Oznámení

Sbalit
Aktuálně žádná oznámení.

Assembler - všeobecná logika

Sbalit
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Zobrazit
Vymazat vše
new posts

    já uz jsem to predelal.
    [joke] normalne vas tam napisu jako spoluatory... [/joke]
    Amiga - PMD 85

    Komentovat


      ... to je reakce na ten zdroják v jednom z předchozích příspěvků #298
      Jestli si to dobře pamatuju, tak rušit sprite DMA jen tak bez jistoty, kde je paprsek, je riskantní. V datových registrech sprajtů můžou zůstat načtené hodnoty, a pak se kreslí na screenu pruh z těch dat. Taková Amigácka klasíka Myslím, že není třeba zapisovat do copper strobe registru ($8. Má to smysl jen pokud chcete, aby copper okamžitě skočil na zadanou adresu, ale to asi není tento případ. Spíše to dělá neplechu, když se ještě zobrazuje starý copper-list. Copper si resetuje adresu automaticky při každém vertical-blank.

      A asi to není důležité, ale takový "trik" (postup?), který používám: Pro inicializaci custom registrů hodnotami, které se už později nemění - a že takových je vlastně hodně, si dělám pomocný jinak prázdný copper-list, který se provede jen na jeden frame obrazu, a který nastaví potřebné hodnoty. Na konci změní adresu ($80) už na "provozní" copper-list, který se používá po zbytek programu (nebo obecně po delší dobu). V něm se už tyto zápisy do custom registrů nevyskytují. Každé provedení copper intrukce zabírá několik taktů chip sběrnice (načtení instrukce, načtení operandů). Přístup k chip sběrnici je cenný, a tak mám ve zvyku šetřit raději každým taktem, když to jde a není to ani nějak pracné.
      Naposledy upravil Defor; 11.08.2025, 19:29:35.

      Komentovat


        Kdyz jsem se hral s grafikou dlazdice 16x16 px, tak jsme prichazel na to, ze vzhledu hodne pomaha, pokud je mezi dlazdicemi jisty odstup nebo jsou dlazdice nejak od sebe oddelene. Pokud byli dlazdice vedle sebe vypadala v pohode i cerna mezera mezi nimi, ale pokud byli dlazdice nad sebou, tak jiz cerna mezera nevypadala dobre. Koukal jsem na par plosinovek tak 4 snad takove klasiky a byla mezi nimi i hra Dynablaster a vsiml si, jak genialne to resi v tehle hre. Az dodatecne, jak s tim clovek pracuje si uvedomuje ty supr myslenky v ramci grafiky, jak to mela udelane napriklad tahle hra a nechal se tou dlazdici inspirovat. Neni to upla koupie spise ta hlavni myslenka a navic odstiny a barvy jsou taky neni okopirovany ale ano styl te dlazdice je hodne inspirovan, jenze pokud to ma vypadat dobre, moc voleb v takovem prostoru neni... .

        Klikni pro plné zobrazení obrázku

Jméno: Dlazdice.jpg
Počet zobrazení: 0
Velikost: 341,3 KB
ID: 172549
        Amiga - PMD 85

        Komentovat

        Zpracovávám...
        X