy. Dnes jsem si zobrazil prvni dlazdici 16x16 px. Konecne zacinam delat s grafikou. Dnes jsem premyslel jestli nepouziju na vyslu 24px, ale v mem pripade vlastne nemuzu kvuli prostoru. Chci se vlezt do vysky 200 px.

      Amiga - PMD 85

      Komentovat


        Ešte ukážka ako si pripravujem gfx objekty v DPaint pre blitter. Nahrám obrázok, dám zobraziť koordináty aby som videl rozmer. Pre blitter musí byť šírka násobok 16 (blitter pracuje vo Word) inak môže byť násobok 8. Uložím ako "štetec", importnem do ASM hotovo. Pokiaľ treba masku tak použijem spomínaný IFF-Master alebo vlastnú rutinu.

        Naposledy upravil ObiWanKen; 02.08.2025, 21:07:55.
        A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

        Komentovat


          Autorem citovaného textu je ObiWanKen Přejít na původní příspěvek
          Vo verzii s WAV je hudba len vo fastke a "ručne" posielané do audio HW.
          Tj. tohleto trochu zere CPU, v zavislosti na mozstvi dat, ano?
          Amiga 1200 + Blizzard 1260 + 64 MB RAM + CF2IDE + Indivision AGA Mk1 + PCMCIA2CF + WHDLoad registered + GOTEK

          Komentovat


            Myslím že na 7mHz je už spomalenie citeľné, ale stále som to netestoval na realHW. Audio je 11kHz takže ten datový tok je slušný.
            A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

            Komentovat


              No za mě to nedává smysl.. používat WAV. 8SVX jako zdroj dat bohatě stačí, převedení do RAW formátu a šup s tím na zvukového čipu.
              Dum spiro spero!
              Amiga 1200 x2, Amiga 600, Amiga 500, PowerMacek G5 (MorphOS), Amiga 2000. IceDrake (68080/192MIPS, 512 MB RAM, RTC)

              Komentovat


                Presne tak to robím. Data z fast priamo do AudXdat. Žiadne blbosti okolo. Len som to nazval wav. Zamozrejme je to raw 8bit.
                Naposledy upravil ObiWanKen; 05.08.2025, 10:49:19.
                A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                Komentovat


                  No ale to je chyba... data jako zvuk nebo grafika pokud to jedeš přes chipset, musíš nasypat do chipram. Jinak tam máš navíc to kopírování. Tak je to namyšlené z hlediska HW.
                  Dum spiro spero!
                  Amiga 1200 x2, Amiga 600, Amiga 500, PowerMacek G5 (MorphOS), Amiga 2000. IceDrake (68080/192MIPS, 512 MB RAM, RTC)

                  Komentovat


                    Jasné, ale to práve chcem, audio/sample uložené vo fastmem kvôli veľkosti (viac ako 8mb). CPU ich rovno podáva do audio registrov cez CIA časovač aby bol tok konštantný, chipmem sa celkom obchádza.
                    A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                    Komentovat


                      Mám pocit, že se to běžně dělá tak, že máš buffer v chip ram a ten naplniš a hraješ z něj z fastky ho naplňuješ to ti může ušetřit čas nemusíš dělat čtení tak často/zápis.
                      Dum spiro spero!
                      Amiga 1200 x2, Amiga 600, Amiga 500, PowerMacek G5 (MorphOS), Amiga 2000. IceDrake (68080/192MIPS, 512 MB RAM, RTC)

                      Komentovat


                        Aj tak sa dá. Ale to by som sa už vrátil k MOD-om. Pri 2-kanálovom MODe ostanú ešte dva na SFX a to stačí. A myslím že šikovný skladateľ by niečo vedel dostať aj z dvoch kanálov.
                        A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                        Komentovat


                          ObiWanKen jaký je hlavni duvod toho, ze takhle zpracovavas hudbu, je to to, ze si neni omezen poctem kanalů a možná pokud by nekdo mixoval hudebni kanaly aby jich mel vetsi pocet, je tvuj zpusob o neco efektivnejsi / uspornejsi na vykon Amigy?
                          Amiga - PMD 85

                          Komentovat


                            Hlavne šetrenie chipmem. A tiež počet kanálov, ja tu hudbu posielam do ľavého aj pravého a to len preto aby to nebolo také "hluché"
                            Keď máš repro pripojené k Amige a hrá ti hudba len z jednej strany tak je to fakt "choré" a potom ešte ostanú dva kanály voľné na efekty.
                            Hudbu čo som použil v poslednom deme je z X68000 a tam je označená ako osem kanálová.
                            Teoreticky prehrávaná hudba má osem kanálov a je hraná v jednom. Ale toto porovnanie nechám na audio maniakov.


                            Jedna začína na 1h14m20s / ďalšia na 1h25m25s





                            Niečo podobné ako keď zo ZX Spectra liezla 7kanálová hudba zo ZX7.
                            Naposledy upravil ObiWanKen; 09.08.2025, 13:59:52.
                            A600 Furia020 | A1200 PiStorm32 Lite | A1200 ACA 1231 | Sharp MZ800 | ZX Spectrum | Didaktik M / Gama | C64 U1541II | Atari 800XL / 130XE U1MB+SIDE2 | Nintendo DS | MiST

                            Komentovat


                              Jen takovy postreh, jak vytahuji bitplany primo ze souboru ILBM tak potrebuji nekomprimovane ILBM aby byli bitplany v souboru nezpakovane. Jednou jsem vytahl spravně bitplany ale pak jsem nevedel jaky postup jsem pouzil, U Deluxe Paint 4 na Amize se mi takovy soubor nepovedlo ulozit, aby nebyl komprimovany, zaroven se mi u nej nepovedlo ulozit ILBM aby primo soubor obsahoval opravdu jen v mem pripade 4 barvy tedy byl vysledny soubor podstatne vetsi. Program GrafX na PC již dodržel počet barev a pocet bytu pro bitplany tedy v souboru odpovidal, ale nepovedlo se mi ulozit data nekomprimovane. Brilliance 2.0 na Amize uklada soubor s nekomprimovanymi daty a tedy po ulozeni souboru prave z nej muzu data ze souboru vykopirovat aby byla ok. Mozna jsou nejake postupy jak toho docilit i v DP4 nebo v GrafX2, ale mne se to zatim nepovedlo. Tedy zatim postup lze pro pohodlnost pouzit GrafX2, na editaci obrazku pak soubor nahrat v Brilliance a opet jen ulozit, nebo to cele delat rovnou v Brilliance na Amize / v emulatoru.
                              Amiga - PMD 85

                              Komentovat


                                Ze startu asi potrebuji slyset nejake kdyz tak nazory / kritiku abych nedelal na necem co neni dostatecne dobre. Zatim 1 dlazdice znazornujici zeď. Celkova hraci plocha šířka 320 px. výška 192 px (chci se pro jistotu drzet vysky do 200 px). Jde mi primarne o vzhled dlazdice, jsou tam 4 barvy a asi to taky chci drzet u "zdi" s poctem barev ale kdyby to nemelo byt dostatecne ok, mozna bych presel i na 8 barev na dlazdici. Koukal jsme po hrach a myslim ze jsem viděl i horsi dlazdice ale zajimal by mne nazor. Chci cilit na A500, 512 KB RAM, ale spise se priklanuji zamerne nevyuzivat vsech grafickych vymozenosti Amigy tedy bych se rad vesel celkove do 16 barev. Ta dlazdice je asi muj 30.pokus a ja s ni nemam problem, ale blbe se mi hodnoti ma vlastni prace.

                                Klikni pro plné zobrazení obrázku

Jméno: velikostPlochy.jpg
Počet zobrazení: 36
Velikost: 117,2 KB
ID: 172503
                                Amiga - PMD 85

                                Komentovat

                                Zpracovávám...
                                X